Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
De studio's hebben wel een aantal wereldberoemde attracties staan. Zoals RnRC, ToT, TSMM en Star Tours.
Animal Kingdom had eigenlijk alleen Expedition Everest die wereldberoemd was en daarnaast weinig speciale publiekstrekkers. Tot nu de aanvulling van Avatar world. Ik kan me voorstellen dat daardoor het effect van een nieuwe zone voor AK groter gaat zijn dan voor de Studio's.
Bijzonder statement, als je weet dat in 2016 Animal Kingdom ook al meer bezoekers wist te trekken dan Disney's Hollywood Studios. En dat Expedition Everest de enige publiekstrekker zou zijn lijkt me zeker niet de publieke opinie. De wachtrijen bij Expedition Everest behoren onder de E-tickets namelijk tot de kortste van het park. Vergeet niet dat in de familievriendelijke wereld van Disney een RnRC, ToT en Star Trours niet noodzakelijk de grootste publiekstrekkers zijn... Vorige maand was ik in Walt Disney World met mijn dochtertje en in de Studio's mocht ze letterlijk op geen enkele attractie. terwijl ze in Animal Kingdom wel mee mocht op toppers als Kilimanjaro Safari's en Na'vi River Journey.

Het effect van Star Wars kleiner inschatten dan dat van Avatar in een strijd waarbij Animal Kingdom al het grotere park van de twee is lijkt me dus niet van toepassing.

Ik kan me zeker voorstellen dat Avatar zo enorm veel bezoekers trekt, maar ik kan me ook voorstellen dat een deel daarvan zich ook verplaatst naar de studio's wanneer daar Star Wars Land opent.
Daar ga ik ook van uit, maar dat heeft daarom niet minder invloed op de Studios, in tegendeel zelfs...