X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 342

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #11

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Hogere prijzen om a) de geleden financiële schade te compenseren en b) minder volk in het park te hebben met het oog op sociale afstand?

    Nie zwanzen hé. Heel wat gezinsinkomens zijn nu fors gedaald. Met overpriced tickets prijst een park zich dan nog meer uit de markt. Een pretpark-bezoek is een schoolvoorbeeld van een 'elastisch product': daalt de prijs, dan koopt men er meer van, en omgekeerd. Brood b.v. is dan eerder 'niet elastisch'.

    Soc. distantie in een Europees pretpark, daar geloof ik niet in. Net zo min als het 'briljante' voorstel destijds om enkel je effectieve tijd in een park via een app te betalen. Ik schrijf 'Europees' park, omdat ik in een FB-groep foto's zag van een heropend (?) Nag.Spa Land, waar dan maar één persoon per vier zitplaatsen op een coastertrein zit. Jappen zijn blijkbaar opgeleid om heel veel geduld te hebben en ook in 'gezonde' tijden is daar een grotere schroom om naast een onbekende te zitten. Lees er maar eens TR's over o.a. Fuji-Q op na. Ik spreek hier evenwel niet uit eigen ervaring.

    Dat de pretparken bij ons niet in 1-2-3 opnieuw open gaan na de lockdown, is helaas wel een zekerheid. Eerst de detailhandel en de scholen open, dan minder restricties op het openbaar vervoer, in de warenhuizen, meer auto-vrijheid en amateur-bijeenkomsten / hobby's. En pas daarna zijn we aan de massa-bijeenkomsten toe, waar pretparken tot behoren.

    Toch zie ik het voor pretparken en dierentuinen minder zwart in dan wat b.v. grote sportmanifestaties of concerten betreft. Reden: sporters, muzikanten, personeel: dat vergt meer organisatie en voorbereiding voor een her-start. Al is het qua personeel ook geen evidentie voor de parken.

    Blijft mijn vraag of we in geval van pretpark-groen-licht een massa mogen verwachten, die al te lang heeft moeten wachten. Of net een kleinere groep omdat de angst voor besmetting nog niet weg is of wegens financiële terugval? Daar komt nog het internationaal karakter van pretparken bij. Wat als Spanje en het VK nog in lockdown zijn en Frankrijk niet? Gaat dan een über-internationaal park als Disney Parijs terug open?
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 02-04-20 om 18:45.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •