X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 42

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Attractie To Do List

    * Anubis in Plopsaland: al veel goeds over gehoord, momenteel zoek ik een geschikt excuus om als volwassene naar een park met een kleinekindjesimago te gaan. Al sta ik wel min of meer op het punt om mij daar simpelweg niets van aan te trekken. Want Heidi wil ik ook wel eens doen

    *Rock 'n Rollercoaster in Disneyland Paris: een achtbaan die me op een rare manier altijd heel erg aangesproken heeft. Onder andere omdat het indoor is, dus zet Space Mountain ook maar op het lijstje. Al vrees ik dat Disneyland Paris een dure grap zal worden. Iemand tips om de kosten te drukken?

    *Taron is een lastig geval. Enerzijds wil ik deze achtbaan heel graag, enorm graag, supergraag doen! Die wens heb ik al sinds de dag dat hij officieel openging. Anderzijds heb ik behoorlijk negatieve gevoelens tegenover het pretpark waar hij staat, misschien moet ik gewoon leren om deze frustraties opzij te zetten. Wie het echte probleem wil kennen moet mij een PM sturen, ik kan het namelijk niet in 1-2-3 uitleggen. En de autorit was op zich al een probleem ... Om even een citaat van Rickie97 te recycleren: Waarom word ik zo gemarteld met deze achtbaan
    Once you sit back, you never go back.

  2. #2

    Re: Attractie To Do List

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    * Anubis in Plopsaland: al veel goeds over gehoord, momenteel zoek ik een geschikt excuus om als volwassene naar een park met een kleinekindjesimago te gaan. Al sta ik wel min of meer op het punt om mij daar simpelweg niets van aan te trekken. Want Heidi wil ik ook wel eens doen
    Gewoon gaan! Plopsaland is al lang niet meer het kinderpretpark van zo'n 10 jaar geleden. Ik ben er de laatste jaren meermaals geweest en de vrienden die mee geweest zijn hebben ook hun mening herzien. En geloof me, we waren lang niet de enige volwassenen / twintigers die zonder kinderen in het park rondliepen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    *Rock 'n Rollercoaster in Disneyland Paris: een achtbaan die me op een rare manier altijd heel erg aangesproken heeft. Onder andere omdat het indoor is, dus zet Space Mountain ook maar op het lijstje. Al vrees ik dat Disneyland Paris een dure grap zal worden. Iemand tips om de kosten te drukken?
    Als je vrienden hebt die een abonnement hebben, probeer dan met hen mee te gaan. Ik heb dit in het verleden nog gedaan en zo heb ik voor 35 euro per dag beide parken kunnen bezoeken. Ik weet niet of dit het hele jaar door geldig is of enkel in bepaalde periodes, maar mijn bezoeken dateren hiervan van juni 2014 en 2015.

    Verder ook de acties van Disney wat in de gaten houden: vaak heb je korting op je verblijf en kan je op die manier ook gaan.

    Via Travelbird is er nu ook een actie voor een 3daagse reis met logement in een partnerhotel. Let wel op: je hebt enkel een ticket voor beide parken op de tweede dag van de 3daagse. Mijn tip: begin 's ochtends in Studios Park en ga in de late namiddag (of parksluit) naar het Disneyland Park. Het Disneyland Park is 's avonds later open en de wachttijden zijn er 's avonds vaak heel wat korter dan tijdens de dag.

    Tenslotte heb je ook nog Carrefour, waar ze regelmatig ook acties hebben lopen voor verschillende pretparken. Soms zit Disneyland Paris hier ook bij, waar er toch ook wel een mooie korting kan bekomen worden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    *Taron is een lastig geval. Enerzijds wil ik deze achtbaan heel graag, enorm graag, supergraag doen! Die wens heb ik al sinds de dag dat hij officieel openging. Anderzijds heb ik behoorlijk negatieve gevoelens tegenover het pretpark waar hij staat, misschien moet ik gewoon leren om deze frustraties opzij te zetten. Wie het echte probleem wil kennen moet mij een PM sturen, ik kan het namelijk niet in 1-2-3 uitleggen. En de autorit was op zich al een probleem ... Om even een citaat van Rickie97 te recycleren: Waarom word ik zo gemarteld met deze achtbaan
    Ik ben dus niet de enige die het niet zo heeft voor Phantasialand ^^ Stuur me gerust een PM met je frustraties

    Maar als je hem zo graag wilt doen, gewoon even de grens oversteken en hem doen. Persoonlijk had ik er meer van verwacht. Maar ik voel de bui aan reacties al komen

  3. #3

    Re: Attractie To Do List

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    *Rock 'n Rollercoaster in Disneyland Paris: een achtbaan die me op een rare manier altijd heel erg aangesproken heeft. Onder andere omdat het indoor is, dus zet Space Mountain ook maar op het lijstje. Al vrees ik dat Disneyland Paris een dure grap zal worden. Iemand tips om de kosten te drukken?

    *Taron is een lastig geval. Enerzijds wil ik deze achtbaan heel graag, enorm graag, supergraag doen! Die wens heb ik al sinds de dag dat hij officieel openging. Anderzijds heb ik behoorlijk negatieve gevoelens tegenover het pretpark waar hij staat, misschien moet ik gewoon leren om deze frustraties opzij te zetten. Wie het echte probleem wil kennen moet mij een PM sturen, ik kan het namelijk niet in 1-2-3 uitleggen. En de autorit was op zich al een probleem ... Om even een citaat van Rickie97 te recycleren: Waarom word ik zo gemarteld met deze achtbaan
    Over Disney: gewoon de acties wat volgen op de website. Soms kan je echt wel mooie deals scoren. Ook tijdens de maanden januari-februari-maart gaan. Deze staan wel bekend om de 'renovatie-maanden' daar er veel attracties op die momenten gesloten zijn voor onderhoud. Het staat wel altijd ruim op voorhand op hun site aangekondigd wanneer welke attractie voor een bepaalde periode dicht is. Zo kan je toch al wat plannen. Ze doen die onderhoudsperiode ook niet toevallig dan, aangezien er een pak minder volk naar het park gaat (is ook een tussenseizoen waarbij de drukke kerstperiode net achter de rug is en de lente nog te ver weg is. Om dit te compenseren om toch wel een beetje volk te trekken, is een verblijf een heel stuk goedkoper dan (doordeweeks vooral)). Ook is het dan wel een pak kouder, zeker voor BTM is dit niet altijd even goed (en is hij dan ook soms dicht met die reden), maar het gros van de attracties in beide parken is binnen dus dat heeft totaal geen invloed op de attracties. Voordeel aan DLP is ook dat het perfect met het OV gedaan an worden vanuit Brussel-Zuid. Als je op tijd je treinticketjes koopt, kan je aan een schappelijke prijs heen en terug rijden.

    Voor PHL: gewoon doen. Om één of andere reden krijg ik dan weer net geen genoeg van het park, ook al is het een park dat zonder volk op enkele uren makkelijk gedaan kan worden. De meeste attracties zijn echt heel sterk, dat moet ja als parkfan eens beleefd hebben. Ook valt het qua ritafstand echt nog wel mee hoor. Ik dacht dat je uit regio Leuven komt dus dat is echt easypeasy: gewoon richting Hasselt/Lummen rijden, Nederlandse grens over, Duitse grens over enkele minuten later, twee/drie keer ergens inslaan en bam je bent er. Ik ben althans van Holsbeek en vind PHL véél makkelijker te doen met de auto dan bv de Efteling. Ondanks je idee/mening over het park, zou ik het toch een kans geven .

    Heb je toch nog grote 'mobiliteitsproblemen'? Er is echt een gigantische waaier aan mogelijkheden om dat op te lossen. Ofwel ga je eens met een pretparkenclub mee zoals de Rollercoasterfriends (waar carpoolen heel vaak en heel simpel gebeurd). Je ontdekt zo heel veel nieuwe parken in een mum van tijd met toffe mensen = winwin! Of, wat je ook kan doen is met een busmaatschappij meegaan (deed ik vroeger ook regelmatig). Je kan daar zowel mee naar PHL, Efteling, Movie Park maar ook zelfs Disneyland Parijs (voor soms 175 euro voor een weekend) of Europa-Park. Is meestal een pak goedkoper dan het zelf te doen, slaapt meestal (in geval van verblijf) heel dicht bij de parken of misschien zelfs in parkhotel en je moet je geen zorgen maken over transport want je stapt gewoon op de bus en hop, je bent weg. Nadelen hier aan is wel dat je vast zit aan de vertrek en aankomsttijd van de bussen, het schema van die bussen, de lange ritduur door stops (zowel pauze als andere oppikken etc.) etc. Maar toch wel een aanrader als je geen auto ter beschikking hebt maar wel zo een parken wil doen. Hier alvast enkele busmaatschappijen die dit doen en betrouwbaar zijn (heb er zelf al eens mee weggeweest):

    http://www.lauwers.be/
    http://www.dezigeuner.be/
    https://www.lindencars.eu/

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •