Ik leef praktisch van de nostalgie en heb altijd heel veel moeite met afscheid te nemen. Nu zijn dit toch drie coasters waar ik wel een band mee heb, maar uiteindelijk heb ik voor Revolution gekozen als grootste gemis.

Waarom niet Python? Ik vind het fantastisch dat de Efteling de baan behoud en ik hoop dat ze dat nog jaren doen, want ik vind het nog een toffe baan en het is een historisch mijlpaal. Qua ritervaring vind je echter nog genoeg identieke kopieën en ondanks dat ik de baan nooit als pijnlijk heb beschouwd, bestaan er ook heel wat betere coasters, ook uit dat tijdperk.

Waarom niet Weerwolf? Simpel: als Walibi het ooit zou wagen zijn publiekslieveling te slopen, zijn ze praktisch door de grondwet verplicht met een waardige vervanger af te komen, iets wat ik Walibi nog wel zie flikken.

Bobejaanland daarentegen zou nooit die leemte kunnen opvullen. Revolution is wereldwijd uniek, nog altijd een tof ding en de eerste coaster die ik ooit als mijn 'favoriet' bestempelde. De achtbaan nog eens doen met de muziek van Tchaikovsky - zoals ik hem heb leren kennen rond de millenniumwisseling - is eigenlijk wel bucket list stuff.