X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: [TR] Orlando Parken

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [TR] Orlando Parken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Tot zo ver helemaal met je eens, en voor mij ook dé reden om naar Disney te gaan. Echter vond ik dat juist bij Disney (en ook een groot deel van de universal studio's) erg tegen vallen. Voor het gros van de Darkrides daar vind ik Fata Morgana toch nog steeds beter. De shows vond ik doorgaans van erg knullig niveau (Fantasmic zelfs ronduit schandalig slecht en rommelig - ik denk ook niet dat er ook maar één persoon in de groep is die Fantasmic nog eens zou gaan zien). Happily Ever After hoort dan weer tot één van de beste shows die ik gezien heb.

    Maar immersive.. Tsja. Ik vond Na'Vi River de mooiste attractie in heel Disney (dus ook hier wint een achtbaan het niet). Echter is de rit zó kort, dat je alweer uit de sfeer gerukt wordt voordat je er goed in bent en is ongeveer de helft van de projecties eigenlijk best slecht uitgevoerd, al wordt dat ruimschoots goed gemaakt door de rest. Splash Mountain is voor mij de topper van het Magic Kingdom. Maar de overige attracties wederom kort en wel erg simplistisch. Bij Dinosour hebben ze op veel plaatsen niet de moeite genomen om de techniek weg te werken (Oeh, eng. ik wordt aangevallen door een stalen draagconstructie met een dino hoofd er op), terwijl dat simpel op te lossen viel door de belichting nauwkeuriger te plaatsen. Small World heeft nog steeds goedkope prulpoppen met een systeemplafond en peter pan goedkope blacklight theming. Expedition Everest is van binnen gewoon een donkere hal (lui) en bij RnRC zijn het gewoon dezelfde kartonnen borden die bij CanCanCoaster keihard werden afgekraakt (tot op het punt dat Mack de verlichting er voor heeft uit gezet).

    Maar dat is nog niet eens hetgene wat me het hardste stoort. Het grootste issue is dat je gevoelsmatig naar 5 serieuze attracties al rond bent in de parken en de rest opvullers zijn. Zelfs wat voor "Grote" rides moeten doorgaan (Zoals Frozen Ever After) zijn belachelijk korte attracties die het WOW-effect moeten hebben van één of twee bijzonder knappe animatronics, maar voor de rest eigenlijk maar matig zijn uitgewerkt. (In dit geval had ik veel het gevoel door relatief lege hallen te varen dat ze dan wat willen opleuken met projecties en de manier hoe de gezichten op de animatronics geprojecteerd worden - een techniek die ik tot dusver enkel van disney ken - heb ik vooralsnog niet slechter gezien, het is net alsof iedereen een carnaval-de-venice-achtig masker op heeft). Wellicht had ik te veel verwacht, maar de meeste attracties vond ik zeker niet zo bijzonder of uitmuntend - ten opzichte van andere parken - dan wat de gemiddelde fan je wilt doen geloven.

    Ik besef dat ik al in al wellicht wat negatief tegen kom, omdat ik tegen het - in mijn optiek - overdreven positievisme in ga. Maar ik heb me wel degelijk goed geamuseerd.
    Toegegeven, Disney World heeft misschien niet de 'pinnacle' van Disney rides (al zijn Flight of Passage, Splash Mountain, The Haunted Mansion, Tower of Terror en Soarin' voor mij wel toppers van formaat). Ik bezocht alle Disney's reeds en soms zijn ze in mijn betoog één Disney. Zo ben ik zelf ook geen fan van Fantasmic. En tevens volg ik dat Disney World een som der gehelen is. Je moet in principe de vier parken doen om alle toppers terug te vinden. Ik volg je dan ook dat Anaheim leuker is dan Disney World. De balans van het aantal (top)attracties en de sfeer is meer in evenwicht in California. De enige reden dat ik Disney World toch vaker bezoek dan Anaheim is het vakantiegevoel dat het resort kan bieden. Iets waar Anaheim totaal niet toe in staat is.

    De pijnpunten die je aanhaalt in de attracties wil ik graag toch nog even nuanceren:
    - Dinosaur: De techniek van Dinosaur was vroeger niet zichtbaar. De attractie zelf was vroeger bijzonder duister. Hierdoor kwamen veel dino's letterlijk uit het niets en waren de schrikeffecten zeer krachtig. Tot op dat niveau dat veel families steen en been klaagden over hoe griezelig de attractie was. Toegegeven, toen ik hem eerst deed in 2002 was ik ook bijzonder onder de indruk van hoe 'scary' het hele gebeuren was. Om aan de wens van gasten tegemoet te komen is de verlichting bijgesteld waardoor de attractie niet meer zo duister en griezelig is. Zeer jammer, want de attractie heeft hiermee een deel van zijn pluimen verloren (en maakt techniek zichtbaar). Desondanks blijf ik het een topper vinden.
    - Small World: Tja, Een attractie uit 1971 (of 1964 als je wilt) heeft ondertussen een leeftijd van 47 jaar. Je kan discussiëren over de houdbaarheid, maar ik kan je zeggen dat mijn dochter dit jaar aan geen enkele attractie zoveel plezier beleefde als Small World. Dus betoveren kan het nog steeds.
    - Expedition Everest 'luie theming' verwijten vind ik toch wel zeer straf... De showscènes in de berg hebben trouwens een rotsthema. Dus geen idee waar je hier op wilt duiden (tenzij je het wilt hebben over een bocht die in complete duisternis gebeurd... aannemelijk in het binnenste van een berg, toch?)
    - Rock 'n' Roller: Zelf ben ik nooit fan geweest van de Amerikaanse RnR. Zoals je aangeeft zijn de blacklight borden wel zeer simplistisch. Echter, Disney deed dit 20 jaar geleden op de toen nog (of nog steeds?) snelste indoor coaster ter wereld. Dat MACK vandaag de dag zoiets probeert na indoorcoasters met effecten als in TRON of Hyperspace Mountain vind ik dan ook niet te begrijpen.
    - Animatronics: ik snap je uiting niet goed: 'de manier hoe de gezichten op de animatronics geprojecteerd worden - een techniek die ik tot dusver enkel van disney ken - heb ik vooralsnog niet slechter gezien'. Met andere worden: Tot nu toe vond je die effecten in Disney slechter dan elders, ondanks dat je het enkel nog maar in Disney zag? Verwarrend . Ik vind deze uitvoering lang niet zo slecht eigenlijk. Een volledig werkend masker is uiteraard cooler, maar ik vind de oplossing die wordt gebruik in o.a. Frozen en Seven Dwarfs zeer OK en mijlenver staan van 'wat slecht gedaan'.


    Maak dan die dining plan 18% duurder, want ze rekenen standaard toch al die 18%, of je nu wilt of niet.
    Zoals je zegt rekenen ze dit enkel aan als je met meer dan 6 personen gaat eten. Het is geloof ik hier met name de voor ons onbestaande 'tippingcultuur' die hier speelt. Ook ik vind het een vreemd gegeven, maar accepteer het gebruik zeker. Zowel in Disney als in de rest van de USA. Dit lijkt me dus geen 'Disney' probleem.


    Het jammere is echter dat je bij de populaire plaatsen dus eigenlijk verplicht wordt om vooraf te reserveren. Wat Disney doet is slim. Ze bieden letterlijk minder service (Zoek het zelf maar uit) maar doen juist alsof ze meer service bieden.
    Ik zie niet in waarom een restaurant op voorhand reserveren minder service is. Als je in eigen land op restaurant gaat reserveer je toch ook een tafel? In de USA kan je in veel gevallen zelfs nergens reserveren en ben je vaak verplicht om in ellenlange rijen te wachten bij restaurants alvorens je een tafel kan bemachtigen. Hier worden de kaarten op voorhand geschud zodat niemand tijd moet 'versmijten' bij het zoeken naar een restaurant met een vrij tafeltje. Dat lijkt me een betere service dan het ter plaatse te moeten uitzoeken. Ik vind het leuker om te weten 'wat, waar en wanneer' dan dat ik b.v. in Phantasialand wederom de lotto moet winnen bij Rutmor's Taverne...
    Als gemiddeld 60.000 personen per dag in het Magic Kingdom eten nodig hebben kunnen ze maar beter in een juiste 'flow' terechtkomen. Dan tezamen restaurants plat te lopen. Wat met een groep van 12 man overigens nooit gelukt zou zijn. Ik denk dat je kracht van de reservatieservice onderschat (ook al is het met grote groepen telefonisch te regelen).

    Ik snap de keuze voor een kabelbaan hier eigenlijk niet helemaal. Waarom de monorail niet doortrekken? Zeker naar de studios toe zou dat makkelijk kunnen. Trouwens: Het Sports Resort ligt nog redelijk centraal. Diverse dure resorts liggen in een uithoek en hebben (buiten het eigen park) ook geen andere keuze dan bussen (Denk aan Animal Kingdom Resort)
    Een kabelbaan is goedkoper dan een monorail zowel in aanbouw als operations. Tevens zijn kabelbanen betrouwbaarder dan de huidige monorail en kan je ze makkelijker laten connecteren met elkaar bij uitbreiding. Dus die keuze lijkt me niet verkeerd. Ook heb je met een kabelbaan een continue-lader die handiger werkt om volk in en uit te laten stappen evenals wachtrijen te laten doorstromen. Wat Disney's Animal Kingdom Resort treed ik je bij. Het is inderdaad in een uithoek gelegen, maar het is wel het enige Deluxe Resort dat geen alternatieven heeft.

    [img]En op zich zou ik die bussen prima vinden. Maar is het écht zo moeilijk om die van buiten een Disney-bestickering te geven en binnen in de bus iets van een filmpje te draaien? Of in elk geval passende muziek? Universal kan het wel. Het zijn dat soort kleine dingen die veel kunnen doen en eigenlijk voortdurend ontbraken.[/img]

    Disney heeft meer dan 350 bussen rondrijden, Universal heeft er 12. Do the math . De passende muziek heb ik overigens wel altijd in Disney bussen gehad volgens het thema van bestemming (Dixieland Jazz voor Port Orleans, Reggae voor Old Key West Resort,...). Geen idee waarom die afwezig was bij jullie...


    Tijdverlies leek me ook nog wel mee te vallen. Volgens mij verlies je meer als je met een auto in de file moet gaan staan om van de parking af te komen. De I4 loopt dan zelfs helemaal vast, dus laat staan de kleinere wegen binnen Disney zelf.
    Zelfs in hoogseizoen heb ik nooit in files gestaan op het resort of de parkings. Wat dat betreft is het wel prima geregeld lijkt me. Ook blijven ze extra 'ramps' aanleggen voor de zone ronde de Studios en Disney Springs voort te ontlasten. Terwijl de huidige situatie er voor een West-Europeaan al idioot vlot is. Het tijdverlies zit overigens niet zo zeer in de verplaatsing zelf maar veelal op het wachten op bussen of de extra lus die bussen rijden binnen de resorts. Ik ga trouwens in de namiddag graag even zwemmen in het hotel of de rust opzoeken, en dan is de busfrequentie ook wat minder. Dat noem ik dan graag tijdverlies . Enkel voor het Magic Kingdom lijkt me het gebruik van bussen een voordeel te hebben over de wagen.



    Ik heb inderdaad wel al vaker gelezen dat op die manier het resort verkennen wel de moeite is. Had het op zich ook wel graag gedaan, maar om eerlijk te zijn: Met de belachelijke prijzen die ze aanrekenen voor een overnachting wil je eigenlijk ook dat doen wat de core-business van het resort is: De parken.
    Dit zou ik je echt aanraden. Bij mijn eerste bezoek aan Disney World heb ik namelijk ook enkel de focus gelegd op de parken. En ik was toen ook niet ondersteboven van het hele gebeuren. Het is pas door bij een tweede bezoek de 'druk van de ketel' te hebben en alles wat relaxter te doen (en dus ook dinner shows, etc) dat de kracht van Disney World me gewaar is geworden.

    Wat mij betreft mogen ze direct komen met een plan dat 2 table dining punten per dag (niet per nacht - WTF is dat voor logica?)
    De logica in de hotelwereld. Als je vol pension hebt mag je toch ook niet op de dag van in- en uitcheck 's avond aansluiten voor het diner. Daarenboven hebben de meeste mensen in tegenstelling tot jullie een aanreis en een afreis dag waardoor ze niet op alle dagen van 's ochtends tot 's avonds daar zijn. Waardoor voor 7 nachten 16 punten toekennen niet haalbaar is om op te krijgen. Daarenboven is het toch echt teveel eten vind ik. Met de hoeveelheid 'snack credits' alleen kan ik me al ziek eten. Wij moeten naar het einde toe toch altijd moeite doen om alles op te krijgen. Die 2 extra punten die je zou willen hebben zouden dus (voor mij persoonlijk) nooit op geraken .


    En als je voor een Simpel uiensoepje 9 dollar (ex tax) durft te vragen (niets bijzonders aan), dan mag je daar eigenlijk ook je personeel wel voor betalen, maar dat is simpelweg mijn mening en helaas geen realiteit in Amerika. (ter referentie: Hier betaal je bij een redelijk prijzige zaak al rond de 6 euro inclusief tax en servicekosten. Referentie 2: Een Dole Soft Serve kost in Disney even veel als bij Six Flags. De portie in Six Flags is echter 3 a 4x zo groot)
    Disney World (evenals Universal) is (te) duur! Iedere keer verbaas ik me toch ook van de prijzen die ze durven vragen en dat ze er mee weg komen. Iedere 'cashgrab' die ze kunnen bedenken zullen ze ook uitvoeren. Het einde van het eindeloos bijbetalen voor 'lucht' is volgens mij nog niet eens in zicht.

    1 week voor vertrek ontvingen we onze papieren van Disney, inclusief een boekje waar alles in staat over het reserveren van fastpasses, restaurants, (kortom: Alle informatie die we een half jaar eerder nodig hadden gehad)
    Laten we een kat een kat noemen. Dat boekje is puur een foldertje met heel wat kortingsbonnen. Geen infogids. Disney informeert je meermaals per mail wanneer de tijdssloten open gaan om tafelreservaties en Fastpassen te boeken evanals hoe het werkt.
    Ook als je belt met WDW zal men 9 van 10 keer je vragen of je al je reservaties hebt gemaakt.

    Interessant maar ik begrijp niet helemaal goed wat je bedoelt. Krijg je het dus enkel als je 12 maanden op voorhand boekt? En wat bedoel je met "boekingen gemaakt tot september"? Bedoel je vanaf nu tot september? Is dat inclusief september? Sorry voor de vragen maar ik wist niet dat er een vaste regel was voor Europeanen specifiek.
    Stel, je wilt in 2020 naar Walt Disney World dan moet je voor September 2019 je boeking plaatsen om een gratis dining plan te krijgen. En dat via deze site: www.disneyholidays.ie
    En dit voor verblijven van 1 januari tot 31 december 2020. Als je zelfs eerder kan beslissen (juli 2019) dan krijg je nog een cadeaupass van $200 erbovenop. Gratis dining is enkel van toepassing in Moderate en Deluxe resorts. Bij een Value hotel krijg je dan enkel ontbijt gratis.
    Tenminste, de afgelopen 10 jaar bestaat deze actie al. Geen idee of ie effectief voor 2020 wordt hernomen.
    Laatst gewijzigd door T-Bô; 05-12-18 om 10:45.

  2. #2

    Re: [TR] Orlando Parken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door T-Bô Bekijk Berichten

    De pijnpunten die je aanhaalt in de attracties wil ik graag toch nog even nuanceren:
    <knip>
    - Animatronics: ik snap je uiting niet goed: 'de manier hoe de gezichten op de animatronics geprojecteerd worden - een techniek die ik tot dusver enkel van disney ken - heb ik vooralsnog niet slechter gezien'. Met andere worden: Tot nu toe vond je die effecten in Disney slechter dan elders, ondanks dat je het enkel nog maar in Disney zag? Verwarrend . Ik vind deze uitvoering lang niet zo slecht eigenlijk. Een volledig werkend masker is uiteraard cooler, maar ik vind de oplossing die wordt gebruik in o.a. Frozen en Seven Dwarfs zeer OK en mijlenver staan van 'wat slecht gedaan'.
    Goh. Het lijstje was vooral om aan te tonen dat Disney echt niet altijd zo hoogstaand en perfect is als altijd beweert wordt. Leeftijd vind ik geen excuus, want je kunt dingen ook netjes opknappen (wat ik ze op andere plaatsen ook wel degelijk zie doen).

    Wat ik bij de projecties van Frozen bedoel: Ik ken het systeem in Disney. Ze gebruiken het vaak en overal ziet dat er eigenlijk heel goed uit. En juist bij hun allernieuwste attractie (waarbij ze dit toepassen) lijken ze opeens een ferme stap terug in niveau te doen. Dat vind ik heel jammer.

    Zoals je zegt rekenen ze dit enkel aan als je met meer dan 6 personen gaat eten. Het is geloof ik hier met name de voor ons onbestaande 'tippingcultuur' die hier speelt. Ook ik vind het een vreemd gegeven, maar accepteer het gebruik zeker. Zowel in Disney als in de rest van de USA. Dit lijkt me dus geen 'Disney' probleem.
    Tippen is iets wat je boven op je betaling doet. In Disney doe je nergens een betaling, dat heb je vooraf immers al gedaan. En juist bij disney zie je dat je bij Quick Dining, maar ook bij diverse Table Diners juist NIET moet tippen. Dus waarom op de ene plaats wel en op de andere niet?? Waarom een cashless systeem verzinnen waarbij je uiteindelijk toch nog moet gaan nabetalen, maar ook weer niet altijd? We hebben in de USA al diverse locaties bezocht (niet enkel parken) waar taxen en tips al inbegrepen waren in de prijs en dat heeft wel degelijk een positief effect op de bezoekers.

    Ik zie niet in waarom een restaurant op voorhand reserveren minder service is. Als je in eigen land op restaurant gaat reserveer je toch ook een tafel? In de USA kan je in veel gevallen zelfs nergens reserveren en ben je vaak verplicht om in ellenlange rijen te wachten bij restaurants alvorens je een tafel kan bemachtigen. Hier worden de kaarten op voorhand geschud zodat niemand tijd moet 'versmijten' bij het zoeken naar een restaurant met een vrij tafeltje. Dat lijkt me een betere service dan het ter plaatse te moeten uitzoeken. Ik vind het leuker om te weten 'wat, waar en wanneer' dan dat ik b.v. in Phantasialand wederom de lotto moet winnen bij Rutmor's Taverne...
    Als gemiddeld 60.000 personen per dag in het Magic Kingdom eten nodig hebben kunnen ze maar beter in een juiste 'flow' terechtkomen. Dan tezamen restaurants plat te lopen. Wat met een groep van 12 man overigens nooit gelukt zou zijn. Ik denk dat je kracht van de reservatieservice onderschat (ook al is het met grote groepen telefonisch te regelen).
    Op zich heb je daar een goed punt mee. En half jaar vooraf is echter wel echt belachelijk vroeg. Zeker als ze zelf de hele informatie er over pas een week vooraf sturen. Als je het op de dag zelve zou doen zou je direct in de ochtend naar het restaurant moeten gaan om te reserveren, wat wellicht voor verdeling van het volk kan zorgen (iedereen kiest andere restaurants), maar wat wel een chaos bij de populaire restaurants zou opleveren. Je krijgt nu wel 2x die stress: Eerst voor restaurants en daarna voor fastpasses. En mensen die langer verblijven mogen al eerder reserveren dan jij wat het huidige systeem wel minder fair maakt. Vooraf kregen we te horen dat er met tijd meer plaatsen beschikbaar kwamen om dat te compenseren, maar dat blijkt bij zowel fastpasses als bij restaurants niet meer zo te zijn. (Siewieso zijn op dat vlak enorm veel dingen veranderd ten opzichtte van de uitleg die we van diverse bronnen kregen. Zoe hoef je ook niet meer te refreshen om betere fastpass tijden te krijgen, maar kun je gewoon een overzicht vragen van alle beschikbare tijden: Wel een goede verbetering.).

    Waar ik vooral op mikte was het onnodig gecompliceerde gedoe met een groep. Je kijkt voor 12 man: Geen plek. Maar je kunt wel 3 plekken voor 4 personen reserveren op exact dezelfde tijd.. Ik werkte in mijn studietijd al in een restaurant dat dit automatisch kon anticiperen en gewoon aan klanten een melding gaf: "we hebben plek voor 12, maar niet aan één tafel". En als je akkoord was werden die drie tafels geboekt.. Bij Disney niet.. nope.. Je kunt één tafel van 4 boeken en zodra je de 2e tafel wilt boeken voor de rest van je groep (waarvan we vooraf letterlijk enkele uren zijn bezig geweest om ervoor te zorgen dat we als groep in het systeem geregistreerd staan), dan zegt het systeem simpelweg dat het niet kan omdat je voor die tijd al een tafel hebt. Inloggen met iemand anders zijn account via een andere tab werkt ook niet: Gevolg; Ik ben de login van Pascal en Wim gaan opvragen en heb 2 uur lang tussen 3 verschillende computers heen en weer moeten rennen om de reserveringen van restaurants vol te krijgen.

    Dat is een stukje service dat IK niet zou moeten uitzoeken, maar eigenlijk Disney zou moeten regelen.

    Dus ja: misschien had ik moeten bellen. Maar na al het gedoe met onze hotelkamer (waar de telefonische dienst ook niet echt wist waar ze mee bezig waren) had ik daar ook niet veel vertrouwen in. Diverse bronnen op het internet spraken er ook van dat Telefonisch niet bepaald handig is omdat ze enorm traag zijn, waardoor je juist die lastig te krijgen restaurants vrijwel zeker mis loopt.

    Een kabelbaan is goedkoper dan een monorail zowel in aanbouw als operations. Tevens zijn kabelbanen betrouwbaarder dan de huidige monorail en kan je ze makkelijker laten connecteren met elkaar bij uitbreiding. Dus die keuze lijkt me niet verkeerd. Ook heb je met een kabelbaan een continue-lader die handiger werkt om volk in en uit te laten stappen evenals wachtrijen te laten doorstromen. Wat Disney's Animal Kingdom Resort treed ik je bij. Het is inderdaad in een uithoek gelegen, maar het is wel het enige Deluxe Resort dat geen alternatieven heeft.
    Nu ben ik niet genoeg op de hoogte om te weten welke een luxe resort is en welke in het midden. Op de kaart zie ik meerdere resorts (4 seasons) die in een uithoek liggen en geen andere opties hebben. Maar ook de luxe resorts hebben zo'n boot aansluiting enkel naar bijvoorbeeld Disney Springs. Dus bussen moeten er altijd zijn. En op het moment dat op het ene perron 2 bussen leeg op volk staan te wachten terwijl op andere perrons er volk een half uur op een bus staat te wachten: Is dat niet handig.

    Overigens wil ik daarbij ook vermelden dat het wel netjes is dat ze je niet zomaar laten stikken. We hebben op de eerste avond nogal lang getafeld bij het Rainforest Café en de officiële tijd dat de bussen nog zouden rijden was al voorbij. Desalniettemin was er nog personeel aanwezig die bussen ad-hoc lieten rijden voor de mensen die op dat moment nog uit het park kwamn. Nadeel: je gaat meerdere resorts af. Maar het grote voordeel - naast dat je geen taxi hoeft te bellen natuurlijk - is dat je ook 0 minuten wachttijd hebt. Heel Mooi.

    Disney heeft meer dan 350 bussen rondrijden, Universal heeft er 12. Do the math . De passende muziek heb ik overigens wel altijd in Disney bussen gehad volgens het thema van bestemming (Dixieland Jazz voor Port Orleans, Reggae voor Old Key West Resort,...). Geen idee waarom die afwezig was bij jullie...
    Die 350 bussen hebben ze ook niet in één teug aangeschaft lijkt me. Dat aantal groeit mee met het resort. Er zullen ook bussen vervangen moeten worden. Natuurlijk hangt er een prijskaartje aan. Maar voor de miljarden omzet van Disney is dat eerder Peanuts. Ze krijgen overigens ook aardig wat meer geld binnen dan Universal. Mensen blijven langer geven meer geld uit aan F&B (dat bij Disney aanzienlijk hoger geprijst is) en aan extra activiteiten (minigolf, fietsen,..). Dus ik betwijfel dat het voor Universal veel makkelijker te bekostigen is dan voor Disney. Al zal het ook voor Universal eerder onder de categorie "peanuts" vallen


    Zelfs in hoogseizoen heb ik nooit in files gestaan op het resort of de parkings. Wat dat betreft is het wel prima geregeld lijkt me. Ook blijven ze extra 'ramps' aanleggen voor de zone ronde de Studios en Disney Springs voort te ontlasten. Terwijl de huidige situatie er voor een West-Europeaan al idioot vlot is. Het tijdverlies zit overigens niet zo zeer in de verplaatsing zelf maar veelal op het wachten op bussen of de extra lus die bussen rijden binnen de resorts. Ik ga trouwens in de namiddag graag even zwemmen in het hotel of de rust opzoeken, en dan is de busfrequentie ook wat minder. Dat noem ik dan graag tijdverlies . Enkel voor het Magic Kingdom lijkt me het gebruik van bussen een voordeel te hebben over de wagen.
    Bij de terugkomst van Cape Canaveral en Daytona Beach hebben we eerst in de file gestaan bij Universal voor het volk dat daar van de parking af kwam. En daarna in de File bij de aansluitingen naar Disney. Meerdere opritten is mooi, maar bij elke oprit richting het resort was gewoon opnieuw chaos in drukt (ook bij beide opritten van Universal trouwens). Dit was overigens wel enkel op de zaterdag voor de herfstvakantie zo. Door de week liep alles goed, maar toen was het ook beduidend rustiger.

    Dit zou ik je echt aanraden. Bij mijn eerste bezoek aan Disney World heb ik namelijk ook enkel de focus gelegd op de parken. En ik was toen ook niet ondersteboven van het hele gebeuren. Het is pas door bij een tweede bezoek de 'druk van de ketel' te hebben en alles wat relaxter te doen (en dus ook dinner shows, etc) dat de kracht van Disney World me gewaar is geworden.
    Wat ik van het resort gezien heb moet ik toegeven dat dit er zeker TOP! uit ziet. Mijn verslag betrok zich dan ook echt op de parken zelf (en dat is toch wel écht waar de meeste mensen voor komen). Maar ook daar zie ik dat er heel veel aan het gebeuren is. 2 nieuwe gebieden bij in de Studio's. Grote investeringen in Epcot. Pas een nieuwe zone in AK en het is al duidelijk dat er tussen Pandora en de safari in nog zo'n gebied moet komen. MK heeft een Tron-Uitbreiding naar mijn idee niet nodig. Dat is al het meest complete park en had liever elders mogen komen. Maar elke uitbreiding is natuurlijk welkom.. Het is daarom ook dat ik ergens schreef het gevoel te hebben in Dubai Parks & Resort te zitten. De parken daar zijn ook allemaal nieuw en allemaal vrij klein met duidelijke ruimte om te groeien. Het niveau is er ongelofelijk hoog, maar het mist nog in hoeveelheid. Per park gerekend, want het resort in zijn geheel heeft het wél.

    De logica in de hotelwereld. Als je vol pension hebt mag je toch ook niet op de dag van in- en uitcheck 's avond aansluiten voor het diner. Daarenboven hebben de meeste mensen in tegenstelling tot jullie een aanreis en een afreis dag waardoor ze niet op alle dagen van 's ochtends tot 's avonds daar zijn. Waardoor voor 7 nachten 16 punten toekennen niet haalbaar is om op te krijgen. Daarenboven is het toch echt teveel eten vind ik. Met de hoeveelheid 'snack credits' alleen kan ik me al ziek eten. Wij moeten naar het einde toe toch altijd moeite doen om alles op te krijgen. Die 2 extra punten die je zou willen hebben zouden dus (voor mij persoonlijk) nooit op geraken .
    We zouden het op hebben gekregen. Maar akkoord. De meeste bezoekers niet.
    Overigens: 2 table dining points per dag (in plaats van 3 per nacht) zou in ons geval 3 punten minder hebben opgeleverd.

    De fout zit hier: Als je Disney boekt, boek je je tickets erbij. En die zijn meteen op de eerste dag al voor de volledig dag geldig. Daar heb je ook geen keuze in. Dus als je entree de hele dag geldig is: Waarom het eten dan niet?

    Je hebt 2 punten per dag bij de meeste plannen. De theorie is dat je dan 1x lunch en 1x diner hebt en geen ontbijt (wat ook niet bij de hotels inbegrepen is). Zeker gezien sommige restaurants 2 punten vereisen is dat makkelijk op te krijgen in een normale situatie. (zeker als je nog enkele keren een restaurant neemt dat 2 punten kost).

    Wat het juist heel heftig maakt is dat bij Table Dining punten ook steeds een voorgerecht en nagerecht inbegrepen is. Maar dat is enkel een issue bij het deluxe plan, niet bij de anderen en zijn 3 punten inderdaad wel erg veel. Zoals gezegd: Ik krijg het allemaal wel op, maar dan is het wel veel eten bij zaken die 2 punten kosten.
    2 punten per dag (ongeacht of dat deluxe of quick is). Werkt veel makkelijker bij je planning en zou normaal niet te veel van het goede moeten worden.

    Disney World (evenals Universal) is (te) duur! Iedere keer verbaas ik me toch ook van de prijzen die ze durven vragen en dat ze er mee weg komen. Iedere 'cashgrab' die ze kunnen bedenken zullen ze ook uitvoeren. Het einde van het eindeloos bijbetalen voor 'lucht' is volgens mij nog niet eens in zicht.
    Bij Universal hebben we tickets via een bundel vooraf aan een zeer redelijke prijs kunnen krijgen. Ter plekke vielen we wel enorm op ons gat wat voor prijs ze daar aan de kassa durven te vragen voor een waterpark (en ook de andere parken). De Horeca was er echter al een heel stuk betaalbaarder. In the end blijft denk ik Lego wel nog het meest schandalige. De rekenen dezelfde prijs, maar bieden volstrekt niet navenant. Ook hier wel flinke korting kunnen krijgen, maar dan was het nog te duur voor een kinderpark. (Het park zelf vond ik overigens zeker niet slecht voor zijn doelgroep en al, enkel ferm overpriced).

    Laten we een kat een kat noemen. Dat boekje is puur een foldertje met heel wat kortingsbonnen. Geen infogids. Disney informeert je meermaals per mail wanneer de tijdssloten open gaan om tafelreservaties en Fastpassen te boeken evanals hoe het werkt.
    Ook als je belt met WDW zal men 9 van 10 keer je vragen of je al je reservaties hebt gemaakt.
    Ik denk niet dat we het over hetzelfde boekje hebben. Ik ben tenminste nog geen enkele kortingsbon tegen gekomen. (we hebben wel een boekje met kortingsbonnen in het hotel gehad, wellicht dat je die bedoelt). Het boek dat we kregen heeft 71 pagina's met gedetailleerde omschrijven van.. nou, eigenlijk alles wat je in het resort kunt vinden. Heel goed dat ze het sturen, maar een week voor vertrek nogal zinloos, want dan zou je planning al lang rond moeten zijn. (en het boek richt zich toch écht op het maken van die planning, bevat zelfs enkele voorbeeld planningen).

    Een e-mail waarschuwing heb ik nooit gehad (net voor de zekerheid nog eens gecheckt). Als je in logt op My Disney krijg je ook geen waarschuwing of popup oid.. Je hebt gelijk dat ik er wél telefonisch op geattendeerd was (ook enkel voor de restaurants, niet voor de fastpass). Maar normaalgesproken hoef je niet te bellen met Disney. Ik heb ze elke maand moeten bellen omdat het betaalsysteem van geen kant werkt, maar anders zou ik niet weten wanneer je ze belt.

    Stel, je wilt in 2020 naar Walt Disney World dan moet je voor September 2019 je boeking plaatsen om een gratis dining plan te krijgen. En dat via deze site: www.disneyholidays.ie
    En dit voor verblijven van 1 januari tot 31 december 2020. Als je zelfs eerder kan beslissen (juli 2019) dan krijg je nog een cadeaupass van $200 erbovenop. Gratis dining is enkel van toepassing in Moderate en Deluxe resorts. Bij een Value hotel krijg je dan enkel ontbijt gratis.
    Tenminste, de afgelopen 10 jaar bestaat deze actie al. Geen idee of ie effectief voor 2020 wordt hernomen.
    Op diverse sites al iets gelezen dat ze het niet meer tegen kwamen. Voor ons was de optie er ook niet, ondanks dat we in principe wel hier aan voldeden.. of de website geeft het niet specifiek aan dat dit er is (want heb wel degelijk via de site andere resorts geprobeerd om prijsvergelijkingen te maken).
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 05-12-18 om 13:03.

  3. #3

    Re: [TR] Orlando Parken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Op diverse sites al iets gelezen dat ze het niet meer tegen kwamen. Voor ons was de optie er ook niet, ondanks dat we in principe wel hier aan voldeden.. of de website geeft het niet specifiek aan dat dit er is (want heb wel degelijk via de site andere resorts geprobeerd om prijsvergelijkingen te maken).
    Zeker dat jullie op tijd geboekt hebben voor de waardebon en gratis dining? Want voor vertrek in november 2018 had je ten laatste begin juli 2017 moeten boeken. De actie bestond alvast voor vertrekken in 2018 want ik heb er zelf nog gebruik van gemaakt. Ook voor vertrekken in 2019 was de actie van kracht. Wel belangrijk is dat je de taal op 'English (Europe)' zet om de actie te kunnen zien.

  4. #4

    Re: [TR] Orlando Parken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten

    Wat ik bij de projecties van Frozen bedoel: Ik ken het systeem in Disney. Ze gebruiken het vaak en overal ziet dat er eigenlijk heel goed uit. En juist bij hun allernieuwste attractie (waarbij ze dit toepassen) lijken ze opeens een ferme stap terug in niveau te doen. Dat vind ik heel jammer.
    Niet helemaal mijn ervaring. Maar ik kan het wel ergens snappen.
    Zowieso denk ik dat deze techniek snel tot het verleden zal behoren. Disney heeft de laatste tijd veel gewerkt aan nieuwe animatronic technieken die ook de gezichten van animatiefiguren natuurlijk doen bewegen.

    Een zeer mooi voorbeeld hiervan in deze video van de komende Beauty and the Beast attractie in Tokyo (vanaf 1 minuut 40 seconden).

    KLIK

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •