X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 17 van de 18 EersteEerste ... 715161718 LaatsteLaatste
Resultaten 321 tot 340 van de 341
  1. #321

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Ik werk zelf al ruim een jaar voltijds thuis, ben enkel in de zomerperiode een keer of vijf op kantoor geweest, maar nu al meer dan een half jaar elke dag thuis. Bij veel bedrijven is thuiswerk toch nog steeds de norm.
    Dat is voor veel mensen niet evident, dus voor het mentaal welzijn van de werknemers kan het nuttig zijn om mensen toch af en toe samen te brengen.
    Maar ik ben het ermee eens dat er meer jobs van op afstand zouden kunnen gebeuren.
    Al geven onze experten en ministers allesbehalve het goede voorbeeld natuurlijk. Niet dat ik hen nu persoonlijk als rolmodel zie, maar het zou toch helpen als zij ook gewoon van thuis uit zouden werken, in plaats van zelf hun zin te doen.

    Zoals steeds is het een afwegen tussen enerzijds besmettingsrisico, maar anderzijds ook de andere risico's: in dit geval zijn dat depressie, burnout, partnergeweld, kindermishandeling en ga zo maar door.

    Vergeet trouwens niet dat voor de actieve bevolking het risico op hospitalisatie en overlijden altijd heel laag geweest, waardoor bij de meesten de angst om ernstig ziek te worden niet meer opweegt tegen de nood aan sociale contacten.
    (of vanuit de kant van de werkgever: de behoefte aan fysiek samenwerken).


    Wat het onderwijs betreft, is dit nog extremer: kinderen en jongeren hebben behoefte aan sociale contacten en moèten buiten komen. Ik vind het niet meer dan terecht dat het openhouden van scholen absolute prioriteit krijgt. Als dat betekent dat ik altijd moet thuiswerken, en dat ik niet naar een pretpark kan, is dat een compromis dat ik wil sluiten.

    Mijn persoonlijke mening is dat het ene het andere niet moet uitsluiten: ik denk dat we gerust een relatief normaal leven zouden kunnen hebben, met een paar basisregels. En dat dus 'alles' open moet kunnen, omdat dit ook positieve effecten zou hebben: mensen komen buiten, bewegen meer, hebben fijne sociale contacten, zijn gelukkiger, hebben minder stress, ...: allemaal zaken die een positief effect hebben op je gezondheid.
    Maar dit is mijn persoonlijke mening, en ik heb uiteraard respect voor andere meningen.

    In ieder geval hoop ik heel hard dat de pretparken echt open zullen kunnen in de paasvakantie, anders vrees ik voor de volgende jaren.

  2. #322

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Ik zou ook veel lievere zachtere maatregels hebben die langer vol te houden zijn, waardoor we wat meer zouden mogen en kunnen doen. Maar onze politiek kiest voor de gemakkelijke oplossing, gewoon alles dicht smijten eens de cijfers stijgen. Niks doordacht beleid...

  3. #323

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Ik denk dat veel had kunnen opgelost worden met een beleid dat iets kordater naar een zero-cases-situatie toewerkte eventueel telkens met lokale lockdowns als er toch weer een broeihaard opduikt. Zachtere maatregels of het niet nauw opvolgen van wat er al als maatregel geldt zorgt ervoor dat alles veel te lang blijft smeulen, waardoor je nooit fatsoenlijk kan terugkeren naar een 'normale situatie'.

    Het huidige probleem is de hogere besmettelijkheid van die Britse variant gekoppeld aan een bevolking die corona kotsbeu is. Da's een recept voor rampen. Het is testen en strenge lockdowns bij positieve gevallen of nog een hele tijd op je tenen lopen zodat scholen en ziekenhuizen hun ding kunnen doen.

    Het beleid neemt geen maatregelen bovenop de uitstelling van versoepelingen en ik hoop dat zij dat doen vanuit de overtuiging dat de bevolking inmiddels wel weet hoe laat het is als de curves beginnen stijgen. Dat zou een blijk van vertrouwen in je burgers zijn eerder dan het zwaaiende vingertje 'pas op de volgende golf is daar', wat we eerder vaak te horen kregen.

  4. #324

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Wat een idioten. Men neemt maatregelen die niks met de situatie nu te maken hebben. De enigste maatregel is dat je alleen aan het venster mag zitten in de trein. Wanbeleid ten top.

  5. #325

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slimmerik Bekijk Berichten
    Wat een idioten. Men neemt maatregelen die niks met de situatie nu te maken hebben. De enigste maatregel is dat je alleen aan het venster mag zitten in de trein. Wanbeleid ten top.
    Alleen in de weekends en tijdens vakantiedagen! Op andere dagen zijn de stoelen in het gangpad wel veilig en kan je daar niet besmet worden.

    Ik werk ook al een jaar van thuis uit en ben laatst voor 2 uur naar het werk in Brussel gemoeten. De trein terug om 12u ‘s middags op een maandag zat stampvol, iedereen met een gratis railpass die Groen ons geschonken heeft. De regering is deels zelf oorzaak van een aantal problemen.

  6. #326

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wimvg Bekijk Berichten
    Wat het onderwijs betreft, is dit nog extremer: kinderen en jongeren hebben behoefte aan sociale contacten en moèten buiten komen. Ik vind het niet meer dan terecht dat het openhouden van scholen absolute prioriteit krijgt. Als dat betekent dat ik altijd moet thuiswerken, en dat ik niet naar een pretpark kan, is dat een compromis dat ik wil sluiten.
    Ik kan me in heel je post vinden, maar vooral in deze zin. Wijze woorden, wat mij betreft.

    Zelf werk ik trouwens ook al een jaar quasi voltijds thuis. Twee keer per week ben ik een uurtje op kantoor, om wat administratie op te halen en terug te brengen. Dat is gewoon noodzakelijk als je de boekhouding van een bedrijf doet, maar de overige uren werk ik wel netjes thuis. In mijn vriendenkring heb ik toch ook de indruk dat veel mensen die het kunnen, effectief thuiswerken.

    De maatregel van aan het raampje zitten in de trein is trouwens inderdaad echt te zot voor woorden, zeker omdat ze zelf gratis treinpassen hebben uitgedeeld (wat ik toen al totaal niet begreep). Dat is echt een Belgenmop...

    Verder heb ik weinig kritiek op de maatregelen, ik zou het zelf niet beter kunnen doen, denk ik. Enkel die barometer had er van mij wel mogen komen, dat geeft volgens mij meer perspectief en daardoor meer motivatie om je aan maatregelen te houden.

  7. #327

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    De regel van het raam heeft mijn inziens niets rechtstreeks met corona te maken. Het voornaamste doel is om geen volle trein te hebben die aankomt op de toeristische bestemmingen. Maar je kan u de vraag stellen hoe men zoiets in de realiteit gaat uitvoeren. De regel bedenken is eenvoudig en snel. De uitvoering is dat veel minder. Ga je bij elke halte elk rijtuig van een trein controleren voor hij mag verder rijden? Tel dan al maar zeker op heel wat vertragingen.

  8. #328

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Pretparken in België terug open vanaf 8 mei.

  9. #329

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    8 mei zal echt niet gebeuren. Dit is een datum om ons weer wat koest te houden want dit is volledig onrealistisch. 8 mei zal 1 juni worden.

  10. #330

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slimmerik Bekijk Berichten
    8 mei zal echt niet gebeuren. Dit is een datum om ons weer wat koest te houden want dit is volledig onrealistisch. 8 mei zal 1 juni worden.
    Je hebt gelijk dat 8 mei op dit moment een richtdatum is. Naar alle waarschijnlijkheid zullen ze die aanhouden (publieke opinie en politiekers)
    Helaas in België hebben we de neiging om criteria te vermelden om ze dan late niet op te volgen (75% van de +65 jarigen gevaccineerd)

    Op dit moment neem ik hoogst waarschijnlijk 8 mei maar kan veranderen.

  11. #331

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Ik probeer hoopvol te zijn. Het weer zal weer warmer worden geleidelijk aan en dat zal toch ook enigszins helpen denk ik. Misschien wordt het niet 8 mei maar ik geloof dat we ook niet tot 1 juli zullen moeten wachten zoals vorig jaar.

    Meer dan al hoop ik dat terug snel naar de kapper kan gaan want mijn coronakapsel begint serieus tegen te steken

  12. #332

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Toen Vlinderke lang geleden dit topic startte, dacht ik oprecht "Hahaha, wat zegt die nu ???" Intussen heb ik er geen enkele moeite mee om toe te geven dat ik me nog nooit zo catastrofaal vergist heb Ik begin zelfs te vrezen dat 2021 voor de pretparken niet zo heel veel beter zal worden dan 2020, tenzij er in de zomer echt een serieuze vooruitgang is.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Meer dan al hoop ik dat terug snel naar de kapper kan gaan want mijn coronakapsel begint serieus tegen te steken
    Probeer het onderstaande filmpje eens uit ... het is veel moeilijker dan het lijkt , maar ik blijf oefenen
    https://www.youtube.com/watch?v=3URA...st=LL&index=10

    Terug ontopic nu: 8 mei zou heel mooi zijn - exact twintig jaar na mijn legendarische schoolreis - maar ik vrees ervoor. Intussen hebben we vaak genoeg gezien dat de doelstellingen niet altijd gehaald worden en de beloofde datums dus ook niet. Het zou me niet eens zo erg verbazen als de voorspelling van Slimmerik uitkomt.

    Het valt mij ook op dat ik in de gewone algemene media nergens reclame voor Kondaa tegenkom. Volgens mij ziet Walibi het niet zitten om reclame ta maken voor iets waarvan ze zelf niet weten wanneer het kan openen.
    Laatst gewijzigd door Azmidiske; 15-04-21 om 18:36.
    Once you sit back, you never go back.

  13. #333

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Toen Vlinderke lang geleden dit topic startte, dacht ik oprecht "Hahaha, wat zegt die nu ???" Intussen heb ik er geen enkele moeite mee om toe te geven dat ik me nog nooit zo catastrofaal vergist heb Ik begin zelfs te vrezen dat 2021 voor de pretparken niet zo heel veel beter zal worden dan 2020, tenzij er in de zomer echt een serieuze vooruitgang is.
    Toen veel mensen aan het roepen waren dat 2021 beter zou worden zei ik al: Het gaat niet veel anders worden dan 2020, want het gaat wel een tijdje duren voordat alles terug open kan.

    Echter: Dat was gericht op individuen en wil niet zeggen dat het voor de parken daadwerkelijk hetzelfde wordt. Je merkt duidelijk dat iedereen het stil zitten beu is. Reisorganisaties maken zich op voor een enorme Travel-Boom zodra alles weer open gaat. Ik denk dus wel dat er enkele record-maanden gedraaid kunnen gaan worden met top-drukte.

  14. #334

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    ik zie op de website met de drie O's dat een testbewijs covid 7,50 EUR kan gaan kosten. Als je dan met vier een dagje weg gaat, komt er dan nog eens 30 EUR bij.... Of bezoekers met een abo; stel 8 bezoeken op een seizoen = 60 EUR extra.
    Als dit zo gaat lopen, gaat dat toch heel wat mensen remmen, toch ?

  15. #335

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    ik zie op de website met de drie O's dat een testbewijs covid 7,50 EUR kan gaan kosten. Als je dan met vier een dagje weg gaat, komt er dan nog eens 30 EUR bij.... Of bezoekers met een abo; stel 8 bezoeken op een seizoen = 60 EUR extra.
    Als dit zo gaat lopen, gaat dat toch heel wat mensen remmen, toch ?
    Dat is de prijs van die sneltesten.. maar denk dat ze snel genoeg ook wel komen met de optie om gewoon gratis naar binnen te kunnen als je gevaccineerd bent - zoals nu ook in Denemarken

  16. #336

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    De Croo: "Buitenplan kan vanaf 8 mei in werking treden"
    "Het buitenplan kan vanaf 8 mei in werking treden als vaccinatiecampagne op zelfde manier voortgaat, en er is geen reden om aan te nemen waarom dat niet het geval zal zijn. Dat heeft premier Alexander De Croo vrijdag aangekondigd na aanloop van het Overlegcomité.

    Dat betekent dat de terrassen vanaf dan kunnen opengaan. Er zouden vier mensen aan tafel mogen zitten. Dat kunnen er meer zijn op voorwaarde dat het gaat om mensen uit hetzelfde huishouden. Er moeten een veilige afstand worden bewaard en de terrassen moeten om 22 uur sluiten.


    Bron: HLN.be

    Buitenplan, dat is dus ook de pretparken open! Toch al ietsje meer zekerheid om vanaf dan ein-de-lijk weer op een achtbaan te kunnen zitten. Het blijft afwachten maar ik denk dat we toch iets optimistischer kunnen zijn nu

  17. #337

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Qua kermissen zal het wat moeilijker worden. In de UK, Spanje en Zwitserland zijn er al bezig, in Duitsland worden ze massaal afgelast. De Rheinkirmes van Düsseldorf gaat al niet door (midden juli) en er zijn zelfs al kermissen in september afgelast. De grote kermissen zijn wel wat voorbereidingstijd nodig hebben, maar Duitsland lijkt toch een eigenaardige koers te varen wat betreft evenementen voor de zomer en erna.

    Benieuwd of we in juni in België weer naar een kermis gaan kunnen.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  18. #338

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Disneyland Paris zal heropenen op 17 juni, tezamen met Newport Bay Club. Op 21 juni opent het langverwachte The Art of Marvel Hotel. En op 1 juli Hotel Cheyenne.

    Naam:     dlrp.jpg
Bekeken:  731
Groote:   273,6 KB

  19. #339

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Wanneer wordt die mondmaskerplicht buiten hier afgeschaft? Zelfs in Pairi daiza moet dat worden opgehouden terwijl het totaal nutteloos is.
    Zelfs in Plopsa Coevorden hoeft het niet meer omdat het door de overheid niet meer verplicht is. Maar in België is die plicht buiten er helemaal niet??

  20. #340

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    We zijn net terug van een bijna 3-weekse reis door enkele landen. Hierbij even een samenvatting van de Corona-maatregelen overal, al besef ik goed dat sommige misschien al out-dated zijn.

    Vertrek op 30 juni, dat betekende dus nog voor 4 personen 50 Euro betaald voor een negatieve test. Zelf was ik reeds volledig gevaccineerd, echtgenote half, en tieners komen zoals gewoonlijk op de laatste plaats.
    Ook de nodige PLF papieren waren ingevuld, regels meermaals gecheckt op de site van buitenlandse zaken, en contact opgenomen met het hotel in Liechtenstein, om te dubbelchecken of de quarantaine maatregel (voor iedereen sowieso een week quarantaine, zelfs met negatieve test) nog van toepassing was. Gelukkig was dat niet het geval.
    Veel gedoe om niets, uiteindelijk: zonder problemen staken we de grens over naar Nederland, Duitsland, Zwitserland om in Italië aan te komen.

    Op dag 2 stond Gardaland op het programma:
    Verplichte reservering van tickets (al zag ik toch nog mensen aan de kassa een ticket kopen). Het is verplicht om de Qoda app te installeren. Daarmee scan je alle toegangstickets van je gezelschap, en kan je in een virtuele wachtrij gaan staan.
    Opletten: je moet je ticket dus nog inscannen. Dat wist ik niet, waardoor ik het mijne terug uit de vuilbak kon gaan vissen...
    Je duidt dan aan welke attractie je wilt bezoeken, kan ondertussen wat rondwandelen, een drankje of ijsje kopen, naar het toilet gaan, ...
    Zo'n 5 à 10 minuten voor je de attractie kan betreden, krijg je een melding op je smartphone, met een QR-Code. Die laat je inscannen aan de poortjes, waarna je de eigenlijke wachtrij kan betreden.
    Je kan niet in 2 rijen tegelijk aanschuiven, maar eens je de poortjes voorbij bent, kan je al wel in een andere virtuele wachtrij gaan staan.
    Wachtrijen waren niet meer dan pakweg 45 minuten.
    Voor de kleinere / minder drukke attracties kan je gewoon aanschuiven.
    in de wachtrij zelf was een mondmasker verplicht, hier werd goed op gewezen door de operators, en dit werd goed opgevolgd.
    Handen ontsmetten is ook verplicht, en ook dat werd heel goed opgevolgd.
    De grouping verloopt niet heel logisch: in sommige attracties één rij per gezelschap, in andere, zoals bv Kung Fu Panda, werd gewoon opgevuld, en kon je dus knie-tegen-knie gaan zitten met een wildvreemde.

    Enkele dagen later Mirabilandia:
    vlotte toegang met Bobbejaanland Abo: deze werden zelfs maar amper bekeken. Eén van de dochters heeft bv een abo waarop als einddatum 2020 stond (verlengd wegens Corona), maar dat viel hen niet eens op, ik had net zo goed mijn klantenkaart van de Colruyt kunnen tonen.
    Hier geen app, wel gewone wachtrijen, die vaak wel verlengd waren, met telkens een gangetje vrij tussen de rijen.
    Ook hier weer Security die in de wachtrijen duidelijk maakten dat een masker en ontsmetten verplicht is. Ook gezien dat die security ook meermaals voordringers uit de rijen haalde, wat ik alleen maar kan toejuichen.
    In de attracties zelf werd meestal gewoon opgevuld.

    Tussendoor ook nog een dagje Padovaland (aquaparkje), waar er eigenlijk geen maatregelen waren, behalve de standaard gangbare in Italië.

    In de steden zelf geldt de standaard regel: mondmasker binnen, ontsmetten waar kan, maar voor de rest weinig of geen beperkingen.


    Bij terugkeer vorige week:
    ook weer de grens Italië - Zwitserland - Liechtenstein overgestoken zonder controle. in het hotel in Liechtenstein werden we bijna uitgelachen met onze mondmaskers, omdat de mondmaskerplicht daar al enkele weken is afgeschaft, ook binnen. Voor de eerste keer in 1,5 jaar dus nog eens een restaurant betreden zonder mondmasker, en dat voelde onwennig maar toch heerlijk.
    Vervolgens richting Connyland : vrij veel volk voor het kleine parkje, in theorie mondmaskers binnen, maar operators liepen zelf zonder masker rond. in Dino-Attack (nochtans indoor), werden we door de operator aangemaand om onze maskers af te zetten, zodat we een mooiere onride foto zouden hebben...

    De vakantie werd uiteindelijk afgesloten in Rust. Op voorhand waren we speciaal PPF2 maskers gaan kopen, want die zouden verplicht zijn in Duitsland. Dat bleek niet het geval te zijn: een standaard medisch masker is voldoende (stoffen masker mag dus niet).
    Bij aankomst in hotel Kronasar kregen we nog een gratis entree voor het laatste uur Europapark. We hebben dus nog een ritje Silver Star meegepikt. Indruk van dat ene uurtje: heel druk, geen mondmaskers 'buiten', wel maskers in de rijen, al werd daar niet zo nauw op toegezien. Ik had niet de indruk dat er verder speciale wachtrijen waren voorzien.

    Laatste dag sloten we af in Rulantica: tot aan de kleedkamers verplicht met masker, eens we het waterpark betraden, mochten deze af. Wat afstand houden in de wachtrijen, maar verder was er eigenlijk ook weinig te merken van Corona.
    Vervolgens weer vlotjes de grens naar België overgestoken.

    Algemene conclusie: de aangekondigde strenge controles zijn eerder wat bangmakerij. Er is een hele hoop administratieve poespas die geen nut heeft. De algemene regels worden over het algemeen goed opgevolgd, maar mensen die bang zijn om besmet te raken, kunnen sommige plaatsen toch nog steeds beter mijden. Maar ik kan perfect leven met de manier waarop we onze vakantie hebben kunnen doorbrengen.

    Zoals gezegd: de regels veranderen constant, dus het kan best zijn dat hier of daar er weer iets anders is, maar ik hoop dat deze informatie toch nuttig is voor leden die nu vertrekken.
    Laatst gewijzigd door wimvg; 22-07-21 om 08:42.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •