Hij is weer open!
https://www.facebook.com/bobbejaanla...685822/?type=3
(de facebook-bb-code deed het niet bij deze post, ik weet niet of het aan de privacy-instellingen van de post ligt of aan mij... )
Hij is weer open!
https://www.facebook.com/bobbejaanla...685822/?type=3
(de facebook-bb-code deed het niet bij deze post, ik weet niet of het aan de privacy-instellingen van de post ligt of aan mij... )
Laatst gewijzigd door yelle8; 25-08-17 om 15:52. Reden: Geprobeerd op te lossen, maar het ligt idd aan de privacy-instelling van de post ;)
Ook raar dat de achterste beugels open zijn, en de voorste niet... Volgens mij is er méér aan de hand zeker nu Bobbejaanland niet wil communiceren over de oorzaak.
Misschien zijn ze bang om te zeggen dat het aan hun onderhoudsbesparingen ligt.
Misschien hebben zij hun beugels meteen dichtgetrokken uit natuurlijke reactie?
Dat acht ik weinig waarschijnlijk want de beugels gaan automatisch open en dispatch is niet mogelijk zolang de beugels niet gesloten zijn, daarvoor dienen die sleepcontacten nu net.
Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine
Wellicht waren wel alle beugels open, maar had iedereen deze vast waardoor ze niet volledig openstaan. En eenmaal buiten het station kan de beugel ook niet meer verder opengaan.
De achterste staan wel open ja, maar daar zitten ook geen mensen (meer) in. Ik ging ervan uit dat deze foto genomen is nàdat de achterste rij reeds geëvacueerd is, en niet meteen na het ongeval. Of er zat gewoon niemand achterin dat karretje, dat kan ook.
Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine
mijn comment was in eerste instantie, zou het geen foutje van een medewerker zijn, Smiler was dat, dus ik denk toch dat mijn bedenking stand kon houden, wat niet meteen betekend dat ze correct is.
Hoe dan ook, blijkbaar was Typhoon de dag er voor al geruime tijd gesloten geweest.
Daar heb je een punt Ik hou het erop dat de remmen gewoon openstonden terwijl ze dicht hadden moeten zijn, de oorzaak hiervoor gaan we niet weten als ze bij BJL hun mond houden vrees ik.
Wellicht een probleem dat redelijk beschamend is, anders zouden ze het toch gewoon communiceren? Als alles nu veilig is zie ik toch geen reden om achter te houden wat er fout mee was. Als men de oorzaak zou communiceren kunnen we dat vast allemaal gewoon zelf concluderen. Vreemd.
De Smiler was ook al een eind dicht voor het ongeluk, ik begin je vergelijking bijna te geloven...
Och, het is Bobbejaanland. Die maken zichzelf al twee jaar nog steeds wijs dat ze een succesvol park zijn.
Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine
Bezoekersaantallen en winst bevestigen hun hierin ... maar voor de rest heb je volledig gelijk :-p
http://board.pretparken.be/showthrea...che-pretparken
Laatst gewijzigd door PyongWon; 27-08-17 om 21:44. Reden: Link naar forumpost Financiën Belgische pretparken erbij gezet
Maar meer dan vorig jaar... ze gaan voor de bezoekers cijfers steeds uit van gegevens door het park zelf vrij gegeven. Dus zelfs als een park een aantal geeft, weet je nog niet of het klopt... ik heb geen reden om aan te nemen dat Bobbejaanland hierover zou liegen en andere parken niet ;-)
In tegenstelling tot wat blijkbaar gedacht wordt, kan ik als bijna-buurtbewoner zeggen dat het bij Bobbejaanland het hele jaar door megadruk is geweest hoor: volle parkings, wachtrijen aan de kassa's, ... ik heb de indruk dat er meer volk komt dan pakweg 2-3 jaar geleden, uiteraard door de goedkope tickets en abo's.
ik kan me zelfs voorstellen dat ze de precieze aantallen niet meegeven, omdat dan zou blijken dat de gemiddelde entreeprijs wel héél laag ligt.
Ik heb altijd gedacht dat de negatieve berichten over Bobbejaanland uit de lucht gegrepen waren, want ik heb het park nog nooit echt leeg gezien. Tot dit jaar. Ik was er eind juli op een maandag en er was werkelijk geen kat. We zijn drie keer bij de ingang van the Forbidden Caves gepasseerd, drie keer gesloten. Toen we door kinderland passeerden hoorden we een operatrice haar beklag doen dat het saai was tegen een collega die haar kwam aflossen. Bij Dizz stonden 4 operators waarvan er 2 jobstudenten aan het werken waren en 2 andere die op een bureaustoel in het operatorhokje zaten. Waar we 's middags pasta aten waren de helft van de zitplaatsen afgespannen (de gezelligste plaatsen btw, we zijn dan maar op een tafeltje in de tocht gaan zitten). Als je na 16u30 uur nog een snack probeert te vinden, mag je op je kin kloppen, behalve vooraan in het park bij the lake house. Nu, dat wisten we van vorig jaar, dus hebben we om 16u nog iets gegeten. Onze portie was wel drie keer zo groot dan wat we gevraagd hadden omdat het personeel naar huis wou, en de voorraad moest nog op.
Nu, het weer was ook niet zo fantastisch, maar zó weinig volk heb ik nog nooit meegemaakt. Best wel grappig: elk jaar lees ik dat het park geen volk trekt, en als ik er kom is het koppenlopen en wachtrijen van tegen een uur. Dit jaar lees ik dat het "eindelijk weer goed gaat" en als ik er dan ben is er geen volk.
Misschien moet ik over dit dagje ook nog eens een TR schrijven.
(PS. Even tussen haakjes, aan de moderatoren - misschien een idee de berichten over Typhoon van dit topic af te splitsen als dat technisch mogelijk is?)
Als ze al tickets verkopen aan 20 euro (en tijdens Halloween voor 19 euro) op hun eigen website, zonder daarbij alle andere gigantische aantallen aan kortingen te vernoemen, dan weet je dat daar gewoon iets niet klopt. Dat ze daardoor een 'beter' jaar hebben omdat ze 'meer' bezoekers trekken is dan relatief. Sowieso trek je met zo een bedragen meer volk, maar laten we ook zeggen dat je dan een ander publiek vooral begint te trekken. Mensen die buiten de gestoord lage inkom geen enkele cent meer gaan bijgeven aan eten/merchandise etc... Ik heb mij ooit is laten vertellen/wijsmaken dat de dagelijks verkochte inkomtickets maar een heel klein deel zijn van de omzet die een park genereert. Zo een dumpingprijzen op je tickets zijn dan ook meestal geen fantastisch voorteken.
Achja, we will see. Ik merk op dat de andere parken van PR blijkbaar terug investeringen aan het doen zijn naar de komende jaren toe, dus vraag mij af hoelang het in BJL nog gaat duren. Meestal is Bobland best laat hier in. Fingers crossed.
Ook als behalve je bezoekersaantallen ook je winst een stukje hoger gestegen is?
2016 ten opzichte van 2015: Activa zijn gestegen met 1 miljoen, De omzet is gestegen met 0.8 miljoen en de winst met 0.5 miljoen; de schuld is verminderd met 0.2 miljoen.
Allemaal slechts kleine verschillen, maar beter een trage groei dan een korte spurt...
Ik ben echt geen fan van Bobbejaanland, maar de cijfers liegen er niet om. Ik ben trouwens zelf leerkracht Secundair onderwijs en als ik aan mijn leerlingen hun favoriete Belgische pretpark vraag, komt daar 6 op de 10 keer Bobbejaanland uit. De andere antwoorden Walibi...