Los Piratas moet terugkomen! Prachtige darkride, geweldige muziek (die nérgens in originele versie terug te vinden is), sterke scènes (de vrouw die een emmer water over haar kreeg vind ik echt iconisch). Dood- en doodzonde dat deze attractie moest verdwijnen. Als ze er nu nog stond, was het waarschijnlijk mijn favoriete attractie van heel België. Dat heeft met mijn persoonlijke voorliefde voor darkrides te maken, maar in deze categorie vond ik het ook echt wel een topper. En het verwijderen van Los Piratas heeft ook een groot gat in het aanbod achtergelaten. Ik vind Huracan totaal geen waardige vervanger: het is vis noch vlees. Een darkride is meer dan wat langs mooie scènes rijden en een erg spannende achtbaan vind ik het ook niet. Bovendien spreek je met achtbanen een ander publiek aan dan met een darkride.

Looping Star is een mooie tweede. In Bobbejaanland heb ik hem spijtig genoeg nooit gedaan, maar wel in Slagharen. Een bijzonder toffe achtbaan en vreselijk jammer dat ze allebei weg zijn. Ook deze attractie heeft zeker geen waardige vervanger gekregen: er bestaan heel goeie Eurofighters, maar Typhoon hoort daar niet bij. Het is een onaangename rammelbak en er zit echt geen 'flow' in. Dan heeft Slagharen toch een veel waardigere vervanger gevonden voor haar oude Schwarzkopf.

Vertigo heb ik nooit gedaan, maar spreekt me niet erg aan. Als die nu zou aangekondigd worden als nieuwe attractie, zou ik er niet enthousiast van worden in ieder geval. Het is natuurlijk jammer dat ik er niet over kan meepraten, maar wat mij betreft is het gewoon een interessante fait divers uit de geschiedenis van Walibi.