Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
je kan dat toch perfect ondervangen door de werktijd van het personeel anders in te delen dan de openingsuren van het park/attractie ?
Attracties open tot 18h, werkshift loopt bvb af om 18.30h. Klanten worden goed bediend, en werknemer moet niet automatisch overuren maken....
Dat kan inderdaad, maar dan kan je evengoed gaan aanhalen dat het park zijn openingsuren maar moet gaan aanpassen. En wees gerust dat het personeel echt niet 'gepland' staat tot het sluitingsuur maar tot minimum een uur na sluiting. Als we dan gaan schuiven moeten die mensen sowieso toch langer blijven om hun ander werk nog rond te krijgen. Vergeet ook niet dat het park (telt trouwens ook in retail) vanaf 18h zijn personeel meer moet gaan betalen, dit is ook in ons Belgenland zo.

Ikzelf vind het doodnormaal dat wachtrijen sluiten een kwartier/20minuten of zelfs meer naargelang de lengte van de bestaande wachtrij. Al begrijp ik ook de mening dat als je een dagje uit gaat, je dan liever het onderste uit de kan haalt van het bezoek. Naar mijn mening en gevoel moeten we een beetje afstappen van 'ik wil' naar de term 'begrip opbrengen'.

Bij deze ook mijn excuses om off topic te gaan, maar ik vond het naargelang de reacties nodig zelf eens te reageren (en ja, ik kan soms krachtig uit de hoek komen).