Rare beslissing. Ik ben zelden onder de indruk geweest van wat ik ’kermis-rapids’ noem. Je gaat er misschien wat sneller en ’spinnender’ doorheen dan bij een klassieke rapid, de al te zichtbare pilaren en de halfdroge glij-bedding creëren beduidend minder een varend gevoel. Er is ook geen interactie met andere rafts mogelijk.

Dat weinig creatieve en relatief vlakke parken als Skyline ermee uitpakken, OK. In reliëfrijke parken als Bayern en Plohn vind ik deze attracties een gemiste kans (op een volwaardige rapid). In sterk gethemede parken als P.Ast - een zusterpark - en Hansa vind ik deze attracties thematisch zelfs een zwaar overgewaardeerd zwaktebod, vooral onride dan.

Dit ontwerp voor Bellewaerde lijkt met 2 liften en een ’trechter’ een 2.0 versie te worden. Die vernieuwing wil ik wel toejuichen. Maar ik vrees dat dit na Dawson opnieuw een surrogaat-reliëf-attractie kan worden op een locatie met te weinig natuurlijk reliëf.

Zoals iemand enkele posts hoger suggereerde, had de verwaarloosde westernzone ook aangewend kunnen worden voor een hoognodige indoor-attractie. Blijkbaar verwachten ze poeierdroge lentes, zomer en herfsten in Ieper.