Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _robin_ Bekijk Berichten
net gelezen op themepark forum dat eftelflags zij: Zolang Rookburgh niet open is zal PHL geen nieuwe projecten starten. Bron? EAS. dit zou dan ook betekenen dat geister rikscha ook nog even open blijft? als het waar is natuurlijk
Er waren ook bronnen die beweerden dat er geen attractie kwam op de plek van Race for Atlantis.

En denk je dat Eric Damen nu stil op zijn handen zit.. een project van Phl zit minstens 3 jaar planning in. Ze gaan echt niet nadat FLY is 3 jaar rustig zitten plannen om dan pas de volgende bouwput te beginnen. Er moeten daarnaast natuurlijk ook bestellingen geplaatst worden.

Ik denk dat de boodschap geïnterpreteerd moet worden dat de BOUW niet eerder begint, maar dat sluit een sloop van iets anders niet uit. Je ziet die tactiek bij bijna alle projecten in de afgelopen jaren: De winter vóórdat het huidige project verwacht wordt klaar te komen wordt al iets gesloopt. Het terrein blijft braak liggen totdat de nieuwe attractie geopend is, waarna men pas begint op het nieuwe terrein. Zo heeft het terrein voor Klugheim best lang braak gelegen nadat Chiapas vertraagd was.

Medewerkers van Zowel Vekoma als PHL staan onder strenge zwijgcontracten. Nu kan ik me voorstellen dat dit nieuws niet direct zo van belang is dat er zware gevolgen aan zitten, lijkt me dat er relatief makkelijk achterhaald kan worden wie van het bedrijf vandaag op de EAS was. Dat zullen er relatief weinig zijn die deze kennis hebben, dus is er makkelijk actie op te nemen van de kant van het park/vekoma uit.

Anderzijds zijn er al meerdere fans geweest die zich afgevraagd hebben of ze het project wel in 2019 klaar krijgen. De bouw lijkt nog erg ruw te zijn. Dus wellicht heeft deze "bron" zelf ook maar een vage inschatting gemaakt.

====================

Overigens is het interessant om dit plaatje op RCDB eens te bekijken:
https://rcdb.com/980.htm#p=5939

Het blaue ding is een zuiger. Naar beneden to zie je het stalen gedeelte dat op en neer kan bewegen in de zuiger. Dit komt uit bij de helicopter van de Hollywood tour.

Je ziet hoe dun het dak is. Wie de baan gedaan heeft weet dat er ook veel gaten zijn tussen beide verdiepingen in. Lijkt me dus niet echt doenbaar om een deel van het gebouw af te breken zonder Fantissima voor de duur van de sloop te sluiten.