X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 25

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Gerstlauer mag recordbrekende achtbaan in de US plaatsen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    Het zou wel een kantelpunt kunnen zijn voor achtbanen in het algemeen. In Europa telden we vooral met het thema en de ervaring terwijl de USA vooral op go big ore go home focust.
    Zelfs dat "Big or go home" is in de VS al lang niet meer. Ook daar proberen ze inmiddels iets meer uniek te zijn en zelfs theming/sfeer toe te voegen. Kijk bijvoorbeeld naar Carowinds, die toch een aardige poging tot theming gedaan heeft met Copperhead Strike. Kings Island die remmen/remise van hun woodie theming mee hebben gegeven met een grootse campaigne "don't go into the shed".

    En door die omkanteling zie je ook dat Europa een tijd lang behoorlijk op weg was om het bevoorkeurde werelddeel voor achtbaanliefhebbers te zijn. Zeker in de afgelopen 10 jaar plaatsen we hier grote en mooie projecten, terwijl Six Flags het vooral moet doen met kopiën en Cedar Fair wel nog soms groot uit pakt, maar ze in totaal toch vrij weinig en vaak ook liever kleinere attracties zetten.

    Persoonlijk ben ik van mening dat als je een liefhebber van woodies bent (vooral klassiekers) je in Amerika verreweg beter aan toe bent dan in Europa.. maar ga je voor de betere banen, dan denk ik dat Europa het tegenwoordig toch wel wint. (deels ook omdat ook bij de Grote banen Amerika heel veel copy-paste heeft - tot een punt dat we een Batman Kloon deden voor de credit en in een park waar we de credit al hadden die baan gewoon links lieten liggen).

  2. #2

    Re: Gerstlauer mag recordbrekende achtbaan in de US plaatsen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Persoonlijk ben ik van mening dat als je een liefhebber van woodies bent (vooral klassiekers) je in Amerika verreweg beter aan toe bent dan in Europa.. maar ga je voor de betere banen, dan denk ik dat Europa het tegenwoordig toch wel wint. (deels ook omdat ook bij de Grote banen Amerika heel veel copy-paste heeft - tot een punt dat we een Batman Kloon deden voor de credit en in een park waar we de credit al hadden die baan gewoon links lieten liggen).
    Een Cedar Point, Kings Island, Dollywood, Kings Dominion, Holiday World vind ik toch indrukwekkender dan een Europees park hoor. Niet dat alle banen in die parken toppers zijn, maar zo'n parken kennen hun gelijke toch niet in Europa.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  3. #3

    Re: Gerstlauer mag recordbrekende achtbaan in de US plaatsen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Een Cedar Point, Kings Island, Dollywood, Kings Dominion, Holiday World vind ik toch indrukwekkender dan een Europees park hoor. Niet dat alle banen in die parken toppers zijn, maar zo'n parken kennen hun gelijke toch niet in Europa.
    In Europa kan zo een park ook niet tot stand komen zonder eerst al een topper te wezen. En als een park succesvol is hier in Europa word er een dorp tegen de parkgrenzen gebouwd. Dat gezegd zijnde ik heb meestal meer plezier in een Europees park dan Amerikaans. Licht hoogst waarschijnlijk aan de cultuur.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •