X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 224

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Ik begrijp jouw 'haat' tegenover Bellewaerde eigenlijk ook niet. Ten eerste: als het je niet aanstaat, dan moet je er ook niet naartoe gaan. Zulke pessimisten is een park liever kwijt dan rijk. Bovendien is het personeel zeer vriendelijk (kijk naar de Diamond Awards ... of heb je daar ook commentaar op?). Ik heb zelf een abonnement en ik moet zeggen dat ik nog nooit nors personeel heb ontmoet. Als je zelf vriendelijk bent tegen het personeel, dan is het personeel automatisch vriendelijk tegen jou. Misschien heb je hun iets gezegd dat hen niet aanstond? In dat geval zou ik ook niet vriendelijk reageren. Ten tweede: uiterlijk van een attractie is inferieur aan de veiligheid van een attractie. Een attractie valt of staat niet met het uiterlijk. Staat het uiterlijk je niet aan, pech voor jou, misschien staat jouw uiterlijk mij ook niet aan. Of zoals we in de lessen Latijn leerden: De gustibus (et coloribus) non disputandum (est). Als de poortjes van de Boomerang jou niet aanstaan, dan kan je misschien beter baas worden van het park en alles naar jouw hand zetten. Er zullen dan misschien andere mensen op gelijkaardige fora zagen over jouw park. Want, ik val in herhaling, over smaken en kleuren valt niet te twisten. Ik heb nooit problemen gehad bij het voorsorteren aan de Boomerang. De operators van de attractie zijn slim en wijs genoeg om dat zelf in goede banen te leiden. Je hebt daar geen poortjes voor nodig. Bellewaerde heeft inderdaad gloriejaren gekend en ook een diepe dal, maar is opnieuw bezig aan zijn opmars en de nieuwe rollercoaster zal daaraan bijdragen.

    Bellewaerde is geen Bobbejaanland, Bellewaerde is geen Disneyland, Bellewaerde is Bellewaerde, waar dieren nog steeds centraal staan. Vergelijk Bellewaerde met een Belgisch pretpark waar er een combinatie is van dieren, attracties en natuur. Oh neen, dat lukt niet. Bellewaerde is uniek in België, en wees daar trots op.

    Ik heb nog een laatste handige tip voor je: in plaats van pretparken af te breken, zou je beter Rollercoaster Tycoon/ Planet Coaster spelen: daar kan je naar hartenlust je eigen pretpark bouwen en dat volledig naar jouw eigen wensen. Laat me dan weten als het af is. Dan kom ik met alle plezier je pretpark eens bekritiseren. Er zullen ook daar waarschijnlijk dingen zijn die me niet aanstaan. Het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan hé (en jij zegt het wel graag precies ...).

  2. #2

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lalaland Bekijk Berichten
    Ik begrijp jouw 'haat' tegenover Bellewaerde eigenlijk ook niet. Ten eerste: als het je niet aanstaat, dan moet je er ook niet naartoe gaan. Zulke pessimisten is een park liever kwijt dan rijk. Bovendien is het personeel zeer vriendelijk (kijk naar de Diamond Awards ... of heb je daar ook commentaar op?). Ik heb zelf een abonnement en ik moet zeggen dat ik nog nooit nors personeel heb ontmoet. Als je zelf vriendelijk bent tegen het personeel, dan is het personeel automatisch vriendelijk tegen jou. Misschien heb je hun iets gezegd dat hen niet aanstond? In dat geval zou ik ook niet vriendelijk reageren. Ten tweede: uiterlijk van een attractie is inferieur aan de veiligheid van een attractie. Een attractie valt of staat niet met het uiterlijk. Staat het uiterlijk je niet aan, pech voor jou, misschien staat jouw uiterlijk mij ook niet aan. Of zoals we in de lessen Latijn leerden: De gustibus (et coloribus) non disputandum (est). Als de poortjes van de Boomerang jou niet aanstaan, dan kan je misschien beter baas worden van het park en alles naar jouw hand zetten. Er zullen dan misschien andere mensen op gelijkaardige fora zagen over jouw park. Want, ik val in herhaling, over smaken en kleuren valt niet te twisten. Ik heb nooit problemen gehad bij het voorsorteren aan de Boomerang. De operators van de attractie zijn slim en wijs genoeg om dat zelf in goede banen te leiden. Je hebt daar geen poortjes voor nodig. Bellewaerde heeft inderdaad gloriejaren gekend en ook een diepe dal, maar is opnieuw bezig aan zijn opmars en de nieuwe rollercoaster zal daaraan bijdragen.

    Bellewaerde is geen Bobbejaanland, Bellewaerde is geen Disneyland, Bellewaerde is Bellewaerde, waar dieren nog steeds centraal staan. Vergelijk Bellewaerde met een Belgisch pretpark waar er een combinatie is van dieren, attracties en natuur. Oh neen, dat lukt niet. Bellewaerde is uniek in België, en wees daar trots op.

    Ik heb nog een laatste handige tip voor je: in plaats van pretparken af te breken, zou je beter Rollercoaster Tycoon/ Planet Coaster spelen: daar kan je naar hartenlust je eigen pretpark bouwen en dat volledig naar jouw eigen wensen. Laat me dan weten als het af is. Dan kom ik met alle plezier je pretpark eens bekritiseren. Er zullen ook daar waarschijnlijk dingen zijn die me niet aanstaan. Het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan hé (en jij zegt het wel graag precies ...).
    Bedankt voor je zeer onderbouwde mening. Dat jij geen reet aandacht geeft aan slecht onderhouden parken is zeer fijn en leuk voor jou, maar jij hebt mij het niet om te zeggen waar ik wel of niet heen moet gaan.

    Ik staaf mijn argumenten met feiten, als jij DAAR niet tegen kan, scrol dan gewoon verder en negeer mijn ONDERBOUWDE mening. Dank bij voorbaat.
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  3. #3

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Je eerste zin is moeilijk te interpreteren, maar goed, ik zal het er maar mee doen, vrees ik.
    Ik denk dat mijn mening wel redelijk goed onderbouwd is. Moest het slecht onderhouden zijn, zou daar al geen Boomerang staan van 34 jaar oud, dan zou daar al geen 50 jaar een treintje rondrijden tussen de leeuwen en tijgers. En zoals ik al eerder BEARGUMENTEERD heb: safety first! Of heb je liever toestanden zoals in Amerika, waarbij mensen uit karretjes vliegen in een PRACHTIG gedecoreerde attractie. Je zal overal je gelijk proberen te halen. Is het niet op dit forum, dan zal je het wel doen op een andere site. Als je niets anders te doen hebt, geen probleem ... Maar ondertussen maak je geen eigen pretpark die perfect is hé

  4. 18-02-19, 21:01

    Reden
    Volkomen onnuttige post

  5. #5

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    En jij hebt wel een eigen pretpark dat perfect is dan?
    Jeetje, je kan een mening hebben, maar dat wil niet zeggen dat een ander die moet delen en dat je die van jou moet opdringen.
    Er is niks mis met een gezonde discussie, maar als je er überhaupt niet tegen kan dat hier meningen gedeeld worden, er gediscuteerd wordt en dat er - raar maar waar - ook mensen op het forum zitten die een compleet tegenovergestelde mening erop nahouden, dan zit je op een DISCUSSIEFORUM misschien niet op de beste plek.
    Etwien heeft evenveel recht op zijn mening als jij op de jouwe, mensen onderuit halen à la jij hebt geen recht op een mening want jij bent geen CEO van een pretpark, zo kan je elke discussie op een zeer onrespectvolle en zeer kinderachtige manier sluiten.

  6. #6

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Het is hier eerder 'etwien' dat zijn mening opdringt. Niet enkel op dit forum, maar op heel wat andere fora ook. Dat CEO-gedeelte is wel uit de context gerukt. Ik benadrukte alleen dat iedereen zijn eigen voorkeuren en smaken heeft. Als Bellewaerde iets doet wat niet naar 'etwien''s zin is, dan is Bellewaerde slecht. Doet Bobbejaanland iets wat hij anders zou doen, dan is Bobbejaanland ook slecht ... Bijgevolg: als hij het allemaal zoveel beter weet, waarom maakt hij dan geen eigen pretpark? Crazy2girlken, wat je zegt over "je hebt geen recht op mening ..." is dus verkeerd geïnterpreteerd. Ik bedoelde het zo niet. Etwien moet alleen beseffen dat pretparken zich niet zullen buigen naar zijn idee. Over smaken en kleuren valt niet te twisten ... Dus als hij écht zijn visie over zijn woodies wil doorduwen, dan zal hij een eigen pretpark moeten verzinnen ... Bellewaerde zal dat nooit doen (zie vorige comments: omdat er al twee zulke attracties bestaan).

  7. #7

    Re: [Bellewaerde] Een nieuwe rollercoaster!!!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lalaland Bekijk Berichten
    (kijk naar de Diamond Awards ... of heb je daar ook commentaar op?).
    Heu ... http://board.pretparken.be/showthrea...PA-s-niks-voor

    Van mijn kant een eerder beperkte beaming maar wel respect voor de mening van etwien da Bellewaerde vaker op jaarbasis bezoekt dan de meeste hier in een decennium. Dan zie je al sneller de negatieve kantjes van je thuispark. Ik verhoud me een beetje hetzelfde tot beurtelings Efteling en BJL. Dat is in grote mate om geografische redenen, dus e kritsch twien het advies geven niet meer naar het thuispark te gaan en zelfs beweren dat die er ongewenst is, vind ik een beetje misplaatst.

    Bellewaerde bezoek ik eerder occasioneel: gemiddeld 2 keer/jaar maar ... 0 keer in het blijkbaar overdrukke 2018 en het staat niet op m'n planning voor 2019. Het abo-debâcle mag je 100% toeschrijven aan CDA. Vinden jullie het normaal dat anderhalve maand voor de pret-opening we nog nada weten over de abo-formules in Ieper en Warvre? Het doet me denken aan het huidige Divided Kingdom aan de vooravond van March the 29th.

    En wat i.m.o. quasi elke auteur hierboven een beetje uit het oog verliest: het is niet zo eerlijk om Bellewaerde met om het even welk ander park in (en buiten) België te vergelijken louter o.b.v. de rijdende, dobberende en draaiende attracties. De grootste attractie van het park is immers de dierentuin. Door de verzorgende eisen aan dieren, kost Bellewaerde qua onderhoud off-season mogelijk meer dan om het even welk ander Belgisch pretpark.

    Ik ken heel weinig park-voorbeelden waar de beestenboel mooi en evenwichtig verspreid is tussen de bewegende attracties. Kolmården voelt ondanks de megavette woodie meer aan als dierentuin dan als pretpark. En dat is geen verwijt aan de fantastische Zweden. Wandelend van Cobra over Radja en Psyké naar Pulsar of Flashback is er i.m.o. niet veel te zien / te beleven, behalve de attracties zelf. En dat is ook geen verwijt, zeker wanneer je park vol staat met - naar Belgische normen - top-attracties. Maar het wandelen tussen fauna en flora van de ene mechanische attractie naar de andere ervaar ik in Bellewaerde op meerdere plaatsten als een aangename en rustgevende factor (als er niet te veel volk is). Tegen de stroom in stemde ik daarom op Bellewaede als mijn favoriete Belgische pretpark in een lang vervlogen poll. Het moet zowaar het enige park zijn waar ik nog geen sprintjes heb getrokken naar de bewegende attracties!

    Hoewel nauwelijks 30 km van PDP, spreken we hier over het park met de slechtste tegenover de beste ligging van de Grote Vier in België. Hoeveel volk zou PDP trekken zonder tram, treinstation en 67 km Atlantikwall van verblijfs-beton ? Het verschil qua bezoekersaantal ligt m.i. daarom aan meer dan enkel de sterke IP's van PDP.

    Terzijde: Bellewaerde lijkt me een ideaal park voor een polsband-systeem, zodat grootouders (met geld!) b.v. maar € 12 entrée betalen en nergens meevaren of meerijden, tenzij ze een ticketje kopen voor de bootjestocht en/of het tijger-treintje. In die optiek is de fantastische Taron niks voor Bellewaerde. Een woodie wel, die zou het Westernsfeertje kunnen versterken, ter vervanging van het oud ijzer en ander façadisme tussen de fluim en de Kever.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •