X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 705

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Het is toch de gewoonte hier om alles tot in details al op voorhand af te kraken en zo negatief mogelijk te zijn.

    Ik wacht tot ik het volledig afgewerkte gebied met eigen ogen heb gezien. Dat attracties vroeg sluiten en het park om 17u00 de poorten toe doet is echt niet zo erg... Je krijgt sowieso alle attracties gedaan en je kan zelfs herhaaldelijk ritjes maken.

    Als het park open was tot 18u, zag je altijd 3/4 van de bezoekers al vertrekken tegen 17u. Dus er is geen probleem met de kortere openingstijd.

    Het is maar hoe graag je ergens een probleem van maakt.
    Ga dat dan eens even verkondigen aan dagbezoekers die alles uit hun dag willen halen. Je kalender zegt dat je open bent van 10u tot 18u? Dan blijf je ook (operatief) open van begin tot eind. Moest een park als de Efteling, Phantasialand of Europa-Park zo handelen zou het kot te klein zijn, dus ik zie niet in waarom Bobbejaanland wel zo mag handelen.

    Ja ja ik ben altijd negatief en dit park kan nooit iets goed doen voor mij en zo verder: i know! Ik weet dat 3/4 van het forum mij een arrogante zak vind die scherp en grof uit de hoek kan komen. Feit is, om nu het voorbeeld van Bobbejaanland te nemen, ze de afgelopen jaren werkelijk de boel daar verkl**t hebben, en dan komen ze nu de grote jan uithangen dat ze voor een “immersive” experience gaan. Afgaand op de eerste foto’s van Typhoon was het enige immersive gevoel die bij me opkwam dat van een containerpark.

    In mijn vorige post was ik nochtans positief over hetgeen ik zag, maar blijkbaar telt mijn schaarse positivisme niet. Ik kan je vertellen dat ik respect heb voor ieders mening, maar ook het omgekeerde hoop. Bobbejaanland heeft bakken werk te verzetten voor ze terug een goed park kunnen worden, onder andere werken aan onderhoud, personeel, horeca, klantvriendelijkheid, investeringsbeleid, ...

    Ik ben nu eenmaal niet hypocriet ingesteld om online te gooien met complimentjes om op een goed blaadje te staan bij bepaalde parken. Ik zeg rechtuit mijn gedacht, en daarrond draait een discussieplatform als een forum denk ik, niet?
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  2. #2

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Ga dat dan eens even verkondigen aan dagbezoekers die alles uit hun dag willen halen. Je kalender zegt dat je open bent van 10u tot 18u? Dan blijf je ook (operatief) open van begin tot eind. Moest een park als de Efteling, Phantasialand of Europa-Park zo handelen zou het kot te klein zijn, dus ik zie niet in waarom Bobbejaanland wel zo mag handelen.

    Ja ja ik ben altijd negatief en dit park kan nooit iets goed doen voor mij en zo verder: i know! Ik weet dat 3/4 van het forum mij een arrogante zak vind die scherp en grof uit de hoek kan komen. Feit is, om nu het voorbeeld van Bobbejaanland te nemen, ze de afgelopen jaren werkelijk de boel daar verkl**t hebben, en dan komen ze nu de grote jan uithangen dat ze voor een “immersive” experience gaan. Afgaand op de eerste foto’s van Typhoon was het enige immersive gevoel die bij me opkwam dat van een containerpark.

    In mijn vorige post was ik nochtans positief over hetgeen ik zag, maar blijkbaar telt mijn schaarse positivisme niet. Ik kan je vertellen dat ik respect heb voor ieders mening, maar ook het omgekeerde hoop. Bobbejaanland heeft bakken werk te verzetten voor ze terug een goed park kunnen worden, onder andere werken aan onderhoud, personeel, horeca, klantvriendelijkheid, investeringsbeleid, ...

    Ik ben nu eenmaal niet hypocriet ingesteld om online te gooien met complimentjes om op een goed blaadje te staan bij bepaalde parken. Ik zeg rechtuit mijn gedacht, en daarrond draait een discussieplatform als een forum denk ik, niet?

    Gisteren in Phantasialand geweest ook daar sluiten wachtrijen voor het park gesloten is, Taron zelfs al voor half zes...

    Respect voor ieders mening moet zeker, dus dat geld ook vou JOU, je zegt nu dat ieder die positief is om maar op een goed blaadje te staan bij het park, wat een onzin, als het slecht is zeggen de meeste dat ook, enkel zijn we niet allemaal zwartkijkers als jij en zien wij graag ook de positieve dingen die het park de laatste jaren verwezenlijkte en focus jij je in 90% van uw posts op het negatieve.

  3. #3

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Gisteren in Phantasialand geweest ook daar sluiten wachtrijen voor het park gesloten is, Taron zelfs al voor half zes...

    Respect voor ieders mening moet zeker, dus dat geld ook vou JOU, je zegt nu dat ieder die positief is om maar op een goed blaadje te staan bij het park, wat een onzin, als het slecht is zeggen de meeste dat ook, enkel zijn we niet allemaal zwartkijkers als jij en zien wij graag ook de positieve dingen die het park de laatste jaren verwezenlijkte en focus jij je in 90% van uw posts op het negatieve.
    Phantasialand hanteert het systeem om aangeduid standaard een kwartier voor sluitingstijd zijn rijen te sluiten, tenzij er enorme drukte is (zoals Taron bijna altijd), kan de rij vroeger sluiten, en wordt dit ook realtime overal weergegeven dat bezoekers niets voor een voldongen feit staan. Voor mij persoonlijk toch een enorm verschil dan wat Bobbejaanland doet.

    Dat van positief en dat goed blaadje heb je een beetje verkeerd opgevat vrees ik. Ik bedoel enkel dat ik nu eenmaal een zeer directe stijl heb die voor sommigen nogal “grof” of “arrogant” overkomt, maar ik zie persoonlijk het nut er niet van in van alles te verbloemen, het is wat het is.

    En wat Bobbejaanland nu doet: Sledge Hammer ziet er al een stuk beter uit dan die extreem triestige meandering van vroeger, over Fury & dat water ding kan ik nog niet oordelen. Echter is Typhoon zoals hij er nu bijstaat toch echt lelijk (naar mijn persoonlijke mening) en hoop ik dat ze nog een pak werk verrichten aan die baan, al is het slechts het station.

    Ik heb enkele posts terug al gezegd dat ik zeer scherp en kritisch voor BJL ben omdat in de afgelopen 3 bezoeken verspreid over 6 jaar ik er echt geen aangename dag had, merendeels door de organisatorische en operationele fouten die het park blijft maken. Ik hoop gewoon dat ze, zeker nu ze kunnen uitpakken met een toch wel degelijke zone, ook iets doen aan de manier waarop het park nu gerund wordt. Mooie nieuwe zone, beter onderhoud en personeel + betere operations en ik zou meteen pakken positiever zijn over dat park.
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  4. #4

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Taron zelfs al voor half zes...
    En je noemt het vergoelijken van (extreem) vroege sluiting in een halfleeg BJL "wijze woorden". Valt te rijmen, al is half zes nog iets anders dan 13:55. En ja, Europa's beste coaster is iets anders dan een reuzenradje. En het sluiten van een (nog lange) wachtrij is ook niet hetzelfde als het sluiten van een attractie. PHL-BJL: 3-0, al mag je altijd voor VAR komen spelen!

    BJL heeft heel veel in huis om een goede middenmoter te zijn ... in Europa zelfs. Zoals ik al schreef met een knipoog: nu al meer coasters dan beide Disneys in Parijs samen. Meer waterattracties dan Efteling en de twee Disneys samen. Ja, de kwaliteit van de attracties in Lichtaart zullen eerder regionaal dan internationaal volk aantrekken, hoewel ... Nog een enorme troef van BJL voor gezinnen waar niet iedereen op alle attracties mag / wil / durft: meer groen dan Walibi-Bel en PDP samen. En last but not least: een naam en traditie. Van dat laatste schiet weinig tot niets over, zelfs bij leven lag de familie S. al overhoop met de Spaanse conquistadores.

    Het zwakke punt volgens mij is idd hoe ze soms klantonvriendelijk met hun bezoekers omgaan. En dan doel ik niet op het voetvolk-personeel. Na > 80 bezoeken sinds 2009 kan ik daar geenszins over klagen. Maar die personeelsbezuinigingen, met als meest in het oog springend aspect het rad dat ze voor de ogen draaien qua opening en sluiting! Onderschat de kracht van asociale media hierin niet.

    En als het pokke-kalm is in het park, moet men ook de vraag durven stellen 'Waarom?'. Het was op 12/05 een relatief droge zondag, in vergelijking met voorgaande nattere weekends. De Ollanders zaten op het einde van hun Mei-vakantie, die tekenden wel present in Lichtaart. Ik hoorde opvallend veel Frans (Walen) en ook Duits (Duitsers, vermoedelijk duh!). Maar waar waren de Vlaampjes?

    Allemaal bij de concurrenten die moeders gratis binnen lieten? Dan ben je als koekjes-etend gezin nog altijd goedkoper af in BJL. En BJL lijkt me in vergelijking met b.v. Walibi geografisch-demografisch minder afhankelijk van de nu grotendeels thuisblijvende Ramadanezen (no offence!). Stellen occasionele bezoekers een uitje uit tot Fury klaar is? Dat is natuurlijk een paradoxaal gegeven dat ze mogelijk nu ook kennen in Biddinghuizen. Hier valt beide parken natuurlijk niets te verwijten. Top-parken hebben daar minder last van wegens ruimer aanbod top-attracties en/of minder negatieve weerklanken. Onderschat ... (bis).

    Een valabel excuus voor het weinige volk in alle Belgische parken op 26/05 zal is die schijn-democratische verplichting. Een reden te meer dat het park nu had moeten scoren. Al was ik wel blij met het weinige volk en hoop uit puur eigenbelang volgende zondag op hetzelfde. Dan houdt m'n jongste zoon er z'n verjaardagsfeestje. En dat is een logistieke beproeving, die ik het park niet verwijt. Op Okidoki moet voor elke < 1m40 een volwassene mee, dat wordt dus meermaals aanschuiven voor ondergetekende Mr Slave. Tenzij iemand me een tip kan geven.

  5. #5

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Op Okidoki moet voor elke < 1m40 een volwassene mee, dat wordt dus meermaals aanschuiven voor ondergetekende Mr Slave. Tenzij iemand me een tip kan geven.
    Plan OkiDoki in op het einde van de dag, heel waarschijnlijk is hij dan toch al toe en helpt BJL je ongewild toch

  6. #6

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    En je noemt het vergoelijken van (extreem) vroege sluiting in een halfleeg BJL "wijze woorden". Valt te rijmen, al is half zes nog iets anders dan 13:55. En ja, Europa's beste coaster is iets anders dan een reuzenradje. En het sluiten van een (nog lange) wachtrij is ook niet hetzelfde als het sluiten van een attractie. PHL-BJL: 3-0, al mag je altijd voor VAR komen spelen!

    Allemaal bij de concurrenten die moeders gratis binnen lieten? Dan ben je als koekjes-etend gezin nog altijd goedkoper af in BJL. En BJL lijkt me in vergelijking met b.v. Walibi geografisch-demografisch minder afhankelijk van de nu grotendeels thuisblijvende Ramadanezen (no offence!).

    Ik maakte een opmerking op Etwiens woorden dat Phl dat niet zou, wat ook niet altijd zo is. Ik zeg niet het volledig goed te praten is dat Bobbejaanland uren vroeger sluit, maar op drukke dagen houdt de wachtrijen dan weer wel geopend tot sluitingstijd, waarna ze nog leeggewerklt worden.

    Wat je zegt over de Ramadamezen, of laat ons duidelijk zijn de moslims, ik verbaas me keer op keer meer dat zij talrijker en talrijkerde weg naar Bobbejaanland gevonden hebben en zo hun aanwezigheid daar net vergroot is.

  7. #7

    Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied

    Over de toiletten, tja als je dringend moet is het natuurlijk niet handig als net die toiletten gesloten zijn, maar hetzelfde had ik ook al in de Efteling en daar liggen ze beduidend verder uit elkaar.

    Attracties later openen doet nagenoeg elk Belgisch pretpark, ik geloof ook dat het een afspraak is met de electriciteitsmaatschappij van destijds, om zo hoge pieken te voorkomen bij parkopening.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •