X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 11 van de 18 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste
Resultaten 201 tot 220 van de 341
  1. #201

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Ik hoop dat het niet zo ver moet komen, maar volgens een artikel op RTV zouden verschillende bronnen aan hun bevestigd hebben dat de Nationale Veiligheidsraad morgen zou aankondigen dat de pretparken pas op 1 augustus mogen openen. In een interview zegt Peggy Verelst dat het in dat geval kan zijn dat Bobbejaanland dit jaar niet meer opent aangezien het dan niet meer rendabel is. Voor alle duidelijkheid: er is nog niets officieel bekend gemaakt dus voorlopig moeten we blijven hopen dat ze op 8 juni terug open mogen.



    Bron

  2. #202

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Opmerkelijk nieuws. Dat zou alleszins een bijzonder 'domme' beslissing zijn aangezien dan iedereen naar het buitenland zal 'vluchten' wanneer de grenzen openen.

    De volledige video met meer details:

    https://www.rtv.be/cdn1/video/2020/2..._lichtaart.mp4
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  3. #203

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Het lijkt me niet zo verstandig om dieper in te gaan op de speculatie hierboven. Wel, dan ben ik maar onverstandig: Volgens mij gaan de overheden er bij ons vanuit dat bepaalde zaken na een heropening opnieuw moeten sluiten, veel moeilijker ligt dan die zaken langer continu gesloten te houden. En daar kunnen de pretparken mogelijk de dupe van zijn, net zoals b.v. de fitness en andere zaalsporten.

    Wat ook een rol kan spelen in de beslissing tot eventueel langer uitstel: het algemeen / maatschappelijk belang van pretparken is omgekeerd evenredig met de massa mensen die er gelijktijdig kan heen gaan. Die situatie is in zekere zin te vergelijken met b.v. voetbalwedstrijden met veel publiek. Dat kan voor de meeste burgers zo nodig wel nog lange tijd uitgesteld blijven. Groot verschil is dat voetbal zonder publiek tijdelijk kan, pretparken zonder publiek niet. En pretparken met een te beperkt publiek kunnen volgens mij ook niet, maar die plaat klinkt hier mogelijk al wat grijsgedraaid. En sommigen hebben al het tegendeel ondervonden in NL of Dui. Al moet de vakantiedrukte nog beginnen, natuurlijk.

    Voor b.v. een kapperszaak geldt het omgekeerde dan voor pretparken: weinig volk op één plaats en een groter algemeen / maatschappelijk belang, in die betekenis dat de meeste mensen dit niet maanden kunnen blijven missen. Waar je dan cafés plaatst qua maatschappelijk belang, is me een raadsel. Maar daar spelen wellicht grotere economische belangen. Hoeveel mensen werken in de horeca in ons land? En tel er nog de toeleverende producenten bij ... in een jaar waar het EK voetbal, de OS en de concerten en festivals zijn afgelast en quasi alle publiek vertier van Pasen tot Pinksteren potdicht was. Met dat (verloren) geld kan je in elke Belgische gemeente een vette B&M zetten, denk ik.

    Of parken dan hun poorten niet meer gaan openen dit jaar indien heel juli weg valt...? Ik vind de beslissing van Etnaland - niet open in heel 2020 volgens OOO - eigenlijk wel moedig. Dat is natuurlijk een park dat het weinig van locals moet hebben en vooral vooral van Italiaanse of buitenlandse toeristen. Zeker Italiaanse vastelanders zullen niet zo reislustig zijn in hun annus horribilis. Dichter bij huis moeten pakweg BJL en Wal.Bel. het volgens mij ook in grote mate van locals / dagjesmensen hebben (i.t.t. b.v. PDP of Efte). BJL en Wal. Bel. profileren zich met Halloween als de twee sterkste parken van België. Helaas zijn net die typische mazes absoluut not done in soc.dist.-omstandigheden, veel meer nog dan b.v. een coaster, valtoren of darkride. Waar moet je dan nog mee uitpakken als pretpark? En zoek maar eens personeel voor een zaak die van de ene op de andere dag terug dicht moet van overheidswege. Ik interpreteer het interview met P.V. van BJL ook wel een beetje als druk leggen op de overheid (en de publieke opinie).

    Ik begrijp nu ook waarom BJL nog niets concreet heeft gecommuniceerd over hun abo-houders. Al zal de compensatieregeling bij een zomerse heropstart wellicht niet verschillen van wat andere PR-parken al lieten weten: verlenging met één jaar vanaf de datum van heropstart. Ik denk dat we mogen blij zijn dat er pretpark-groepen bestaan. Want als onafhankelijk pretpark een heel jaar dicht lijkt me een groter risico op een faillissement.

    @Yelle: Waarom zou dat een domme beslissing zijn? Overschat je niet het aantal pretpark-gekkies bij ons? Occasionele bezoekers gaan - als België pretparken verbiedt - volgens mij dan niet en masse naar PHL of de Efteling. Dat je die beslissing zou betreuren: OK en ik wil ook wel eens met het gezin naar het thuispark, al is het maar om eens te merken hoe dat aanvoelt met soc. dist.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 02-06-20 om 21:03.

  4. #204

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    1 augustus zou werkelijk schandalig zijn, zeker als men de horeca en grenzen wél vroeger zou openen! In een pretpark kan je echt wel veel beter aan social distancing doen. Ik voel me in ieder geval veiliger daar dan binnen in een restaurant of een café. Nee, als het echt zou zijn vind ik dat wij ons als pretpark fans mogen laten horen aan onze beleidsmakers. Goed van Bobbejaanland dat ze openlijk druk zetten.

  5. #205

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Ik ga ook wat druk zetten: als mijn huidig abo wordt verlengd tot 31 juli 2021, koop ik volgend jaar geen nief, als het huidig abo vervalt voor de zomervakantie van 2021 waarschijnlijk wel.

  6. #206

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Het domste vind ik dat we wel allen naar de zee zouden kunnen om daar als sardientje op elkaar gepakt op den dijk te lopen, terwijl in pretparken echt wel voor afstand gezorgd kan worden. En ja Belgen gaan echt wel een uitje naar de Efteling doen hoor, dat zijn niet enkel pretparkgekkies, maar volledige gezinnen.

  7. #207

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Als het in ons omliggende Nederland, Duitsland en Frankrijk lukt … Waarom zou het dan niet mogelijk zijn in België?
    De Belgische pretparken hebben toch al een tijdje geleden een draaiboek voorgelegd? Ik heb toen nergens gelezen of gehoord dat de Veiligheidsraad dit van tafel heeft geveegd?

  8. #208

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Het domste vind ik dat we wel allen naar de zee zouden kunnen om daar als sardientje op elkaar gepakt op den dijk te lopen, terwijl in pretparken echt wel voor afstand gezorgd kan worden. En ja Belgen gaan echt wel een uitje naar de Efteling doen hoor, dat zijn niet enkel pretparkgekkies, maar volledige gezinnen.
    Dat is het nu al. Tijdens het weekend zie je beelden van overvolle zeedijken, omdat... je niet op het strand mag liggen. Als men nu eens die stranden opent, kan het volk zich veel meer verdelen, maar daar denken ze in Brussel blijkbaar niet over na.

    Als het werkelijk 1 augustus wordt, gaat het kot te klein zijn. Dan vermoed ik dat Steve en Gert morgen bij Sophie'tje aan de deur gaan staan . Maar persoonlijk vermoed ik eigenlijk meer dat 1 augustus de datum voor kermissen gaat worden. In Brussel zouden ze toch moeten weten dat de Efteling bvb toch al open is?
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  9. #209

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Ik zou het straf vinden, moest men pas op 1/08 terug mogen opengaan. Ik denk dat we niet mogen kijken naar de landen rondom ons omdat ieder land een andere verloop van het virus kent ( aantal besmettingen, besmettingsgraad, overlijdens). Wij moeten als land zelf goed aftoetsen wat mogelijk is en wat niet. We kunnen wel leren van parken in het buitenland op het gebied van maatregelen binnen de parken. Eveneens moeten men kijken hoe de werking er verloopt en wat haalbaar is. Nog interessanter zou zijn om de invloed te bestuderen van de opening van de parken op het aantal besmettingen. Dit zal echter nog iets te vroeg zijn omdat parken in het buitenland nog maar recent terug open zijn.
    Een opening van de parken kan snel gebeuren doordat men de tijd heeft gehad om alles praktisch op orde te hebben. Ik denk hierbij aan de bewegwijzering, handgels,... Echter een grote uitdaging is het vinden van personeel op een korte termijn. Mits rekening te houden met alles hierboven denk ik dat 01/07 toch een haalbare datum moet zeggen. Om maar te zeggen dat 01/08 veel te ver vooruit is.
    Enfin dit is een persoonlijk mening. Hopelijk weten we vandaag wanneer we naar een pretpark kunnen trekken. Fingers crossed dat dit niet te lang zal duren.

  10. #210

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Als het werkelijk 1 augustus wordt, gaat het kot te klein zijn. Dan vermoed ik dat Steve en Gert morgen bij Sophie'tje aan de deur gaan staan . Maar persoonlijk vermoed ik eigenlijk meer dat 1 augustus de datum voor kermissen gaat worden. In Brussel zouden ze toch moeten weten dat de Efteling bvb toch al open is?
    Ik denk niet alleen Steve en Gert. Moest het echt zijn dat het pas 1/8 wordt zie ik de pretparkcommunity (fans en uitbaters) zich verzamelen, zoals de 2de verblijvers gedaan hebben. Want dat kon plots op enkele dagen geregeld worden aangezien het de Belgische staat geld kon kosten.
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

  11. #211

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fkl8 Bekijk Berichten
    Moest het echt zijn dat het pas 1/8 wordt zie ik de pretparkcommunity (fans en uitbaters) zich verzamelen

    Ik denk dat de Belgische pretparkfans gewoon een te kleine groep is daarvoor, denk niet dat de regering wakker ligt van ons. Bovendien ligt de graad om effectief iets te doen hoger dan gewoon teleurgesteld te zijn. Maar ik denk ook aan actie ondernemen, er zijn genoeg opties om ons ongenoegen te uiten.

  12. #212

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Ik blijf maar denken dat het eigenlijk plopsa de pane is die de parken tegenhout . niet expres natuurlijk maar de locatie van dat park. men wilt geen overrompeling van dagjestoeristen aan de zee. Met het huidige plan van dat park gaan veel gezinnen ofwel ervoor ofwel achter hun bezoek aan het park nog even aan het strand zitten. "we zijn hier nu toch"

    Het lijkt me logischer om eerst de cafés en restaurants open te gooien en de week erna de parken.

  13. #213

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Walibi Belgium kwam vanochtend met een persbericht naar buiten, dat je o.a. in ons artikel kan lezen:

    https://pretparken.be/NL/article/220...tot-1-augustus
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  14. #214

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Ik denk dat de Belgische pretparkfans gewoon een te kleine groep is daarvoor, denk niet dat de regering wakker ligt van ons. Bovendien ligt de graad om effectief iets te doen hoger dan gewoon teleurgesteld te zijn. Maar ik denk ook aan actie ondernemen, er zijn genoeg opties om ons ongenoegen te uiten.
    Vergeet de werknemers niet. Dat is de echte grote groep die niet akkoord zullen gaan met zo een beslissing.
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

  15. #215

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Ik zou toch net denken dat als je het toerisme wilt spreiden, dat je de mensen liefst zoveel mogelijk opties geeft om zich over te verspreiden...
    Elke park dat enkele duizenden mensen kan opvangen in een gecontroleerde veilige omgeving, zijn er toch weer een paar duizend minder die naar zee gaan ofzo.
    In dat opzicht is het mischien beter als plopsa in de panne zijn 2 shiften best laat vallen, zoals hierboven ookal reeds aangehaald. Dit vraagt namelijk wel om nog eens vlug tot aan de kust te rijden voor of na je bezoek...

    Laat ons voorlopig nog hopen dat we binnen enkele weken terug in een achtbaan kunnen.
    Laatst gewijzigd door Bbt87; 03-06-20 om 12:25.

  16. #216

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Officieel: Heropeningsdata opnieuw uitgesteld tot 1 juli, maar ONDER VOORBEHOUD. Dat terwijl de grenzen op 15 juni opengaan en de buitenlandse parken ons maar al te graag zullen zien komen. Het Belgische pretparkseizoen staat op bijzonder losse schroeven.

    Alle info: https://pretparken.be/NL/article/220...der-voorbehoud
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  17. #217

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Helaas! Ik snap de logica achter deze beslissing niet helemaal.

    Aangezien de grenzen opengaan en de pretparken in die landen wel open zijn tegen dan (zelfs Italië!), snap ik totaal niet wat het nut nog is om de parken in België dicht te houden.

    Het is en blijft de overheid die deze beslissing maakt en nee is nee, maar ik hoop wel dat de pretparken niet over zich heen laten lopen! Anyway, de parken hebben perspectief en dat is misschien nog wel het meest belangrijke.
    Laatst gewijzigd door SanderV; 03-06-20 om 18:10.
    Wenn das Glück an eure Tür klopft, versäumt nicht zu öffnen

  18. #218

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Amai hierboven, ik dacht dat ik de malconte rebel van het forum was. Dit is een typisch Belgisch compromis
    Als beleidsmaker vooraf iets slechter voorspiegelen dan het uiteindelijk verdict, is een beproefde overlegmethode.

    Nogmaals wat de massa 'pretparkvluchtelingen' naar het buitenland in die 2 of 3 weken van juni betreft: treed eens uit jullie hobby-bubble. Een stormloop wordt dat volgens mij niet, omdat pretparken met soc. dist. serieus minder appeal hebben. En het reserveringsgedoe gaat de minder bevlogen pretparkbezoeker (die buiten jullie bubble) ook mogelijk afremmen.

    Het enige absurde aan 1 juli vind ik dat dit meteen het hoogseizoen is. Jammer dat de parken niet eerst een weekje vooraf konden proefdraaien met - ik zeg maar wat - enkel abonnees in het park.

  19. #219

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Nogmaals wat de massa 'pretparkvluchtelingen' naar het buitenland in die 2 of 3 weken van juni betreft: treed eens uit jullie hobby-bubble. Een stormloop wordt dat volgens mij niet, omdat pretparken met soc. dist. serieus minder appeal hebben. En het reserveringsgedoe gaat de minder bevlogen pretparkbezoeker (die buiten jullie bubble) ook mogelijk afremmen.
    Dat weet ik zo niet. Planckendael zit dit weekend al voor het derde weekend op rij volledig volzet en ook het weekend erna (vier weekends dan al) zijn er nog slechts een handvol plaatsen beschikbaar om te reserveren. En zij laten meer dan 1000 personen per 2 uur toe (wat ik veel vind, maar dat is een andere kwestie), wat dus een hele hoop interesse betekent. Mensen willen uit hun kot en eens iets leuks doen met hun kinderen ipv al het gewandel en gefiets dat we ook beu raken.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  20. #220

    Re: Zal het een rampjaar 2020 worden voor de pretparken, door het coronavirus?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fkl8 Bekijk Berichten
    Vergeet de werknemers niet. Dat is de echte grote groep die niet akkoord zullen gaan met zo een beslissing.
    Ja dat is ook nog zoiets... gelukkig zijn de seizoensmedewerkers op technische werkloosheid gezet kunnen worden (als ik het goed heb) maar ik kan me ook voorstellen dat er sommigen ander werk gezocht hebben en gevonden. Al dan niet tijdelijk. Als die mensen daar dan goed zitten verliest het park ook knowhow.

    Soit, toen ik na mijn shift hoorde dat het 1 juli is geworden én niet 1 augustus was ik toch blij. Nu het even bezonken is vind ik het toch wel een zure nasmaak hebben. Er is eigenlijk echt geen reden om ze niet vanaf 8 juni te laten opengaan (ik blijf erbij dat de mensen in een pretpark makkelijker te controleren en uit elkaar te houden zijn dan in een dierentuin) en nu gun je de parken ook geen testdagen om de speciale veiligheidsmaatregelen te finetunen. Maar soit, wie het kleine niet eert... zeker?!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •