X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 17 van de 17

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [TR] mijn eerste keer Efteling - 04/09/2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Zou je een waterachtbaan die van de track loskomt dan zelf niet als achtbaan tellen? Dat kan natuurlijk, ik ben gewoon benieuwd .
    Tgoh. Niet alle attracties in een pretpark moet een achtbaan zijn he, ik hou van variatie. Maar ja, ik zou hem wel in mijn lijstje zetten, gewoon omdat de meeste mensen dat blijkbaar ook doen. Als je dan gewoon in je achterhoofd houdt dat het éigenlijk geen echte achtbaan is is het voor mij ok

    Maar ik zag dus op coaster-count dat waterachtbanen niet worden meegeteld en deze wel, en dat vond ik vreemd. Ik had geen idee dat we daar op een rail reden, maar het was me wel opgevallen dat er geen stroming te zien was in die betonnen geul... En dat die geul ook niet boven water uitsteekt dus dat ik ook niet echt begreep hoe je daar uberhaupt stroming op kon krijgen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Het loskomen van het wagentje van de track brengt een heleboel problemen met zich mee, en dan moet je ook al met een ander soort track gaan werken (zie Divertical en Poseidon), ik denk dat Efteling zo'n lompe track niet zag zitten en (onder andere) daarom specifiek voor deze oplossing koos.
    Hoezo problemen? Volgens mij kan je zoals bij Los Piratas het geval was de boot gewoon met een ketting omhoog trekken na het dark water ride-gedeelte. En daarna moet het toch maar een koud kunstje zijn om de rail tussen de wielen laten schuiven... En van de track afrijden lijkt me toch ook met gelijk welke track mogelijk. Je kan toch gewoon de track volledig laten ophouden op een bepaald punt en de boot op een soort van helling met rollers in het water laten zakken? Zie ik het nu echt te simpel?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Persoonlijk vind ik het een enorme gemiste kans, want de illusie dat je echt rondvaar gaat totaal verloren...
    Dat vind ik nu ook. Ik dacht dat we echt vaarden. Blijken we dus gewoon saai de hele tijd traagjes over een rail gereden te hebben. En dat voor een park dat zo hard inzet op beleving, foei!

  2. #2

    Re: [TR] mijn eerste keer Efteling - 04/09/2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten

    Maar ik zag dus op coaster-count dat waterachtbanen niet worden meegeteld en deze wel, en dat vond ik vreemd. Ik had geen idee dat we daar op een rail reden, maar het was me wel opgevallen dat er geen stroming te zien was in die betonnen geul... En dat die geul ook niet boven water uitsteekt dus dat ik ook niet echt begreep hoe je daar uberhaupt stroming op kon krijgen.
    Op CC kan je zelf kiezen wat je als achtbaan telt, watercoasters staan er dan ook gewoon op. Persoonlijk vind ik watercoasters als Poseidon wel een volledige coaster, ook al hoeft ook voor mij niet alles een coaster te zijn .

  3. #3

    Re: [TR] mijn eerste keer Efteling - 04/09/2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Op CC kan je zelf kiezen wat je als achtbaan telt, watercoasters staan er dan ook gewoon op. Persoonlijk vind ik watercoasters als Poseidon wel een volledige coaster, ook al hoeft ook voor mij niet alles een coaster te zijn .
    Dat weet ik wel, maar in hun "echte telling van zuivere achtbanen" rekenen ze ze niet mee. En DVH dus wel.

    Is me nooit eerder opgevallen trouwens, maar op RCDB staat hij ook niet als waterachtbaan.

    Ik zie nu dat ik over een reactie heen heb gelezen, dus eventjes rechtzetten...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Blijkbaar was je erg tevreden over Vogel Rok, misschien kan je daar eens wat meer over vertellen? Ik ben benieuwd
    Wel... Deze montagne russe dans le pénombre is gewoon de snelste die ik al gedaan heb. Rioolrat in Hellendoorn is natuurlijk gewoon een Vekoma Junior Coaster dus daarvan moet je sowieso niet veel verwachten. Huracan in Bellewaerde werd spectaculair voorgesteld en ik vind hem ook wel goed, maar nét dat ietsje intenser mocht toch wel... Al is de insteek daarvan toch ook wel een familiecoaster en hadden ze geen budget voor een nieuw gebouw. In die zin vind ik Huracan toch ook zeker geslaagd, vooral met de themakamers ervoor.

    Maar hoewel op papier Huracan 50 km/u gaat en Vogel Rok 65, wat nu niet zo héél veel sneller is, voelt Vogel Rok echt wel veel sneller. Misschien ook door de manier waarop de bochten zijn aangelegd waardoor je in ieder geval veel meer neerwaartse kracht voelt dan in Huracan.

    Als Bellewaerde dit had kunnen neerzetten was Huracan een toppertje geweest. Nu is hij ook niet slecht, maar het is "gewoon een toffe familiecoaster". Die het park wel nodig had.

    En ik had die snelheid bij Vogel Rok ook gewoon niet verwacht. De verrassing van een eerste rit is natuurlijk altijd leuk
    Laatst gewijzigd door Rickie97; 07-09-17 om 23:56.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •