Fijn TR met nuttige tips! Toch een andere wereld ginds, soms verrassend en meer dan soms cliché-bevestigend.

- De bus die niet uitrijdt volgens schema wegens te weinig volk ... en wij hier maar k@kken op de Lijn en de NMBS

- Coasters en maaltijden in XXL-super-size

- Weinig verbluffende theming afgaande op je foto's (geen verwijt aan de fotograaf), het lijkt op dat gebied minder dan Warner Madrid, Europa's meest SixFlags-achtige park. Je leest vaak hoe amazing die Yankees meerdere Europese pretparken vinden qua theming. Ik denk dat het dan ook / vooral gaat om de theming buiten de attracties en de wachtrijen.

- Anti-rugzakken-beleid en vooral hier geld uit kloppen is über-kapitalistisch. Ik grapte al even dat het merkwaardig is dat Plopsa & co hier nog geen geld voor vragen, maar die 'grap' kan ik beter niet te vaak herhalen. Rugzakken en kleinoden afgeven nog voor je het station betreedt, kan de veiligheid en de capaciteit zeker verhogen. Toch vind ik het bij F.L.Y. altijd een heel gedoe maar goed, daar is ten minste gratis / inclusief de inkomprijs. En relatief op het einde van de wachtrij, zodat je kort vooraf nog contact kan houden met iemand uit je gezelschap die niet in die wachtrij staat. In Energylandia zijn ze ook niet tuk op rugzakdragers en dus verboden in meerdere wachtrijen. Anno 2018 was het € 0,50 om één vaste locker éénmalig te sluiten en openen. In 2022 was het - denk ik - € 3,50 om ongelimiteerd één willekeurige locker te openen / sluiten en dit op meerdere plaatsen in het park.

Fijn dat je quasi niet hebt moeten aanschuiven voor toch een reeks top-attracties en dat het qua storingen of onderhoudt wel bleek mee te vallen. Als ik de datum op z'n Europees lees, viel je bezoek op 7 aug, dat lijkt me toch high-season. Zo'n kwantitatieve en kwalitatieve topdag zie ik wel zitten, maar garantie daarop heb je nergens en nooit.