X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 66

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Waarheen deze zomer (2021)?

    Update: ook onze Noordelijke reis is hoogstwaarschijnlijk naar de haaien En dat 'dankzij' een vax-datum! Ondergetekende krijgt - in tegenstelling tot quasi al mijn vrouwelijke collega's van +/- dezelfde leeftijd - Lamkel Zeneca ingespoten. Mijn eerste beurt is al binnenkort maar de tweede beurt valt pas begin aug., exact de dag waarop we na een nachtje kemping op de Veluwe via Slagharen aan onze grote tour zouden beginnen. Met om het even welk ander vaccin had een eventuele tweede beurt ten laatste begin juli gevallen ... dat voelt toch aan als een (k)loterij. Al zijn er natuurlijk erger dingen in 't leven. Goed nieuws voor de meeste forumleden: aan mensen jonger dan 40, zou het vaccin dat 8 weken tussentijd vergt, niet worden toegediend. Wie laatst lacht, zou dus wel eens best kunnen lachen.

    Je leest wel over landen waar je al vanaf 14 dagen na de eerste vax-beurt zou binnen mogen. Zoals het een verdeelde unie betaamt, mag elk lidstaat die vax-pas vrij interpreteren. De minder eisende landen zullen zich niet verwonderlijk nabij de Middellandse Zee bevinden, men schreeuwt daar om broodnodige toeristen.

    In Noord-Europa gaan ze - denk ik - voor meer (schijn)veiligheid door je pas test-loos toe te laten vanaf twee weken na de tweede vax-beurt. Ik baseer me op de media in Noorwegen en op eigen ervaring in Denemarken. Dat land weigerde vorige zomer als enig EU-lidstaat toeristen in geval van een hoge besmettingsgraad in het land van herkomst. En wie volgens dit criterium toegelaten werd, kreeg de keuze tussen directe transit (nul overnachtingen in DK en dus per direct doorreizen naar Noorwegen of Zweden) of ten minste 6 opeenvolgende nachten verblijven in DK. Gelet op de beperkte geldigheid van een negat. test - wat viro-logisch is - is DK zonder vax-pas uitgesloten voor ons. Daar komt nog bij dat je in elk Deens pretpark vooralsnog een negat. test of een vax-pas moet kunnen voorleggen. In die optiek voelt een vax-pas toch aan als een fast-pass die gratis werd uitgedeeld maar niet aan iedereen. En bovenal: gezins-onvriendelijk en discriminerend voor jongeren ... precies de belangrijkste doelgroepen voor pretparken.

    Duitsland lijkt me ook serieus verstrengd t.o.v. NL en Bel. Verblijf als buitenlander mag er tot op heden enkel in werk- of studie-verband, dat lees ik toch op Booking.com e.a. Er zijn bij mijn weten momenteel maar twee grote pretparken open: Heide Park en Europa-Park. Voor toegang tot elk van deze parken is een negat. test vereist. (Snel-)testen ter plaatse zouden mogelijk gratis zijn voor Duitsers - of toch ten minste voor wie in de betrokken deelstaat woont - en betalend zijn voor de Ausländers. En wat in geval van een meerdaags park-bezoek, waarbij je negat. test ondertussen is verlopen? Afgelopen Wochenenden was Duitsertjes tellen een beproefde bezigheid in de wachtrijen van Bobbejaanland en wellicht ook van Toverland. Men denkt blijkbaar dat het virus enkel in één richting de landsgrens kan oversteken ...

    Ik kan me voorstellen dat parken met een sterk internationaal appeal - EP, PHL en MPG in de eerste plaats - deze strenge maatregelen zullen contesteren, zeker indien die maatregelen ook nog in het hoogseizoen zouden worden gehandhaafd. Dat kan toch niet leefbaar zijn voor een park? Tenzij men ergens hoopt dat de Duitsers massaal in eigen land op reis gaan komende zomer. Goed voor de Duitse economie, maar het maakt last-minute zoeken naar accommodatie voor u en ik nog precairder.

    Ik wil (soms) terug naar 2020!
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 26-05-21 om 16:10.

  2. #2

    Re: Waarheen deze zomer (2021)?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Update: ook onze Noordelijke reis is hoogstwaarschijnlijk naar de haaien En dat 'dankzij' een vax-datum! Met om het even welk ander vaccin had een eventuele tweede beurt ten laatste begin juli gevallen ... dat voelt toch aan als een (k)loterij.
    Oh nee hoe vervelend De haakjes in (k)loterij mag je wat mij betreft gerust weglaten.
    Once you sit back, you never go back.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •