Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
Maar in ’normale’ jaren is de Efteling wel een tiental dagen niet toegankelijk met een abo. Dat zijn altijd weekend-dagen in het laagseizoen en buiten schoolvakaties in NL. Precies dagen waarop ik vaak wel had willen en kunnen gaan. PDP heeft bij mijn weten maar 1 of 2 zo’n ’zwarte’ dagen in de jaarkalender.

Een hopelijk positief effect van de herinvoering van EP-abo’s zijn de wederzijdse voordelen met andere abo’s. 1 keer per kalenderjaar gatis EP met een Efte-abo, betekende in de praktijk met een abo gespreid over twee halve kalenderjaren twee gratis bezoekjes aan EP. Dan is een Efte-abo al 50% ’terugbetaald’. Jammer dat PHL niet meer in de deal zal zitten omdat die geen abo’s meer uitbrengen. Nu nog hopen dat de deal met Plopsa wederzijds ’geheractiveerd’ wordt: eenmalig -40% op dagticket EP is wel interessant in gezinsverband.
Die 10 dagen van de Efteling zijn wel nog steeds véél minder dan die dagen dat EP gewoon gesloten is, of dat je met je Silver Abo niet naar binnen mag. Overigens ben ik er zelf meestal op één van die Blackout dagen van de Efteling. Ik weet niet of dat dagen zijn waar je daadwerkelijk in het park aanwezig wilt zijn.. Het is dan geen topdrukte, maar ik garandeer je dat de dag er net voor of na maximaal de helft bezoekers aanwezig zal zijn.

Phantasialand heeft de abo uitgifte ook stop gezet vanwege Corona. In principe zou ook dat weer terug moeten komen. De vraag blijft natuurlijk nog: Wanneer. Zo lang NRW redelijk strenge Corona maatregelen hanteert zullen ze dat niet doen. En wellicht zullen ze ook daarna de tijd nog nemen om een beetje te herstellen. Voor zover ik weet zijn de abo's die vóór de corona-block gekocht zijn nog steeds "on Hold", wat betekent dat er nog veel resterende geldigheid is. Ze zullen dat zeker niet opeens annuleren.