Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
Ik vind het net omgekeerd eigenlijk, het kopiëren van de beelden stoort me niet. Ik heb eigenlijk ook niet echt iets tegen het bussinesplan van Plopsa en begrijp best dat ze parken nabouwen, maar puur als fan vind ik dit jammer. Dat de bezoekers het niet erg vinden weet ik ook wel, en ik ga zeker blij zijn voor Plopsa als ze ginder goed gaan boeren. Maar persoonlijk zegt het project me weinig en dat is voor een pretparkfan toch niet zo fijn om toe te geven.

Lego-parken vind ik nog een stapje erger dan Plopsa zelfs, en daar komt ook bakken kritiek op van veel fans.
Ja, ok als fan is het inderdaad niet de moeite om naar daar te gaan (zelfde bij Lego-parken). Maar dat vind ik volledig te begrijpen, voor die paar 100 man die die oversteek zou wagen moeten ze toch echt geen volledig nieuw ontwerp maken? Maar op een kleine oppervlakte altijd dezelfde beelden zien staan merken meer mensen op dan enkel fans. En dan besef je echt wel dat ze enkel en alleen het geld uit je zakken willen. Bekijk het zoals Parc Asterix, daar zit net veel verschil in de beelden en detailthematisatie en door de subtiele grapjes versterk je de sfeer die je park uitstraalt heel hard. Als fan ben je toch veel meer geneigd om terug te keren naar Parc Asterix dan naar Plopsaland De Panne (puur op vlak van diversiteit in beelden en detailthematisatie dan)