X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 90

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Heeft Bobbejaanland nog een toekomst?

    Het probleem met Bobbejaanland is dat ze een beetje vast hangen in het jaar 1990. Ondanks een ruim aanbod van attracties zou dit park veel aantrekkelijker moeten zijn dan kleinere parken dan bijvoorbeeld Bellewaerde park, maar staan eerder dichter tegenaan bij het aantal die Plopsa coo elk jaar aantrekt.

    Wat ik er heb gezien is, en dat verklaard de gemixte reacties over het personeel, dat dat het personeel geen instructies krijgt om vriendelijk te zijn zoals Plopsaland, Walibi en Bellewaerde deze instructie wel krijgen. Het hangt er helemaal van af os deze persoon er graag werkt, of al jaren werkt op een citroenen dieet.
    Toen ik mensen in attracties liet net binnen de tijd voor sluiten, was men boos omdat ik mensen nog wat wou gunnen net voor sluitingstijd. En vaak is er een gebrek aan een deftige opleiding waardoor nieuwelingen en vooral jobstudenten vaak niet weten wat te doen en hoe ze dingen moeten aanpakken. Het is eigenlijk een beetje een rommeltje wat personeel betreft.

    Als ik even een perfect pretpark- systeem mag vergelijken, Europa park, gaan alle attracties open van 9 uur tot naar gelang de drukte is. Europa park wil veel volk trekken en doen er alles voor door zowel personeel, werking van attracties en capaciteit ten volle te benutten. Maar in Bobbejaanland had ik eerder het gevoel dat de klanten eerder een last zijn en gaan attracties vaak heel laat open en vroeg dicht ongeacht de drukte. Dit is ook wat Walibi had in 2007 toen enkel de Calamity mine de enige operationele attracties was en het park er verloederd bij liep. Het personeel was even ook hun glimlach kwijt en een dagje Walibi was een echte ramp. In Bobbejaanland hangt het er echt van af met wie en wat je te maken hebt. Het kan hun geen enkele duit schelen of je nu een uur of een minuut moet wachten, waar Walibi nu toch wel heeft ingezien dat lang wachten in kale wachtrijen niet leuk is.

    Het beste wat Bobbejaanland kan overkomen is een overname van een goede groep. Een groep die ook het personeel een deftige opleiding geeft en investeert en niet ziet naar overduidelijke besparingen waar bezoekers last van hebben. De nieuwe attractie van 650 personen per uur zou wel eens meer kwaad dan goed doen op lange termijn als Phantasialand, Walibi en Toverland blijven investeren in B&M's, New age Vekoma's en Intamins. Dan hoop ik voor hen dat de beleving ultimate goed zal zijn.

  2. #2

    Re: Heeft Bobbejaanland nog een toekomst?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pompoen Bekijk Berichten
    Het probleem met Bobbejaanland is dat ze een beetje vast hangen in het jaar 1990. Ondanks een ruim aanbod van attracties zou dit park veel aantrekkelijker moeten zijn dan kleinere parken dan bijvoorbeeld Bellewaerde park
    ...het personeel...Het kan hun geen enkele duit schelen of je nu een uur of een minuut moet wachten
    Niet helemaal akkoord. Bobbejaanland heeft in aantal meer attracties, maar het niveau per attractie ligt lager en het park wisselt gebrekkige themazones af met kale attracties en betwijfelbare vormgeving. Bellewaerde is een pak samenhangender en afgewerkter (en even hard op sleet natuurlijk).

    Doordat het aantal attracties lager is, heb je daar ook vaker langere wachtrijen waardoor je aan het einde van je dag vaker het gevoel hebt dat je niet alles hebt kunnen doen en nog eens terug moet. In bobbejaanland is met 7 (!) achtbanen doorgaans een enorme overcapaciteit, waardoor je op veel dagen snel rond bent, zelfs als het park met openingstijden begint te sjoemelen om die spreidstand tussen leeg park en veel attracties te kunnen bolwerken.

    Ook als je als bezoeker dan alles kon doen voel je je bekocht. Bovendien erger je je des te meer als er toch nog ergens een wachtrij ontstaat. Je hebt ook de tijd om het personeel onder het vergrootglas te leggen dus valt elke misstap meer op.

  3. #3

    Re: Heeft Bobbejaanland nog een toekomst?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    In bobbejaanland is met 7 (!) achtbanen doorgaans een enorme overcapaciteit, waardoor je op veel dagen snel rond bent, zelfs als het park met openingstijden begint te sjoemelen om die spreidstand tussen leeg park en veel attracties te kunnen bolwerken.
    Dat is echt achterhaald hoor. Bobbejaanland is tegenwoordig bijna altijd druk omdat iedereen er voor een appel en een ei binnen kan. Dream Catcher en Revolution/Mount Mara hebben steevast wachtrijen van meer dan een uur door die verdomde VR. De wachtrij van Dizz is een heel stuk langer geworden waardoor er standaard ook meer volk gaat aanschuiven. Wachttijden bij horeca liggen ook erg hoog tegenwoordig waardoor je regelmatig zelfs moeite hebt om rond te komen in het park. Bobbejaanland heeft in mijn ogen echt geen overcapaciteit meer.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •