Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
Què? Laat me je lastig vallen met enkele cijfers.
Ik geef met plezier een vergelijking terug.

Als je met 2 personen naar Disneyland Parijs gaat, zou ik gaan op zondag 29 maart / maandag 30 maart. Verblijf in Santa Fé komt dan op € 399 inclusief € 200 tegoed in restaurants en boetieks. Je kan dus gerust stellen dat je eten die 2 dagen inbegrepen zit in de prijs, want met € 200 op 2 dagen kan je al wel wat doen (dat heb ik onlangs zelf ondervonden ).

Als je met 2 personen een week later naar PHL gaat (PHL is dat weekend nog niet open), ook op zondag en maandag, betaal je voor 1 overnachting in Matamba + toegang voor 2 dagen 2 personen € 348. Dat is € 51 minder dan in Disneyland, maar je moet nog wel al je maaltijden betalen. Volgens mij kom je aan het einde van de rit dan duurder uit.

Als ik 29/03 en 30/03 naar Europa Park wil met 2 personen en daar in Hotel Colosseo slaap (hun goedkoopste hotel), kost me dat € 447. Dat is € 48 duurder dan Disneyland. Maar ik krijg wel geen € 200 om te gaan eten... Dat is dus aan het einde van de rit een hoop duurder...

Enkel De Efteling komt van topparken in de buurt een stuk goedkoper uit. Daar betaal je op dat moment € 263,50. Al kan je ook daar weer de bedenking maken dat je je eten nog moet betalen en dat je dus aan het einde van de rit misschien niet héél veel goedkoper uitkomt.

Jouw conclusie dat Disneyland in Europa veruit de duurste is, vind ik dan ook gewoon niet correct. EP is volgens mij heel vaak duurder en ook PHL is écht niet goedkoop.