Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ExpeditionGeForce Bekijk Berichten
Het hangt gewoon heel hard af wanneer je gaat. In EP kost een overnachting tijdens het zomerseizoen elke nacht even veel, terwijl dit in Disneyland heel hard kan verschillen. Disney is voornamelijk in vakanties en weekends duurder dan op rustige momenten buiten de vakanties en tijdens de week.
Ik heb ook eens even gezocht en als ik een verblijf boek voor twee personen op 4 en 5 april ben ik in EP 427 euro kwijt (hotel El Andaluz), terwijl ik in Disneyland 592,24 euro kwijt ben (hotel Santa Fe).
Ik begrijp niet meteen hoe je aan die prijzen komt, want ik zie € 515 in Disneyland en "alles volzet" in EP op die data.

Verder ben ik volledig akkoord met je uitleg hoor, het hangt uiteraard heel hard af van wanneer je gaat. Het hangt ook heel hard af van je gezinssituatie. De prijzen in Disneyland verschillen inderdaad heel veel. Maar dat geeft ook een mooie kans om dealtjes te zoeken, wat je in veel andere parken minder kan. Voor iemand als Earlyspencer die zichzelf altijd de koning van de deals kroont, vind ik het dan ook vreemd om Disneyland af te schilderen als 'veruit de duurste in Europa', want naar mijn gevoel is dat helemaal niet zo...

Al kan ik me ook wel inbeelden dat de situatie anders is als je afhankelijk bent van schoolvakanties. Maar zelfs dan klopt de stelling mijns inziens dus maar gedeeltelijk.