Het nieuwe parkmapje toont ook het stationsgebouw, waardoor het duidelijker is waarom de spike zo "speciaal" is:
Spijtig genoeg toont dit ook aan dat de theming, zoals wel vaker bij Tripdrill, pas volgend jaar zal gebeuren...
Bron: coasterfriends.de
Het nieuwe parkmapje toont ook het stationsgebouw, waardoor het duidelijker is waarom de spike zo "speciaal" is:
Spijtig genoeg toont dit ook aan dat de theming, zoals wel vaker bij Tripdrill, pas volgend jaar zal gebeuren...
Bron: coasterfriends.de
Dit ziet er eigenlijk wel beter uit dan ik verwacht had! Mooi!![]()
Tijd voor een update:
![]()
Qua oriëntatie vind ik het toch een beetje bizar. De zone staat met zijn rug naar de aansluiting op het park.
Ik denk niet dat je echt kunt spreken van "rug". Het gebied wordt - als ik het goed begrijp - behoorlijk doorwandelbaar. Dus je gaat straks net zoiets krijgen als bij Taron, waar het hoogste gedeelte van de baan ook tegen de rest van het park staat, maar je wel constant tussen de baan door kunt wandelen.. Goed, het effect zal hier uiteraard wat minder extreem zijn, maar het idee is hetzelfde.
Was Vekoma altijd al zo spaarzaam met ondersteuningen? Of heb ik de laatste tijd gewoon te veel gerstlauer gezien?
Bron: Coasterfriends.de
Dit ziet er wat mij betreft als een normale support structuur uit zoals een fatsoenlijke fabrikant het zou doen![]()
Best wel leuke beelden en zo krijg je meteen een zicht op het baanverloop:
De eindtekst van dit prima filmwerk lijkt te bevestigen dat beide coasters in het voorjaar openen... tenzij ze met 'voorjaar' 'voor de zomervakantie' bedoelen. En die begint ginds pas halverwege juli.
Ze staan al veel verder dan BJL exact een jaar geleden met Fury, die eind juni opende. Pasen is mss 'te kort dag' voor de dubbele opening, maar de verlengde weekends eind mei lijken me wel haalbaar.
Vekoma heeft op instagram treintjes van het hangende type gepost met een lovenswaardig open design.![]()
Geen hoofdpingpong op de STC's
![]()
Dit zijn toch gewoon de standaard treinen die ze tegenwoordig gebruiken? Die staan ook al op diverse oude SLC's, zei het met een andere ophanging die bij het oude type rails past.
da's toch standaard met zo'n vest: of zou dat er hier uiteindelijk ook nog bijkomen?
Leuk element boven het glazen dak van het boomerang-station:
Met of zonder vest. Van hoofdpingpong zul je weinig last hebben
Overignes:
Als ik de ophanging bekijk lijken ze me ook een beetje te kunnen "Swingen", wat me al zeker niet geschikt lijkt voor de overkop-modellen. De treinen lijken heel sterk op de junior modellen. (die vaak ook geen vesten hebben). Nogthans geeft Vekoma wel aan dat deze wel degelijk voor de STC is.
Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 05-03-20 om 09:23.
Bron: park zelf
Bron: @Yakamoto99
Ook de trein hangt aan de track. Het stationsgebouw zal, zoals geweten, pas volgend jaar theming krijgen:
![]()
Dat vind ik toch altijd een beetje jammer. Als je zo'n coaster het eerst jaar laat vertrekken vanuit een kale betonbunker heeft dat wel wat weerslag op de beleving. Zou je er zoveel mee uitsparen om dat pas het jaar nadien af te werken? Of zou je zoveel bezoekers mislopen wanneer je de ene coaster pas een seizoen later opengooit?
Ach.. prima reden om een jaartje te wachten. Eerst eens zien wat dit jaar überhaupt gaat brengen en of we veel kunnen gaan bezoeken.