X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 9 van de 12 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Resultaten 161 tot 180 van de 240
  1. #161

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Ik begrijp de commotie over de toegangsprijs niet echt. Hoeveel mensen zouden naar Parijs afzakken, naar de kassa's van de Studios gaan en daar een dagticket kopen om enkel de Studios te bezoeken? 0,0001% van de bezoekers?

    Volgens mij hebben quasi alle bezoekers ofwel een arrangement, ofwel een abonnement, ofwel kopen ze een hopperticket. Mensen die losse tickets kopen, al dan niet een hopper, zullen dat vaak ook online aan een korting proberen doen.

    Zeuren over een prijs die eigenlijk bijna niemand echt betaalt, vind ik persoonlijk een beetje mierenneuken.

    Bovendien kan je op de website van Disneyland, in tegenstelling tot bij veel andere parken, snel en gemakkelijk terugvinden welke attracties gesloten zijn bij je bezoek. Dat kan je zelfs al vele maanden op voorhand. Dus je weet waarvoor je betaalt.

  2. #162

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Ook voor hoppertickets en arrangementen betaal je gewoon de normale prijs voor 2 parken, terwijl je qua aanbod eigenlijk maar één park krijgt.

    En inderdaad. Niet veel mensen kopen een kaartje aan de kassa (al verbaasd het me elke keer weer dat ik toch genoeg mensen aan een kassa zie staan), maar net zo min mensen checken online of er iets gesloten is. En als ze dat al doen is de datum voor bezoek meestal al gekozen.

  3. #163

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ook voor hoppertickets en arrangementen betaal je gewoon de normale prijs voor 2 parken, terwijl je qua aanbod eigenlijk maar één park krijgt.
    Niet akkoord voor de arrangementen. Als je een verblijf in Disneyland boekt en je vergelijkt dat qua prijs met een verblijf in andere Europese pretparken met een hotel, dan is Disney écht niet duurder dan veel andere parken. Integendeel, je kan vaak goedkoper naar Disneyland dan naar een heleboel andere parken. Maar je krijgt er wel 2 parken voor in ruil. Of anderhalf, als je wil. Het aanbod van Disneyland + WDS op dit moment als één park omschrijven, vind ik persoonlijk looopings-niveau...

  4. #164

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    https://pixiedust.be/nieuws/first-22...VMNyBszSq-d4Ww


    ???? De Franse staat heeft Disneyland Paris uitstel gegeven met 10 jaar voor het bouwen van een derde themapark in hun Franse resort in Marne-la-Vallée. Het ongebruikte land ten zuiden van hotels Sequoia Lodge & Santa Fé blijft daardoor vrij voor deze uitbreiding. Maar voordat er een derde park zal gebouwd worden moeten er eerst jaarlijks 22 miljoen bezoekers per jaar naar Disneyland Paris komen, momenteel zijn er dat 15 miljoen. De grote uitbreiding met nieuwe attracties in het Walt Disney Studios Park zal dus een extra 7 miljoen bezoekers naar het Resort moeten trekken, een stevig cijfer.

    Ik hoop dat die hier hoort?

    Zullen ze ooit 22 milj bezoekers halen?

  5. #165

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    7 miljoen extra bezoekers... Met de huidige entree-en hotelprijzen zullen ze dit cijfer niet halen, zelfs niet met de uitbreidingen die op de planning staan. Doe die uitbreidingen in het Walt Disney Studios Park x2 en het lukt misschien (zonder prijsverlaging). Mét lagere prijzen zouden ze die 7 miljoen zeker halen met de huidige uitbreidingen erbij.

    Jan Modaal bezoekt Disneyland 3 keer in een mensenleven. Bezoekers die er reeds geweest zijn, keren terug na ongeveer 6 jaar. Die mensen zouden sneller terugkeren moest er regelmatig een uitbreiding zijn i.c.m. lagere prijzen.

    .................................................. .......

    Ik klaag niet snel over prijzen maar de belabberde capaciteit van de parken, trage bediening bij restaurants, chagrijnig Franstalig personeel en het gebrek aan uitbreidingen zijn de te hoge prijzen niet waard.

    Hopelijk is de lage capaciteit door de nieuwe uitbreidingen binnenkort verleden tijd. Hoewel ik sterk mijn twijfels heb dat dit zal gebeuren als ze dan toch die miljoenen extra bezoekers willen trekken. Het aantal attracties stijgt, maar het aantal bezoekers ook... Het capaciteitsprobleem blijft. Ookal zou het "maar" slechts de helft van die 7 miljoen bezoekers zijn.

  6. #166

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Het personeel is in elk geval alvast beduidend verbeterd sinds de Amerikanen het over hebben genomen. Tenminste: Bij mijn laaste bezoek toch (wat ook alweer ruim 2 jaar geleden is). Het was toen nog niet volledig op punt, maar toch al beter dan vroeger. Ik ga er wel van uit dat die lijn zo veel mogelijk wordt voort gezet.

    De Amerikanen hebben een zooitje ongeregeld aangetroffen die zijn weerga niet kent. Vooralsnog hebben ze veel werk om dat allemaal weer op te lappen. Ze sluiten daarvoor wellicht té veel tegelijk, maar ik heb wel goede hoop dat eens deze fase voorbij is: We een Disney park krijgen dat zijn naam waardig is. Naar mijn mening heeft "ons" disney-resort een veel betere mix in aanbod dan de andere parken waar ik al was, maar desalniettemin ervaar ik het toch weer als het slechtste Disneyresort waar ik al geweest ben.

  7. #167

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Niet akkoord voor de arrangementen. Als je een verblijf in Disneyland boekt en je vergelijkt dat qua prijs met een verblijf in andere Europese pretparken met een hotel, dan is Disney écht niet duurder dan veel andere parken...
    Què? Laat me je lastig vallen met enkele cijfers. In 2015, off-season want buiten Bel. destijds bijna nergens herfstvakantie, betaalde ik via een bekende internationale operator 520 euro voor een gezin van vier, drie dagen in beide Disneyparken en 2 nachten Santa Fe met ontbijt: top-prijs, I know. Anno 2020 dient zich een gelijkaardige kalender-opportuniteit aan, helaas niet aan gelijkaardige prijs. Het zou me nu ruim het dubbele kosten en dat zonder ontbijt. Toegeven, de kinderen zijn wat ouder maar we hebben nog steeds een min-11-jarige.

    En welke nieuwe attracties zijn er in die vijf jaar bij gekomen, die me toch zouden overhalen om nog eens Disney Parijs te bezoeken? Make-overs en Meet en Greets tel ik niet mee. En wat zal ginds allemaal gesloten zijn dit najaar?

    Prijsvergelijkingen met andere parken? Zelfde gezin, Alton Towers off-season 2 dagen 1 nacht met ontbijt: net geen 400 euro in 2019. Met z'n drieën naar Port. Av. deden we laatst in 2019: anderhalve dag Port en een halve dag Ferrari + nacht met ontbijt: nog geen €200 ... in het totaal, dus € 66 per persoon. Prijs-vergelijkingen met kleinere parken beschouw ik minder relevant door hun veel beperkter attractie-aanbod.

    Conclusie: Disney is in Europa zonder twijfel de duurste, zeker als lucratieve promo's uitblijven. EP komt qua prijs misschien nog het dichtst in de buurt.

    Disney Parijs kan dit zich wel permitteren: de massa blijft komen, ondanks de hectometers aan refurb-schuttingen (effe in Looopings-modus). Ik denk dat dit vooral te danken is aan de ijzersterke IP en de gesubsidieerde bereikbaarheid met openbaar vervoer.

    Het is net die 'zekerheid' qua bezoekers-aantallen (ja, er was een daling die werd toegeschreven aan terreur, en in Frankrijk is dat helaas geen lachertje) die tot status quo heeft geleid. Terwijl heel veel Europese parken hun aanbod zeker sinds 2015 serieus hebben uitgebreid.

    Of de Amerikanen het nu in Parijs beter gaan doen? Ja en nee. Ja, slechter doen lijkt me haast onmogelijk. Nee, ze missen misschien de Europese feeling. De gemiddelde Europeaan of Amerikaan bestaat niet, maar toch ... Parijs zal sowieso een meer Internationaal publiek trekken dan Calif. of Florida, omdat je op 500 km van Parijs al in een land of vijf bent. Die bezoekers hebben mogelijk ook andere verwachtingen qua catering en entertainment. En ze eisen meertalig personeel. Geen idee of dat ook in de Amerikaanse Disneyparken het geval is. Europese werknemeres - zeker in het staak-grage Frankrijk - zijn dus geen klonen van het werkvolk in de US.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 19-02-20 om 08:47.

  8. #168

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Op die laatste vraag kan ik je antwoorden: JA.. Ook in de USA wordt meertalig personeel vereist. Overigens zeker niet alleen bij Disney, vooral in Californië is dat overal wel de standaard. Het is daar echter iets beperkter dan bij ons. Meestal is Engels en Spaans voldoende voor het publiek in Californië. In Orlando kwam ik het spaans heel wat minder tegen en leek alles volledig Engels te zijn, maar als je er op let is er toch meer dan genoeg personeel dat ook andere talen spreekt (al hebben ze dat wellicht minder in de praktijk nodig waardoor het minder op valt.).

  9. #169

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Què? Laat me je lastig vallen met enkele cijfers.
    Ik geef met plezier een vergelijking terug.

    Als je met 2 personen naar Disneyland Parijs gaat, zou ik gaan op zondag 29 maart / maandag 30 maart. Verblijf in Santa Fé komt dan op € 399 inclusief € 200 tegoed in restaurants en boetieks. Je kan dus gerust stellen dat je eten die 2 dagen inbegrepen zit in de prijs, want met € 200 op 2 dagen kan je al wel wat doen (dat heb ik onlangs zelf ondervonden ).

    Als je met 2 personen een week later naar PHL gaat (PHL is dat weekend nog niet open), ook op zondag en maandag, betaal je voor 1 overnachting in Matamba + toegang voor 2 dagen 2 personen € 348. Dat is € 51 minder dan in Disneyland, maar je moet nog wel al je maaltijden betalen. Volgens mij kom je aan het einde van de rit dan duurder uit.

    Als ik 29/03 en 30/03 naar Europa Park wil met 2 personen en daar in Hotel Colosseo slaap (hun goedkoopste hotel), kost me dat € 447. Dat is € 48 duurder dan Disneyland. Maar ik krijg wel geen € 200 om te gaan eten... Dat is dus aan het einde van de rit een hoop duurder...

    Enkel De Efteling komt van topparken in de buurt een stuk goedkoper uit. Daar betaal je op dat moment € 263,50. Al kan je ook daar weer de bedenking maken dat je je eten nog moet betalen en dat je dus aan het einde van de rit misschien niet héél veel goedkoper uitkomt.

    Jouw conclusie dat Disneyland in Europa veruit de duurste is, vind ik dan ook gewoon niet correct. EP is volgens mij heel vaak duurder en ook PHL is écht niet goedkoop.

  10. #170

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Het hangt gewoon heel hard af wanneer je gaat. In EP kost een overnachting tijdens het zomerseizoen elke nacht even veel, terwijl dit in Disneyland heel hard kan verschillen. Disney is voornamelijk in vakanties en weekends duurder dan op rustige momenten buiten de vakanties en tijdens de week.
    Ik heb ook eens even gezocht en als ik een verblijf boek voor twee personen op 4 en 5 april ben ik in EP 427 euro kwijt (hotel El Andaluz), terwijl ik in Disneyland 592,24 euro kwijt ben (hotel Santa Fe).

  11. #171

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ExpeditionGeForce Bekijk Berichten
    Het hangt gewoon heel hard af wanneer je gaat. In EP kost een overnachting tijdens het zomerseizoen elke nacht even veel, terwijl dit in Disneyland heel hard kan verschillen. Disney is voornamelijk in vakanties en weekends duurder dan op rustige momenten buiten de vakanties en tijdens de week.
    Ik heb ook eens even gezocht en als ik een verblijf boek voor twee personen op 4 en 5 april ben ik in EP 427 euro kwijt (hotel El Andaluz), terwijl ik in Disneyland 592,24 euro kwijt ben (hotel Santa Fe).
    Ik begrijp niet meteen hoe je aan die prijzen komt, want ik zie € 515 in Disneyland en "alles volzet" in EP op die data.

    Verder ben ik volledig akkoord met je uitleg hoor, het hangt uiteraard heel hard af van wanneer je gaat. Het hangt ook heel hard af van je gezinssituatie. De prijzen in Disneyland verschillen inderdaad heel veel. Maar dat geeft ook een mooie kans om dealtjes te zoeken, wat je in veel andere parken minder kan. Voor iemand als Earlyspencer die zichzelf altijd de koning van de deals kroont, vind ik het dan ook vreemd om Disneyland af te schilderen als 'veruit de duurste in Europa', want naar mijn gevoel is dat helemaal niet zo...

    Al kan ik me ook wel inbeelden dat de situatie anders is als je afhankelijk bent van schoolvakanties. Maar zelfs dan klopt de stelling mijns inziens dus maar gedeeltelijk.

  12. #172

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Ik begrijp niet meteen hoe je aan die prijzen komt, want ik zie € 515 in Disneyland en "alles volzet" in EP op die data.
    Voor Disneyland heb ik de prijs genomen indien je ontbijt bijboekt aangezien dat in EP standaard in de prijs inbegrepen is. Voor EP heb ik de prijzen op deze pagina genomen ( 2 x (109,5 + 104) = 427) en voor een willekeurige datum nagekeken, wat hetzelfde resultaat gaf.

  13. #173

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Europapark heeft betere hotels dan Disneyland Parijs, maar bijgevolg ook een pak duurder. Mijn weekends EP in de parkhotel hebben mij steeds meer gekost dan de weekends disney. Zoals sirocofreakske al aangeeft: disney heeft zoveel deals op verschillende plekken waardoor het mij straf lijkt dat dit de duurste optie is in Europa. En dan spreek ik niet eens over de deals van hun website zelf. Via booking en TripAdvisor al vaak een nacht in een van de hotels kunnen strikken voor twee keer niks. De parktickets zijn kun je met leuke kortingen altijd verkrijgen. Denk maar aan de Carrefour acties, verscheidene mensen die via hun werk dit kunnen regelen, verschillende websites aan miniprijzen.

  14. #174

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Let op want de koning spreekt!

    Een 2-daagse Disney Parijs buiten elke vakantieperiode en deels op een weekdag vergelijken met PHL 'een weekje later' ... is appels met peren vergelijken. En dat mag natuurlijk, al eet ik liever appels hard en peren zacht.

    Dat 'weekje later' valt immers in de Paasvakantie van heel NRW, half Dui, half Fra en heel Bel. Het zou minder Goebbeliaans zijn (nu we elkaar toch aan het complementeren zijn) om vergelijkingen te maken tussen park-verblijven op exact dezelfde tijdstippen. Of tussen verschillende jaren op quasi identieke data, rekening houdend met weekends en schoolvakanties. En dan zie ik een verdubbeling op 5 jaar tijd in Disney Parijs.

    Maar oprecht bedankt voor de tip om ginds goedkoop te verblijven en te eten, Disneyfreakske. Hopelijk doe ik er ooit m'n voordeel bij.

  15. #175

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Een 2-daagse Disney Parijs buiten elke vakantieperiode en deels op een weekdag vergelijken met PHL 'een weekje later' ... is appels met peren vergelijken. En dat mag natuurlijk, al eet ik liever appels hard en peren zacht.
    Jij mag dat appels met peren vergelijken vinden, ik vind dat appels met appels vergelijken. Ik vergelijk namelijk 'de goedkoopste mogelijke manier om naar een park te gaan die ik op dit moment kan vinden'. Voor PHL kan ik momenteel geen goedkoper alternatief vinden dan de zondag die ik aanhaal. Maar als jij daarvoor een goede tip hebt en ik een keertje met m'n vriendin voor pakweg € 200 2 dagen met overnachting naar PHL kan gaan, dan hoor ik die graag!

    Verder overigens niets persoonlijk hé, voor alle duidelijkheid. Gewoon een andere mening, dat is alles.

  16. #176

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    19-20 april €173,- per kamer inclusief ontbijt. (kan een familiekamer zijn)
    Tickets in voorverkoop aan €62 PP

    Totaal: €297 (voor 2 personen).

    Dat het nu vrij prijzig is komt vooral door het afschaffen van die 2+1 actie. Vorig jaar kon je nog voor €34,- PP 2 dagen naar het park gaan (kortingsticket social deal + 2e dag gratis). En zou je op €241 uit zijn gekomen (er van uit gaande dat de hotelkamer alsook de korting met Social deal vorig jaar hetzelfde kostte als dit jaar, wat WSL minder was).

    Blijft jammer dat die 2+1 actie is afgeschaft, want juist dat maakte een overnachting in PHL heel aantrekkelijk. Volgens mij zou het geen verkeerde zet zijn als ze die actie voor Hotelgasten er in zouden houden.

  17. #177

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Bedoel je het afschaffen van de 1+1 actie ipv 2+1? Damn, ik wist niet dat die afgeschaft was! Dat maakt volgens mij de kans wel groter dat FLY in 2020 opent...

  18. #178

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Bedoel je het afschaffen van de 1+1 actie ipv 2+1? Damn, ik wist niet dat die afgeschaft was! Dat maakt volgens mij de kans wel groter dat FLY in 2020 opent...
    Euh.. Ja.. 1x betalen 2x pret (maar dan per ongeluk omgekeerd)..

    Die is inderdaad afgeschaft. Daarvoor in plaats is er nu vroegboekkorting als je tickets online besteld. Al kom je in de meeste gevallen beter uit door gewoon een ticket op socialdeal (of dergelijke site) te bestellen.

    Overigens heeft PHL in het verleden ook al eens een hotelaanbieding op die manier gehad. Dan is het wel heel goedkoop te doen, maar bij mijn weten is dat maar één keer geweest.

  19. #179

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Bij ons was er ook de teleurstelling dat de 1 x betalen 2 x pret actie weg is. Daarnaast (als abo-houder) is het stopzetten van de 35% korting in hotels helemaal de domper op de feestvreugde.

    Ik begrijp dit natuurlijk wel, Rookburgh opent deze zomer en dit megaproject betaalt zichzelf niet zomaar terug. Het geld moet ergens vandaan komen.

    De enige oplossing nu = minstens 4 weken op voorhand het hotel boeken met 20% korting.

    Alleen zal dit jaar een uitzondering worden aangezien ik meteen kamers reserveer als de reserveringen voor hotel Charles Lindbergh wordt opengesteld. Hier zal de eerste jaren de vroegboekkorting wellicht niet van toepassing zijn dus het is hopen dat die prijzen niet duurder zijn dan die van hotel Ling Bao.

    Om een beetje binnen het topic te blijven:

    Ik kijk even naar de Disney-prijzen vooraleer ik kamers boek bij Phantasialand dan doet de prijs toch al een pak minder pijn.

  20. #180

    Re: [Disneyland Parijs] De toekomst na de overname door TWDC

    Lang leve overnachten buiten het resort, niets zo kosten besparend

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •