X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 131

Onderwerp: [Efteling] 2018

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Efteling] 2018

    Vandaag was ik in de Efteling. Het was best druk (40 minuten wachten voor alle grote attracties de hele dag lang) maar ik kan zeer positief zijn over de operations die zeer vlot liepen. Er stond overal heel veel personeel, soms op het Disney-style af. Zo stonden er 4 operators op het perron van Vogel Rok en 6 in de opstaphal van de Baron. Misschien wat overdaad.

    De Bob was dus toch nog niet open - bummer. Zorgenkindje.

    De verrekijker was heel populair, er stond zelf een wachtrij om hem uit te proberen!

    Het is heel fijn dat we nu sinds kort tot op het sluitingsuur kunnen aanschuiven bij attracties en ze niet langer vooraf de wachtrij sluiten. De Efteling speelt hier echter wel een niet zo netjes spelletje: bij de grote attracties stonden kort voor sluitingstijd nog hoge wachttijden aangeduid. Wij zijn zo de Symbolicawachtrij met "40 minuten wachttijd" ingedoken; de reële wachttijd was 15 minuten. Ze doen dit waarschijnlijk om te voorkomen dat veel mensen nog last minute erbij komen. Toch niet zo netjes.

    Verder was al het personeel overal heel vriendelijk en enthousiast, er werd goed doorgewerkt en het park lag er piekfijn bij. Top dagje.

    Toch één merkwaardig ding opgemerkt in de wachtrij van Symbolica. Volgens mij stond dit er vroeger nog niet. Dit vreemdsoortig vogelhuisje op een gigantisch grote paal stond wat verloren voor de verlichtingspaal. Het gat in het metalen huisje lijkt te klein om er een camera doorheen te laten piepen. Iemand enig idee wat dit is?
    Laatst gewijzigd door Simon42; 23-06-18 om 22:15.

  2. #2

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Simon42 Bekijk Berichten
    De Bob was dus toch nog niet open - bummer. Zorgenkindje.

    Het is heel fijn dat we nu sinds kort tot op het sluitingsuur kunnen aanschuiven bij attracties en ze niet langer vooraf de wachtrij sluiten. De Efteling speelt hier echter wel een niet zo netjes spelletje: bij de grote attracties stonden kort voor sluitingstijd nog hoge wachttijden aangeduid. Wij zijn zo de Symbolicawachtrij met "40 minuten wachttijd" ingedoken; de reële wachttijd was 15 minuten. Ze doen dit waarschijnlijk om te voorkomen dat veel mensen nog last minute erbij komen. Toch niet zo netjes.
    Bedankt voor dit korte verslagje, mijn laatste bezoek dateert al van december 2016.

    De problemen met de Bobslee blijven dus aanslepen. Voor mij maakt het weinig uit - ik heb lang geleden al besloten om deze coaster zelf nooit meer te berijden - maar het blijft wel een spijtige zaak natuurlijk. Ik vrees dat de dagen van deze baan stilaan geteld zijn

    Wat betreft de fout aangegeven wachttijden kort voor het sluitingsuur: In Walibi BE heb ik ook eens zoiets meegemaakt. Net zoals jij vermoedde ik toen dat dit een manier was om te vermijden dat iedereen nog snel gaat aanschuiven. Maar eerlijk gezegd maak ik daar zelf helemaal geen probleem van. Ik vind dat het personeel het recht heeft om op een redelijk uur naar huis te kunnen gaan. Ook zij hebben een gezinsleven, een autorit of treinrit naar huis, soms ook kinderen die uit een crèche gehaald moeten worden, etc. De strategie met de foutief aangegeven wachttijden is volgens mij één van de subtielere manieren om een bomvolle wachtrij bij sluitingstijd te vermijden. Er zijn andere manieren, waarbij je bezoekers zich veel meer 'buitengekeken' zouden voelen. Dan kies ik liever voor iets als dit.
    Once you sit back, you never go back.

  3. #3

    Re: [Efteling] 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Wat betreft de fout aangegeven wachttijden kort voor het sluitingsuur: In Walibi BE heb ik ook eens zoiets meegemaakt. Net zoals jij vermoedde ik toen dat dit een manier was om te vermijden dat iedereen nog snel gaat aanschuiven. Maar eerlijk gezegd maak ik daar zelf helemaal geen probleem van. Ik vind dat het personeel het recht heeft om op een redelijk uur naar huis te kunnen gaan. Ook zij hebben een gezinsleven, een autorit of treinrit naar huis, soms ook kinderen die uit een crèche gehaald moeten worden, etc. De strategie met de foutief aangegeven wachttijden is volgens mij één van de subtielere manieren om een bomvolle wachtrij bij sluitingstijd te vermijden. Er zijn andere manieren, waarbij je bezoekers zich veel meer 'buitengekeken' zouden voelen. Dan kies ik liever voor iets als dit.
    Blijkbaar ben ik een van de weinige mensen die het logisch vindt dat parken hun wachtrijen vroeger sluiten om op het sluitingsuur de attractie te kunnen sluiten. In Bellewaerde heb ik daar nooit een probleem mee gehad, en vaak sloten ze ze dan nét iets te laat, maar dan uiteraard niet zoals de Efteling-manier (of dat heb ik soms toch gelezen vroeger) dat attracties een kwartier voor sluitingstijd al dicht zijn.

    Wachtrij open tot sluitingstijd is wel een leuke toegifte, maar ik vind het toch vreemd dat ze het nu zo doen. Als je een eindshow hebt moeten mensen nu dus beslissen of ze nog de gok wagen in de rij te gaan aanschuiven of de attractie links laten liggen om het begin van de show niet te missen. Ik vind het leuker als je gegarandeerd wordt door de sluitingstijd van de attractie dat je die show niet gaat missen. Zij het nu aquanura of een vuur(werk)show in een ander park. Maargoed, dat is mijn mening.

    Wat die foutief lange wachttijden dan hier betreft: hoe dit een oplossing kan zijn om te vermijden dat mensen aanschuiven snap ik eigenlijk niet: als het sowieso de laatste attractie is die je kan doen, wat maakt het dan uit of je nog een kwartier of 40 minuten in de rij moet staan? Meestal kies ik in zo'n geval zelfs met opzet een lange rij, bv een attractie die ik overdag niet veel gedaan heb omdat er de hele dag al een lange rij stond. Dan heb je die attractie toch nog eens gedaan plus je bent langer in het park, wat ik altijd toch leuk vind...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •