Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
Ik vind het bizar dat er voor Vertigo is gekozen in deze poll. Neem dan Tornado, een baan die veel meer iconische waarde heeft dan Vertigo. En dat duidt zich ook in de stemming, de mensen die op Vertigo stemmen hebben hem nooit gedaan, degene die hem wel gedaan hebben vonden dat nu niet dé attractie en zien liever andere attracties terugkomen. Maar te laat om aan te passen zeker?
Mijn lange bericht even overgeslagen? Ik heb op Vertigo gezeten en heb er ook op gestemd. Ik vind het vreemd dat maar zo weinig mensen die hem ook hebben gedaan mijn mening delen, ofwel heeft dit te maken met verkeerde verwachtingen. Zoals ik schreef had ik voordat ik in het park was geen idee dat die attractie daar stond, dus had ik ook geen verwachtingen. Da's wel een nadeel van pretparkfan zijn Thrill moest je er niet op zoeken, en sensatie, tgoh. Je moet hem ook niet vergelijken met een achtbaan, vooral het zweven op grote hoogte was bij deze attractie belangrijk. Nu echter ook het reuzenrad weg is geeft alleen Dalton Terror je nog die hoogte-ervaring. Ik zou Vertigo onder het kopje "attracties voor na het eten" plaatsen (zoals ook CoT) en in die categorie heeft Walibi niet fantastisch veel grote attracties.

Tornado heb ik niet gedaan maar ik zou er ook niet op stemmen. Het was een icoon, ja, maar hij zou verbleken naast de attracties van tegenwoordig. Doordat hij er niet meer is, blijft hij iconisch / legendarisch / whatever en verliest hij imo zijn waardigheid niet. Diezelfde vlieger gaat ook op voor LS in Bobbejaanland vind ik. Als hier niet Vertigo maar Tornado had gestaan, had ik op Los Piratas gestemd omdat die attractie anno 2017 nog altijd waardig naast de huidige attracties in het park zou kunnen staan.