X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 395

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Wat bedoel je precies met die geforceerde drops?
    Die airtimeheuvels die op het einde genomen worden met die overdreven banking. Bij RMC zijn deze meestal geslaagd, bij Kondaa heb ik er even aan moeten wennen aangezien ze redelijk uitgerokken zijn (minder krap dan bij een gemiddelde RMC baan), waardoor ze hun effect voor een deel missen.

    Nu moet ik zeggen dat ik vond dat Kondaa zondag een stuk beter reed, hij ging veel vlotter door de elementen en zelfs in de Cobra Roll leek hij geen snelheid meer te verliezen. Heb de indruk dat ik de baan rit na rit meer kan waarderen en ook het einde leuker en leuker begin te vinden.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  2. #2

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Die airtimeheuvels die op het einde genomen worden met die overdreven banking. Bij RMC zijn deze meestal geslaagd, bij Kondaa heb ik er even aan moeten wennen aangezien ze redelijk uitgerokken zijn (minder krap dan bij een gemiddelde RMC baan), waardoor ze hun effect voor een deel missen.

    Nu moet ik zeggen dat ik vond dat Kondaa zondag een stuk beter reed, hij ging veel vlotter door de elementen en zelfs in de Cobra Roll leek hij geen snelheid meer te verliezen. Heb de indruk dat ik de baan rit na rit meer kan waarderen en ook het einde leuker en leuker begin te vinden.
    AH.. Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Vooral op Storm Chaser zie je die bunny-hops-met-banking erg goed.

    Moet ik wel bij zeggen dat het ook bij RMC behoorlijk wisselt hoe een element aan voelt. Er is een of ander soort "wave turn" (dacht ik) die op Outlaw Run een geweldig element is, maar bij Lightning Rod lang niet zo goed uit de verf komt. Hoewel intamin tegenwoordig wel vaker wat elementen van RMC af kijkt, denk ik toch dat Intamin hun banen ontwerpt met een ietwat andere insteek dan RMC. En dat is maar goed ook. Zo blijven er wat verschillen. Die banen moeten niet allemaal hetzelfde aan voelen. Wat dat betreft is het wellicht goed dat de hypercoaster van Energylandia niet door Vekoma gebouwd is. Je ziet dat vekoma zich ook opnieuw uit gevonden heeft, maar echt weer een heel andere kant op gaat. Zo blijven de fabrikanten toch hun identiteit houden en kunnen parken een mooi gevarieerd aanbod zetten.

  3. #3

    Re: [Walibi Belgium] Intamin Mega Coaster 2021!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Die airtimeheuvels die op het einde genomen worden met die overdreven banking. Bij RMC zijn deze meestal geslaagd, bij Kondaa heb ik er even aan moeten wennen aangezien ze redelijk uitgerokken zijn (minder krap dan bij een gemiddelde RMC baan), waardoor ze hun effect voor een deel missen.

    Nu moet ik zeggen dat ik vond dat Kondaa zondag een stuk beter reed, hij ging veel vlotter door de elementen en zelfs in de Cobra Roll leek hij geen snelheid meer te verliezen. Heb de indruk dat ik de baan rit na rit meer kan waarderen en ook het einde leuker en leuker begin te vinden.
    Ok.. ik weet nu precies wat je bedoelt

    Die rare slinger die voor de airtime heuveltjes komt had er voor mij niet in gehoeven. Wanneer de baan nog koud is, is dat eigenlijk een heel awkward element dat ik eerder op een Mack zou verwachten. Wanneer de baan warm is stoort het niet zo, maar voegt het eigenlijk ook niets toe.

    De airtime heuveltjes die erna komen geven nog verrassend veel airtime voor hoe laag en vlak ze eigenlijk zijn. Desalniettemin geef ik persoonlijk toch eerder de voorkeur aan de bunny-hops zoals Goliath ze heeft. Goeie Ejector-Airtime mag gerust ook wat langer duren. De banking op het laatste heuveltje stoort mij niet, maar past inderdaad niet helemaal er in. Het werkt bij Storm Chaser juist heel goed omdat ze het herhalen aan beide kanten maar zo'n heuveltje slechts één keer doen lijkt een beetje alsof ze te laat bedachten om nog eens wat anders te doen.

    Ondanks dit commentaar is het in gehele lijnen een top-baan voor de Benelux en wat mij betreft - mits warm gereden - absoluut de beste baan die we in de Benelux hebben. De first drop is waanzinnig en vond ik persoonlijk toch pakken beter dan die van EGF. De baan is vooral in de eerste helft ontzettend sterk en gaat in de tweede helft zeer zeker ook niet vervelen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •