X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 7 van de 7
  1. #1

    [Knott's Berry Farm] 2018: Hangtime: Gertlauer Infinity Coaster

    In 2018 kan je in Knott's Berry Farm(USA) een ritje maken op hun nieuwste topcoaster: Hangtime. Deze Gertlauer Infinity Coaster krijgt een zeer speciaal element tijdens zijn rit, een dive. Verder zal deze coaster 5 inversies bevatten. Je zal een hoogte van 45 meter trotseren, die je met een snelheid van 92km/u zal berijden. Na de dive is er ook nog een val van 92° naar beneden.
    Hierbij enkele conceptarts en enkele bouwfoto's:


  2. #2

    Re: [Knott's Berry Farm] 2018: Hangtime: Gertlauer Infinity Coaster

    Gerstlauer kan de bal erop slaan of ernaast, hier hoop ik erop. Wel speciaal dat zoiets in California komt. Ze zijn alvast enthousiast daar, maar het spreekt me niet aan om speciaal naar daar te reizen
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  3. #3

    Re: [Knott's Berry Farm] 2018: Hangtime: Gertlauer Infinity Coaster

    Wat ik me al een tijdje afvraag: wat maakt een achtbaan nu precies een Infinity Coaster? Je hebt er met schouderbeugels en met heupbeugels, met lanceringen en met kettinglift, met wagentjes van twee rijen en met langere treinen. Weet iemand hier het antwoord op?

    Bij Gerstlauer is het inderdaad erop of eronder. Ik ben wel benieuwd hoe die first drop aanvoelt, dat kan misschien wel een leuk element zijn.

  4. #4

    Re: [Knott's Berry Farm] 2018: Hangtime: Gertlauer Infinity Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Putoor Bekijk Berichten
    Wat ik me al een tijdje afvraag: wat maakt een achtbaan nu precies een Infinity Coaster?
    Vooral de treinen typeren een Infinity Coaster. Het zijn gesegmenteerde treinen met losse rijen van 4 breed, gaande van 2 tot 8 rijen. Het open design ervan is ook typisch Infinity Coasters, volgens Gerstlauer. De banen zullen dan ook wel anders gebouwd zijn als ze hierop voorzien moeten zijn ipv op bakjes van 6 personen zoals andere Launch Coasters als Anubis. Het zijn dus gewoon grotere capaciteitsbeesten dan hun andere modellen. Eén van de dingen waar ik spontaan aan denk als ik Gerstlauer hoor is korte treintjes, ik denk dat de Infinity Coaster het enige model is dat dit niet heeft. Of er anders nog typerende zaken zijn zou ik begot niet weten.

  5. #5

    Re: [Knott's Berry Farm] 2018: Hangtime: Gertlauer Infinity Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Vooral de treinen typeren een Infinity Coaster. Het zijn gesegmenteerde treinen met losse rijen van 4 breed, gaande van 2 tot 8 rijen. Het open design ervan is ook typisch Infinity Coasters, volgens Gerstlauer. De banen zullen dan ook wel anders gebouwd zijn als ze hierop voorzien moeten zijn ipv op bakjes van 6 personen zoals andere Launch Coasters als Anubis. Het zijn dus gewoon grotere capaciteitsbeesten dan hun andere modellen. Eén van de dingen waar ik spontaan aan denk als ik Gerstlauer hoor is korte treintjes, ik denk dat de Infinity Coaster het enige model is dat dit niet heeft. Of er anders nog typerende zaken zijn zou ik begot niet weten.
    Nochtans heeft karacho ook korte treinen en is dat ook een Infinitycoaster..

  6. #6

    Re: [Knott's Berry Farm] 2018: Hangtime: Gertlauer Infinity Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Nochtans heeft karacho ook korte treinen en is dat ook een Infinitycoaster..
    Zoals ik zei, gaande van 2 tot 8 rijen. Ok, "het enige model is die dit niet heeft" was verkeerd geformuleerd, dat moet "het enige model die dit niet noodzakelijk heeft". Je moet mij niet zo op mijn woorden nemen hoor Of als je nog een ander kenmerk weet dan de mogelijks langere treinen en hun open design...?

    In de attractie-pdf van Gerstlauer zelf staat trouwens nog heel wat technische achtergrond over dingen die typisch zijn aan een Infinity Coaster: http://www.gerstlauer-rides.de/asset...aster-2017.pdf

    Zo hebben treinen op Infinity Coasters relatief grote wielen in vergelijking met de andere modellen, en er zou een ingenieus anti-rollbacksysteem opzitten waarmee de trein in geval van een panne langzaam terug achteruit tot in het station kan worden laten gezakt om daar te evacueren. Echt veel Gerstlauers heb ik nog niet gedaan maar het zou ook het eerste (enige?) model zijn met zulke smooth sluitende beugels zoals op Lost Gravity en Pulsar - al zijn er blijkbaar parken die toch per se schouderbeugels willen.

  7. #7

    Re: [Knott's Berry Farm] 2018: Hangtime: Gertlauer Infinity Coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Zoals ik zei, gaande van 2 tot 8 rijen. Ok, "het enige model is die dit niet heeft" was verkeerd geformuleerd, dat moet "het enige model die dit niet noodzakelijk heeft". Je moet mij niet zo op mijn woorden nemen hoor Of als je nog een ander kenmerk weet dan de mogelijks langere treinen en hun open design...?

    In de attractie-pdf van Gerstlauer zelf staat trouwens nog heel wat technische achtergrond over dingen die typisch zijn aan een Infinity Coaster: http://www.gerstlauer-rides.de/asset...aster-2017.pdf

    Zo hebben treinen op Infinity Coasters relatief grote wielen in vergelijking met de andere modellen, en er zou een ingenieus anti-rollbacksysteem opzitten waarmee de trein in geval van een panne langzaam terug achteruit tot in het station kan worden laten gezakt om daar te evacueren. Echt veel Gerstlauers heb ik nog niet gedaan maar het zou ook het eerste (enige?) model zijn met zulke smooth sluitende beugels zoals op Lost Gravity en Pulsar - al zijn er blijkbaar parken die toch per se schouderbeugels willen.
    Nog een belangrijk verschil zit hem in de aaneenzet van de karretjes, waar veel meer plek is, waardoor er grotere en andere elementen kunnen verwerkt worden in de baan.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •