X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Hoe zie jij een pretpark-bezoek in 2021?

Stemmers
23. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Zoals 2019: geen soc. dist meer en dus terug massa-bezoeken mogelijk

    0 0%
  • Zoals 2020: nog volop soc. dist., enkel via reservatie, geen groepstickets of abo's

    6 26,09%
  • Voorjaar zoals 2020, na alg. vaccinatie normaliseert de toestand: terug massa-bezoeken e.a.

    17 73,91%
  • Geen van bovenstaande scenario's (licht dit eventueel zelf toe)

    0 0%
Resultaten 1 tot 20 van de 32

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Hoe zal een pretparkbezoek eruit zien ... in 2021?

    Bof, hepatitis, polio, rode hond,... zijn toch ook allemaal verplichte vaccinaties? Eenmaal je die vaccinatie gehad hebt krijg je dat niet meer en hoef je daar niet meer voor te vrezen. Je hebt duidelijk meer kennis dan mij hierover, maar ik zou het toch bizar vinden als er door corona bepaalde zaken nooit meer gaan kunnen zoals vroeger. Er is in het verleden toch nooit een ziekte geweest die definitief iets veranderd heeft? Met alles valt te leven of zijn vaccinaties. Malaria krijg je een inenting voor voor je vertrekt, daar zijn toch ook geen beperkingen op het aantal mensen dat per jaar naar Afrika mag? Bij pest en Spaanse Griep lijkt me ook geen voor en na geweest te zijn qua gebruiken en beperkingen.

    De enige uitzondering die ik mij voor de geest kan halen nu is HIV, maar als ook daar een vaccin of medicijn voor is, zal die status ook wel wegvallen.

    Edit: 1 ding zou wel definitief mogen veranderen: die vieze dierenmarkten in China afschaffen...
    Laatst gewijzigd door jefke88; 11-05-20 om 15:50.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  2. #2

    Re: Hoe zal een pretparkbezoek eruit zien ... in 2021?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Bof, hepatitis, polio, rode hond,... zijn toch ook allemaal verplichte vaccinaties? Eenmaal je die vaccinatie gehad hebt krijg je dat niet meer en hoef je daar niet meer voor te vrezen.
    Zo lang er zich geen mutaties voor doen, klopt dat inderdaad. Sommige virussen muteren sneller dan anderen.

    Voor Corona zijn al redelijk wat gevallen bekend die negatief getest waren, om niet veel later toch opnieuw weer positief te testen. Hoe dit precies komt wordt nog door het WHO onderzocht. Maar een reden kan dus zijn dat het virus (zeer snel) muteert of dat we geen natuurlijk afweersysteem hebben en antistoffen dus niet in ons lichaam actief blijven.

    Veel zal nog moeten gaan blijken in de toekomst. Het kan inderdaad een HIV scenario worden, waarbij we onze levensstijl drastisch moeten aanpassen. Dat was overigens met de Pest en de Spaanse griep ook al het geval. Vooral op vlak van hygiëne destijds, maar nu wellicht op sociaal vlak.

    Ik kan me echter ook voorstellen dat - als er geen oplossing komt - men corona op den duur maar voor lief neemt. Momenteel hebben we enorm veel ouderen door een babyboom, maar eens die tijd voorbij is zal het aantal mensen dat sneuvelt aan Corona zo klein zijn dat men er geen belang meer aan hecht, net zoals dat nu niet echt gedaan wordt voor de griep (waar ook jaarlijks duizenden mensen aan sterven).

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •