X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 25

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Groupers: ervaringen en praktische tips

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Coasterfrenzy
    Maar een single rider line werkt wel echt enkel met een grouper. En zelfs mét groeper levert dat veel discussie op.
    Volledig mee eens. Als ik in een SRL sta, dan zou ik nooit ofte nimmer vragen om een specifieke plaats want ik weet heel goed dat een SRL dient om lege stoelen op te vullen. En ik stel geen vragen waarvan ik weet dat ze onredelijk zijn Andere mensen die er toch moeilijk over doen, zijn volgens mij geen echte lastposten maar vooral onervaren mensen die slechts sporadisch naar een pretpark gaan en daarom de regels van een SRL niet zo goed kennen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Coasterfrenzy
    … groupers de halve wachtrij af gaan om een duo te vinden, in plaats van gewoon de single rider line (Die juist is voor het opvullen van plekken) te vinden, met als gevolg dat een treintje dan vaak genoeg vertrekt met lege plaatsen.
    Oei, dat klinkt inderdaad onprofessioneel en bovendien frustrerend voor de SRL-mensen. Als parken kiezen om met groupers te werken, dan zouden ze hun personeel eigenlijk vooraf een soort korte opleiding tot grouper moeten geven.

    Mochten bepaalde parken dit forum lezen (zoals soms beweerd wordt al weet ik niet of het echt klopt): Probeer na te gaan bij welke van jullie attracties er verschillen in beenruimte, stoelbreedte, etc bestaan die afhangen van waar in het karretje je zit. Zoals bijvoorbeeld het verschil voorste/achterste rij in een karretje van Cobra in Walibi Belgium. En leer je groupers vervolgens dat ze mensen niet mogen dwingen om te gaan zitten op een plaats die te benepen is voor hen (als ze bijvoorbeeld vriendelijk vragen om niet vooraan in een karretje te moeten zitten).

    Dat is namelijk mijn enige echte kritiekpunt op het grouper-systeem.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G
    Ook eens meegemaakt in Walibi. Toen ben ik koppig achter het poortje blijven staan en heb aan de medewerker gevraagd om de beugel terug open te doen. Die heeft mij met veel plezier geholpen
    Hahaha, prachtig! Al vrees ik dat ik hier zelf niet assertief genoeg voor zou zijn. Meteen ook de reden waarom ik in Vampire de mogelijkheid niet benut heb.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer
    En voor de allerlaatste keer op dit forum meld ik mijn trauma bij Talocan: net niet mee met de vorige rit en ons viertal werd van de poort opzij gedwongen door de operator. Alle nakomers in de wachtrij konden daarom voor ons de arena betreden. Gevolg: wij gevieren bij de minder attractieve achterkant van Talocan en niet naast elkaar.
    Hoera, ik ben niet de enige met een groupertrauma in dit park! Zoals vermeld, ik wou Taron graag eens backseat doen en ik stond niet in de single riders line. Vlak voor het station keek ik toe hoe de grouper de trein opvulde en probeerde ik me strategisch op te stellen om op één van de achterste rijen uit te komen. Ik heb zelfs enkele andere mensen laten voorgaan! Vervolgens vullen ze de trein ineens totaal anders op en commandeert die grouper me resoluut naar … de derde rij vooraan. Ook al vroeg ik om achteraan te zitten.

    Gecombineerd met mijn algemene trauma aan Taron was dat letterlijk de enige keer in mijn hele pretparkcarrière dat ik frustratie voelde tegenover een personeelslid. Al was ik verstandig genoeg om dat niet te laten blijken. Zelfs doelbewust anderen laten voorbijsteken heeft hier niet geholpen om de backseat te halen
    Al ben ik er zeker van dat ik het bij iedere andere coaster op deze planeet een stuk minder irritant had gevonden (om redenen die ieder forumlid reeds lang bekend zijn).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G
    Voorlopig heb ik daar nog maar twee keer een probleem mee gehad, in een niet nader genoemd Duits en Spaans pretpark die niet echt bekend staan vanwege hun klantvriendelijkheid.
    Nu ben ik wel een beetje benieuwd welke parken dat waren? Zelf ook maar één keer probleem gehad (zie hierboven). Bij RNRC in de Disney Studio's lukte het altijd en was het personeel juist zeer vriendelijk

    En nog een laatste vraag voor iedereen: hoe vaak gebeurt het volgens jullie dat in een attractie niet alle stoelen hetzelfde zitcomfort hebben? Rickie97 heeft over boomerangtreinen dezelfde mening als ik, zo las ik in een TR over Bellewaerde. Kennen jullie nog concrete voorbeelden? Ik wil graag weten hoe vaak (of hoe zelden) dit probleem voorkomt.
    Once you sit back, you never go back.

  2. #2

    Re: Groupers: ervaringen en praktische tips

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Nu ben ik wel een beetje benieuwd welke parken dat waren? Zelf ook maar één keer probleem gehad (zie hierboven). Bij RNRC in de Disney Studio's lukte het altijd en was het personeel juist zeer vriendelijk
    Phantasialand en PortAventura. In de meeste parken doen ze inderdaad niet moeilijk als je het gewoon vriendelijk vraagt. Goede ervaring mee in Walibi Belgium, Walibi Holland, Efteling, Europa-Park, Disney, Astérix, Parque Warner...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    En nog een laatste vraag voor iedereen: hoe vaak gebeurt het volgens jullie dat in een attractie niet alle stoelen hetzelfde zitcomfort hebben? Rickie97 heeft over boomerangtreinen dezelfde mening als ik, zo las ik in een TR over Bellewaerde. Kennen jullie nog concrete voorbeelden? Ik wil graag weten hoe vaak (of hoe zelden) dit probleem voorkomt.
    Zitcomfort valt volgens mij wel mee, maar heel vaak is er wel een verschil in ritcomfort. Het lastige is dat het vaak moeilijk (of zelfs niet) te achterhalen is waar een achtbaan het soepelst is. Het kan afhangen van de trein, de wielen, de positie, het weer, de dag en ook wat je persoonlijk ervaart als (on)aangenaam. In de regel zijn achtbanen vooraan altijd iets soepeler dan achteraan, maar dat klopt ook lang niet altijd. Bij een woodie met karretjes van 6 personen (zoals onder andere Weerwolf) is het wel een goede tip om in de middelste van de drie rijen te gaan zitten. Zo zit je niet op de wielen en is je ritje doorgaans iets soepeler.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •