Weerwolf is een leuke achtbaan, maar niet heel bijzonder vind ik. In de buurt staan er toch een pak betere houten achtbanen naar mijn mening (Joris en de Draak, Heidi the Ride, Troy). Ook binnen Walibi vind ik de baan persoonlijk niet echt één van de toppers van het park. Dan vind ik Sirocco/Turbine/Psyké Underground een veel groter icoon.

Python heeft naar mijn gevoel wel die iconische status. De baan is, zeker met de huidige treinen, nog altijd een plezier om te doen, maar ondertussen heeft de Efteling ook wel een aantal betere achtbanen geplaatst. Python hoort echter bij de Efteling, en zal dat gelukkig nog een aantal jaren doen (met de vervanging van een groot deel van de baandelen die er aan komt). Maar de Python is niet echt uniek en daarom stem ik niet op deze baan. Een verwijdering van de Bob in de Efteling zou ik persoonlijk veel spijtiger vinden, omdat deze uniek is in Europa en eigenlijk gewoon veel toffer is om te doen.

Revolution in Bobbejaanland is, samen met Indiana River, dé topattractie van het park en ook een echt icoon. Ik vind de baan nog steeds heel leuk om te doen, zowel met VR als (bij voorkeur) zonder VR. Natuurlijk hoop ik dat ze de baan ooit echt in ere herstellen en aan de capaciteit denken en dus de VR wegdoen. Maar ook nu kan ik enorm genieten van een rit en daarom vind ik dat deze achtbaan absoluut moet blijven staan. Mijn stem gaat naar Revolution.