Ik denk niet dat het je opzet was - je twee slotwoorden zijn duidelijk - maar ik krijg hoe langer hoe minder zin in een Japan-reis. Wat een geldklopperij & afzetterij! Extra betalen om bepaalde parkzones te betreden ... 3/4 van een (Europees) inkomticket om zich spastisch uit te leven in een nagebouwd computerspel, de noodzaak aan fastpassen, interactie met een acteur om uiteindelijk Action-brol aangesmeed te krijgen tegen betaling, ... Oprecht dank voor deze nuttige informatie.

Mijn oudste zoon heeft beide Universals in de VS gedaan en is positief onder de indruk. De toegangsprijs ligt hoger dan bij de Cedar & Six Flags parken, maar voor lockers moet niet betaald worden en eigen voedsel meebrengen mag. De theming vond hij er ijzersterk en dat blijkt uit jouw foto's ook wel het geval te zijn in de Japanse vestiging. Het zal me benieuwen hoe hij dit park nabij Osaka ervaart. De gelukzak zal er wel off-peak season zijn, dat kan hier en daar de prijs drukken en de pret kwantitatief verhogen.