Voor mij tot nu toe toch wel écht het beste park van de Six Flags groep (tenminste: wat ik al gedaan heb). Goed, qua puur aanbod is SFMM natuurlijk beter, maar daar liepen de operations destijds zo rampzalig dat we zelfs met unlimited fastpass niet rond kwamen.

Waar Six Flags wel eens vaker wat traag personeel heeft (met op kop SFGAd - maar we hadden het er bij de TR van SFOG ook al over) was daar hier niets van te merken. Het park heeft inderdaad veel sfeer. De theming is voor Amerikaanse normen vrij goed, maar in vergelijk met de parken in Europa niet veel meer dan middenmaat. Het was echter wel efficient genoeg geplaatst dat het veel bij droeg aan de sfeer.

Aanvankelijk zouden we eerste ritje op batman krijgen. Kort voor de trip kregen we te horen dat we een upgrade kregen: Het zou een volwaardige ERT worden, we zouden gereserveerde plaatsen krijgen bij de middag- en avondshow en daarna nog eens een ERT op de RMC. Daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen.

Batman vond - als een van de weinigen in de groep - een hele toffe baan. Mijn eerste rit was best slecht, maar daarna leek elke rit beter en beter te worden. Hij is doorgaans inderdaad niet zo lomp als de Intamin-Versie in Gröna Lund en de "kickers" hebben hier echt wel toegevoegde waarde. Nu hoeven ze zo een baan wat mij betreft niet in elk park te zetten (zoals SF lijkt te doen) maar eentje in Europa zou ik zeker niet erg vinden.

Poltergeist is overigens helemaal niet zo'n originele baan. Het is zelfs een standaardmodel van Premier. SFA heeft een zelfde versie outdoor staan. Verder vind je de baan nog een paar keer terug als indoor versie in enkel voormalige paramount parken (wat hem veel beter maakt). Toch moet ik zeggen dat de spaghetti-bowls van Premier toppertjes blijven. Al weet ik dat veel mensen het daar niet mee eens zouden zijn

Superman vond ik zelf wel beter dan de gemiddelde B&M floorless/sit-down maar niet veel. Tijdens deze tour viel het toch wel op dat B&M volstrekt niet overweg kan met landschap. Zo ook hier is daar amper gebruik van gemaakt (er loopt 2x een 270 graden bocht boven op de rotswand - that's it). Maar zoals Ignace al heel mooi omschreef: De backdrop heeft zeker ook zijn toegevoegde waarde.

De show in de middag was muzikaal gezien vrij goed. Daar buiten vond ik hem zelf eigenlijk niet heel speciaal. In amerika vind je in elk park wel shows terug waar live oude muziek gezongen word en deze voegde weinig speciaals toe. (spoilers: De versie van Dollywood vond ik verreweg de beste die ik tot nu toe gezien heb).

De avondshow hoorde tot één van de beste die ik gezien heb en mag wat mij betreft in het lijstje van Port Aventura en Disney Anaheim vervolledigen tot beste avondshows. Nooit gedacht dat een Six Flags Park hiertoe in staat was. Zoals Ignace al schreef: Zeker niet laten liggen.

De RMC is een beest van een baan. Zoals Ignace omschreef is het gedeelte bovenop de rotswand (logischerwijze) trager qua snelheid. Maar ik kon nu niet zeggen dat dit hem rustiger maakte dan de andere delen. In tegendeel: De meeste knikken en typische RMC-Fratsen zijn juist op dit stuk te vinden, met als finale: Het idee dat je als een "cliff diver" van de rotsen af springt om een heel eind lager weer te eindigen. Dat laatste gebeurt natuurlijk niet, want de baan maakt een bocht en sleept je mee door een tunnen waarna de eindrem eigenlijk te snel komt: Dit smaakt immers naar meer, en meer hadden we: Genoeg tijdens de ERT

SFFT: Dikke merci voor ons zo in de watten te leggen!