X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 9 van de 12 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Resultaten 161 tot 180 van de 237

Onderwerp: Walibi Holland 2019

  1. #161

    Re: Walibi Holland 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Kleine primeur voor volgend jaar: dan worden de hangers van Condor aangepakt.
    Wat zijn de "hangers" juist? Dat begrip ben ik nog niet eerder tegengekomen. Duidt dat op (een deel van) de rails?

  2. #162

    Re: Walibi Holland 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 8banen Bekijk Berichten
    Wat zijn de "hangers" juist? Dat begrip ben ik nog niet eerder tegengekomen.
    ah! ik had dat heel de tijd gelezen als 'hangArs' en kon me maar niet herinneren waar er in godsnaam dergelijke blikken hallen stonden bij El Condor en nog minder wat het zou verbeteren aan het comfort van de baan.

    Bij 'hangErs' neig ik naar een revisie van de wielen en treinstellen.

  3. #163

    Re: Walibi Holland 2019

    De hangers van een SLC zijn de onderste delen van de SLC trein. De constructie die als het ware aan het chassis "hangen".

    Naam:     slc_hanger.jpg
Bekeken:  1403
Groote:   93,1 KB

    Bij een vernieuwing van een SLC trein worden over het algemeen alleen de hangers vernieuwd naar het nieuwe type, het bovendeel (chassis, wielen,...) blijft gewoon behouden en wordt alleen voorzien van een nieuwe kap.

    Ik neem aan dat in deze context dus ook aangegeven wordt dat de treinen van El Condor een update zullen krijgen.

  4. #164

    Re: Walibi Holland 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Starsplash Bekijk Berichten
    Bij een vernieuwing van een SLC trein worden over het algemeen alleen de hangers vernieuwd naar het nieuwe type, het bovendeel (chassis, wielen,...) blijft gewoon behouden en wordt alleen voorzien van een nieuwe kap.
    Ik had in dit geval gehoopt dat ze al de rest zou vervangen worden (de supports, de rails, het chasis van de trein, de wielen, de fundering, ... ) en dat ze de hangers gingen hergebruiken. Dat zou waarschijnlijk het comfort echt verbeteren...

  5. #165

    Re: Walibi Holland 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    Ik had in dit geval gehoopt dat ze al de rest zou vervangen worden (de supports, de rails, het chasis van de trein, de wielen, de fundering, ... ) en dat ze de hangers gingen hergebruiken. Dat zou waarschijnlijk het comfort echt verbeteren...
    Ja en nee. Als je het goed doet is het een wereld van verschil en wordt zo'n SLC echt een toffe baan. Maar als je nog steeds ruim een centimeter speling op de wielen blijft houden (en dat is een kwestie van onderhoud), dan blijft ook zo'n nieuwe trein klappen in je rug geven. Helaas heb ik beiden al mee gemaakt.

  6. #166

    Re: Walibi Holland 2019

    Er is vanmorgen een nieuwe foto opgedoken van Untamed:


  7. #167

    Re: Walibi Holland 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ja en nee. Als je het goed doet is het een wereld van verschil en wordt zo'n SLC echt een toffe baan. Maar als je nog steeds ruim een centimeter speling op de wielen blijft houden (en dat is een kwestie van onderhoud), dan blijft ook zo'n nieuwe trein klappen in je rug geven. Helaas heb ik beiden al mee gemaakt.
    Dus zelfs met de huidige hangers zou je hier een betere baan van kunnen maken, aangezien het bovenstel (chassis, wielen) niet vervangen gaat worden?

  8. #168

    Re: Walibi Holland 2019

    Die foto ziet er wel heerlijk uit!

  9. #169

    Re: Walibi Holland 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    Dus zelfs met de huidige hangers zou je hier een betere baan van kunnen maken, aangezien het bovenstel (chassis, wielen) niet vervangen gaat worden?
    Ja, klopt, maar het effect met nieuwe hangers kan wel vele malen groter zijn. De huidige hangers zijn simpelweg van dien aard dat elk schokje - hoe klein ook - pijnlijk wordt. Bij het nieuwe beugelsysteem van vekoma is dat veel minder.

    Andersom heb ik het bijvoorbeeld al bij een scharzkopf ervaren waar men schouderbeugels op had gezet. Was toch een van de pijnlijkste ritten die ik ooit deed. Niet omdat de baan harder rammelde dan andere Schwarzkopf banen, maar simpelweg omdat elk klein ding direct pijnlijk voelbaar werd (inmiddels zijn de schouderbeugels van Revolution weer verwijderd en schijnt de baan weer als een zonnetje te rijden).

  10. #170

    Re: Walibi Holland 2019

    Foto-update










  11. #171

    Re: Walibi Holland 2019

    Ondertussen is ook het unieke element bekendgemaakt: een 270 degrees double inverting corner stall. De namen worden steeds langer, wat zal het volgende zijn?

    Dit element is dus een soort kurkentrekker die stopt na 270 graden en dan terugkeert. Dus eigenlijk een cutback die nog een stukje verder draait dan gewoonlijk. Ik ben fan!

    Ook de treinen zijn gearriveerd, en jawel, met scheenbeenbeugels... Ik herinner mij vaag dat iemand hier eens zei daar niet bepaald fan van te zijn? ;-)

    Foto's van de trein in dit artikel: https://www.looopings.nl/weblog/12044

  12. #172

    Re: Walibi Holland 2019

    Dat zijn geen foto's, maar gewoon screenshots uit het originele filmpje van walibi. Insluiten mag niet, maar je kunt het hier fatsoenlijk bekijken:

    https://www.youtube.com/watch?v=p3n1sd5IqmY

    Zitten ook wat mooie beelden in van het station en de werken zelf.

  13. #173

    Re: Walibi Holland 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Dat zijn geen foto's, maar gewoon screenshots uit het originele filmpje van walibi. Insluiten mag niet, maar je kunt het hier fatsoenlijk bekijken:

    https://www.youtube.com/watch?v=p3n1sd5IqmY

    Zitten ook wat mooie beelden in van het station en de werken zelf.
    mooie making of well, oprecht.

    Die slag op dat metaal in seconde 7-8 ongeveer (samen met de beat) is zo geniaal getimed. 10x na elkaar zitten bekijken of het express was gedaan. (wrss wel)
    Je vois la vie en des biscuits.

  14. #174

    Re: Walibi Holland 2019

    Ik denk het wel ja.. Als je zo'n intro monteert, dan moet je ook wel op de audio letten. En dit soort dingen maken het dan heel erg af. Je merkt ook dat de meeste overgangen precies op de beat zijn en de fade op het einde precies gelijk is met een Buzzzz geluid in de Audio.

  15. #175

    Re: Walibi Holland 2019

    Volgens Themepark.nl zou Untamed een soort van startgeluid krijgen.
    (Het spreekt voor zich dat ik de video op hun forum heb gevonden)

    https://www.youtube.com/watch?v=Ji9OW_KKIsI
    Once you sit back, you never go back.

  16. #176

    Re: Walibi Holland 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Volgens Themepark.nl zou Untamed een soort van startgeluid krijgen.
    (Het spreekt voor zich dat ik de video op hun forum heb gevonden)

    https://www.youtube.com/watch?v=Ji9OW_KKIsI
    Zo’n kleine details kunnen veel toevoegen, zie Black Mamba als grote persoonlijke favoriet ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  17. #177

    Re: Walibi Holland 2019

    Geen woorden voor (nodig)...


  18. #178

    Re: Walibi Holland 2019

    komt hier ook de keuze vooruit of achteruit op ? Ziet er naar mijn idee al meer dan intens genoeg uit; ik kijk er naar uit om een toerke te doen...

  19. #179

    Re: Walibi Holland 2019

    AmusementInsider maakte een onrinde video gebaseerd op luchtfoto's, werffoto's en statistieken die al werden prijsgegeven.

    Zo zou een ritje er dus voor 90+ % komen uit te zien.


  20. #180

    Re: Walibi Holland 2019

    De baan zou toch 5 inversies krijgen? In deze layout tel ik er maar 4. Of zouden ze die 135 graden bank op de terugweg me tellen als een inversie (niet de praktijken die ik van RMC gewend ben).

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •