X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Wie heeft er al vast gezeten op El Volador

Stemmers
33. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Ja, meer dan een uur

    0 0%
  • Ja, meer dan 30 min

    0 0%
  • Ja , meer dan 10 min

    9 27,27%
  • Nee

    13 39,39%
  • Nee, maar staat op mijn todo list

    11 33,33%
Dit is een Meerkeuze Poll
Resultaten 1 tot 19 van de 19

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Wie heeft er al vast gezeten op El Volador ;-)

    Ik denk al ruim 40 keer Volador te hebben gedaan en nog nooit een onride storing gehad. Wel zag ik al meerdere keren de attractie tijdelijk buiten dienst, maar dan steeds zonder passagiers. Ik zou het geen lachertje vinden om daarboven vast te zitten ... 3 uur lang. Met regen en wind. En stress natuurlijk.

    Djurs heeft tabula rasa gemaakt van dit zorgenkind en vervangen door een giant frisbee, ik denk zelfs een vette Intamin à la Liseberg. Of Bellewaerde hiervoor ook moet opteren ...?

    Ten eerste zullen daar in Ieper - of in het Franse hoofdkantoor - geen centen voor zijn. Ten tweede heeft een nabije concurrent al een reuzenfrisbee. Daar ga je niet zo groots mee kunnen uitpakken als Djurs. Ten derde is er misschien niet voldoende ruimte voor zo’n slinger-frisbee.

    Ten vierde - meteen mijn pleidooi voor het behoud van Volador - is deze attractie heel mooi ingewerkt. Verhoogd op een piramide zodat de attractie imposanter lijkt, omgeven door actieve fonteinen en tegenover attracties en gebouwen met ook al fraaie Latijns-Amerikaanse ornamenten. Het geval in Djurs - waar ik ooit extra moest wachten wegens ... een storing - had zeker niet zo’n thematische sierlijkheid. Het contrast met de verbluffende theming van zijn vervanger is gigantisch.

    Stel dat centen geen issue zijn, wat zou Bellewaerde dan moeten plaatsen ter vervanging van deze roterende kanteltoren? Sowieso iets met voldoende thrill dat bij voorkeur op de bestaande piramide past. Een launchtoren hebben ze al elders in het park en deze heeft ten dele ook een drop-functie. Een klassieke valtoren in Mexico kunnen we dus al bij voorbaat uitsluiten. Een starflyer misschien? Bellewaerde heeft niet echt een panoramische attractie, tenzij je de wachtrij bovenaan Dawson meetelt. Een slinger-schommel zoals in Liseberg en Thorpe zou misschien ook wel passen en is toch een stuk zeldzamer.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 22-05-21 om 21:26.

  2. #2

    Re: Wie heeft er al vast gezeten op El Volador ;-)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Ten vierde - meteen mijn pleidooi voor het behoud van Volador - is deze attractie heel mooi ingewerkt. ... wat zou Bellewaerde dan moeten plaatsen ter vervanging van deze roterende kanteltoren?
    Helemaal mee eens. El Volador ademt Bellewaerde zoals er weinig andere attracties dat doen én het is een unieke attractie. Een vervanger wordt gegarandeerd een pak minder uniek. De Skyroller die Bob voorstelt zou ik nog een van de beste alternatieven vinden: Liseberg heeft getoond dat je zoiets ook redelijk elegant kan neerzetten én het is iets plezant dat ook nog eens uniek is binnen België.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •