Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
het over-opheerlijken van het park die bepaalde mensen als een lieve lust doen werkt bij mij zeer enerverend en averechts
Hoewel ik zelf geen probleem heb met de Efteling, ga ik 100 procent akkoord met deze stelling. Zelf ben ik om persoonlijke redenen echt geen fan van Phantasialand en inderdaad: het gedrag van sommige (niet alle) fanboys heeft mijn relatie met dat park nog verder verzuurd Het is één van de redenen waarom ik doelbewust geen nieuwsberichten lees over PHL.

Ik lees hier ook een soort 'vraag' om meer shows in de Efteling. Hoewel ik zelf geen echte showbezoeker ben in een pretpark, denk ik dat de Efteling hier inderdaad meer mee zou kunnen/moeten doen. Uit sprookjes/volksverhalen kunnen ze genoeg inspiratie halen en het past denk ik ook wel bij hun doelgroep.

Ontopic: de tekeningen hierboven vind ik er eigenlijk wel goed uitzien. Ik vertrouw er nog steeds op dat de Efteling hier wel iets moois van kan maken. Het veehok als wachtrij is inderdaad jammer maar voor mij geen echt groot struikelpunt, ik reken een attractie zelden af op zijn wachtrij. Hoewel een kinderachtbaan mij niet zo veel boeit, vind ik dit wel passen binnen de doelgroep van de Efteling en heb ik er dus geen enkel probleem mee dat ze hiervoor gekozen hebben.

Al blijf ik stiekem hopen/dromen dat de Efteling ooit hetzelfde zal doen als in 1981 ... is daar een realistische kans op volgens jullie?

In het artikel staat dat ze blijkbaar nieuwe bomen willen planten die al redelijk groot zijn. daar wil ik in de toekomst wel foto's van zien, benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken en wat het uiteindelijke resultaat gaat zijn.