X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Welke attractie zie jij het minst graag verdwijnen?

Stemmers
36. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Python

    4 11,11%
  • Weerwolf

    17 47,22%
  • Revolution

    15 41,67%
Resultaten 1 tot 20 van de 24

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #12

    Re: [Poll] Publiekslievelingen: Wie mag niet weg?

    Ik heb op Python gestemd, omdat die voor mij (en veel andere mensen in Vlaanderen en Nederland, denk ik) de meeste nostalgische waarde heeft.

    Volgens alles wat ik op het internet lees, is de Python heel belangrijk geweest en heeft deze achtbaan het park mee gemaakt tot wat het nu is. En blijkbaar was de Python bij opening ook één van de meest spectaculaire banen in Europa. Maar ook voor mij was ze een mijlpaal. Puur technisch gezien ging ik voor het eerst overkop in de Luna Loop, een speeltuig in De Zoete Waters. Maar dat ding was een afgesloten cabine voor ocharme twee personen, reed met een slakkengang en het bleef ook nog eens altijd op de grond. De eerste keer overkop aan 75 km/h, in een échte looping en hoog boven de grond in een open treintje, dat was voor mij .... de Python

    Dus ook voor mij is dit een iconische baan. Als de Efteling hem definitief wegdoet en half Nederland ontvlamt in een Spaanse colère - zoals hierboven zo mooi verwoord werd - dan ontvlam ik vol overtuiging mee!

    En om de vraag volledig te beantwoorden: de achtbaan die ik echt het meest zou missen als ze zou verdwijnen, is Psyké Underground. Ik heb begrepen dat dit een bijzondere baan is, omdat de fabrikant niet meer actief is en zijn banen dus steeds zeldzamer worden. Daarnaast is het ook mijn favoriete baan van de 14 exemplaren die ik tot nu toe heb gedaan, met een heel hoge herhalingswaarde (voor mij veel meer dan Pulsar, misschien vind ik een lancering in een donkere tunnel gewoon leuker dan in openlucht). Ook bij Psyké speelt voor mij de emotionele waarde zeker een rol. Het was mijn eerste achtbaan na een pauze van maar liefst twaalf jaar! Ik geef toe dat ik best zenuwachtig werd toen mijn beugel vastzat en ik dus niet meer terug kon En ik heb er ook nog een vrij bizar verhaal over te vertellen. In de lagere school had ik een vriend die erg geïnteresseerd was in achtbanen. Toen ik hem vroeg wat er zou gebeuren moesten de karretjes bij het overkop gaan plotseling stilvallen, hebben we ons hier allebei suf over gepiekerd. Maar op het einde van dat schooljaar hadden we nog steeds geen antwoord. Toeval of niet, het was toen 30 juni 1997

    Eindconclusie: Hopelijk slaagt het grote renovatieproject van de Efteling, en Walibi mag Psyké nooit wegdoen tenzij deze baan technisch echt niet meer te redden zou zijn.
    Laatst gewijzigd door Azmidiske; 07-08-17 om 16:34.
    Once you sit back, you never go back.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •