Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
Jammer juist dat men dat spinnen gaat beperken, spinnen door zulke elementen zou juist een fantastische out-of-control ervaring kunnen geven. Nu vrees ik dat het gewoon het te geforceerd/gecontroleerd zal aanvoelen. En aangezien ze spreken van "thrill maar ook voor de familie" vrees ik dat Mack kennende de launches ook zwak zullen zijn...

Toch kijk ik er wel naar uit deze baan te doen volgend jaar. Het is wereld uniek en die first drop uit het station
Out-of-control is nu net wat ze wilden vermijden, omdat het mogelijk te hevig zou gaan worden. Maar een launch van 0 naar 75 km/u in 3 seconden tijd, dat is niet zo heel zwak eigenlijk (de trein wordt letterlijk even stilgezet op de eerste lancering); de tweede launch is wel een pak zwakker.

Volgens mij kan dit echt wel eens een belangrijke vernieuwing worden die we in meerdere parken terug zullen zien binnen de komende 5 jaar. Ik denk ook dat het de rit net wel ten goede kan komen, op voorwaarde dat de baan goed ontworpen is om het spinnen sterk genoeg te maken: net door het feit dat je draait is elke rit anders en ligt de herhalingswaarde nog hoger (tenzij je snel misselijk wordt op spinning coaster, dat is weer wat anders ).

Het beste element vind ik toch wel die first drop en vervolgens die dive loop. Ik vond dat kleine dropje bij Helix al een machtig effect, wat moet dat wel niet zijn met een drop die 5-10 keer zo hoog is.

Dergelijke achtbaan mag echt wel naar een park hier in de buurt komen!