X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 27 van de 29 EersteEerste ... 172526272829 LaatsteLaatste
Resultaten 521 tot 540 van de 592

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SanderV Bekijk Berichten
    Bobbejaanland heeft zonet de Halloween planning bekend gemaakt. Bovendien zijn er een paar leuke uitbreidingen van het Halloweenaanbod. Er is een nieuwe scarezone en spookhuis. Ook de show van Aaron Crow is vervangen door een show met een hypnotiseur. Alle info is te vinden op de Halloweensite van Bobbejaanland zelf.

    http://halloween.bobbejaanland.be


    Ik ben alleszins blij met de uitbreidingen maar ook dat ze Childhood Fears terugbrengen en Party of the Dead. Ik kijk nu al uit naar het Halloweenseizoen .
    Super! Ik kijk er ook enorm naar uit, en ben ook blij dat Childhood Fears terugkomt. Spijtig dat deze enkel met de nocturnes opent, maar zeker en vast de moeite waard. Deze staat trouwens dit jaar als spookhuis en niet als scarezone

  2. #2

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Vorig jaar was dat park op zijn eigen 1 grote scarezone, als je begrijpt wat ik bedoel ...

    Sonar en Nightmare Motel waren de enige 2 haunted houses dat we dankzij de optimale operations kunnen doen hebben ... Sonar vond ik qua decor zeer fake en cheap ogen, maar qua sfeer wel ók. Nightmare Motel was dan weer mooier qua decor, maar zeer langdradig, saai en had enorm irritante acteurs die meer afbreuk deden dan ze iets toevoegden. Het gehele “we begeleiden je door het spookhuis” gedoe zou beter gewoon veranderen naar een normale walkthrough, want er zitten nogtans genoeg potentiele plaatsen voor scares in. Qua aanleg, organisatie en decoratie vond ik het event ook zwaar ondermaats en allemaal nogal vlug vlug in elkaar geflantst uit.
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  3. #3

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Sinds enkele dagen zijn de abo's voor volgend seizoen 2019 al te koop, met dus ook geldigheid voor het nog aflopend seizoen. Dit tijdstip van verkoop is wel later dan voorgaande jaren: toen was dat al vanaf midden aug. Mogelijk komt dit door de invoering van het nieuwe zomer-abo. De externe voordelen voor 2019 zijn nog niet gekend, misschien wordt Belantis toegevoegd als gratis opportuniteit.

    Voor u me van reclame beschuldigt: ik denk volgend seizoen te passen voor een BJL-abo, ondanks de hoopgevende nieuwe attractie.

  4. #4

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    De vraag rond de nieuwe attractie is eerder: welke andere attractie zal moeten sneuvelen? Of zullen het er 2 zijn ? Ik gok op Horse Pedalo en de paardjesbaan. Die staan samen, zijn niet populair bij de operatoren, en dat zijn dan al 2 operatoren voor de nieuwe ride.

  5. #5

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chupacalabra Bekijk Berichten
    De vraag rond de nieuwe attractie is eerder: welke andere attractie zal moeten sneuvelen?
    Dat lijkt me onwaarschijnlijk: toch zeker het komende seizoen. Dat die dingen later eventueel worden geschrapt sluit ik niet uit.

  6. #6

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    vandaag een kort bezoekje gebracht. Het was er best wel druk, merkelijk drukker dan de vorige keren in juli en augustus. Veel Nederlanders en Franstaligen.

    Operations waren in orde, men deed z'n best. Horeca ging redelijk vooruit, maar bvb in Kinderland staan er vijf automaten..... Drie buiten gebruik, één leeg en één met nog twee snoeprepen in...dan is het toch echt van niet willen volgens mij?

    Maar dé grote verandering: je kan aan quasi alle attracties nog instappen rond 18h. Om 18h werd er afgeroepen dat het park gaat sluiten, goede terugreis etc, en gingen de poortjes etc wel dicht, maar dat is toch een hele stap vooruit.

    Dreamcatcher reed met twee treinen, en alhoewel het personeel druk over en weer liep met VR-sets heb ik niemand in de treinen gezien die een VR op had. We zijn dit jaar nu al zes of zeven keer geweest, en nog geen enkele keer de VR kunnen testen. Ofwel is het te heet, ofwel is het te nat, ofwel.....Maar de VR-sets zijn er, enkel dat is zeker. Misschien in september meer geluk?

  7. #7

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Heeft er iemand een idee van wat er vandaag aan de hand is in Bobbejaanland? Ze hebben zonet laten weten dat ze een hele dag gesloten blijven wegens veiligheidsredenen.


    Naam:     Knipsel.JPG
Bekeken:  791
Groote:   29,7 KB
    Laatst gewijzigd door SanderV; 16-09-18 om 10:53.

  8. #8

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Er zou een onbekende gemaskerde man een rugzak deze nacht in het park hebben achtergelaten dit hebben ze op camerabeelden gezien. Daarom dat ze het park nu hebben gesloten voor te onderzoeken wat er in de rugzak zit.

  9. #9

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    En zelfs als abonnee kregen we compensatietickets ... geldig tot eind 2019. Dus kunnen wij verniet de nieuwe coaster gaan testen volgend abo-loos jaar

    Het park moet dringend investeren in inbraakpreventie. Dit is al de zoveelste inbraak. Die malafide lui komen niet meer voor de kick en in het beste geval voor de poen. In het slechtste geval ... rekenen we op DOVO.

  10. #10

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    En zelfs als abonnee kregen we compensatietickets ... geldig tot eind 2019. Dus kunnen wij verniet de nieuwe coaster gaan testen volgend abo-loos jaar

    Het park moet dringend investeren in inbraakpreventie. Dit is al de zoveelste inbraak. Die malafide lui komen niet meer voor de kick en in het beste geval voor de poen. In het slechtste geval ... rekenen we op DOVO.
    Dat is nu net ook hetgeen dat me zo hard stoort: OPNIEUW is daar een kerel op zijn dooie gemak het park in geraakt en er kunnen vertoeven zonder gezien te zijn. Dat men dan pas last-minute ziet dat er iemand was vind ik echt belabberd. Zo is de kans groot, indien er sprake was/is van kwaad opzet, dat die kerel nooit gevonden wordt ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  11. #11

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    wat ik me af vraag:

    Wie gaat er in de ochtend die camerabeelden bekijken? Het moeten nogal wat camera's zijn en de nacht is lang, dus dat doe je niet op een uurtje voor opening. Zelfs geen 4 uur voor opening. Volgens mij kijken de meeste bedrijven hun camerabeelden pas na als er iets gebeurd is.

    Dus ergens verwacht ik dat de betreffende inbreker wel degelijk ergens iets van een alarm heeft getriggerd, of op een andere manier sporen heeft achter gelaten, waardoor men die beelden is gaan bekijken.

  12. #12

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Zonet het VRT nieuwsfragment gezien. De journalist is ook verwonderd, verwijzend naar die onnozele Youtube-inbrekers en andere recente inbraken. Het park zou al veel geïnvesteerd hebben in (inbraak-)beveiliging. Tja, dan heb je slecht of te weinig geïnvesteerd, niet. Wat ik me afvraag: Betekent dit dat BJL niet 24/24 bemand is? En zou dat wel het geval zijn in b.v. Efteling, EP en Disney?

    De woordvoerder van BJL zou ook een beetje zorgvuldiger z'n woorden moeten afwegen. Hij zei: "Wij zijn blij met deze beslissing (tot sluiten), want veiligheid primeert". Het zou toch iets genuanceerder en begripvoller klinken: "Wij staan nog steeds achter die beslissing, ook al is er blijkbaar niets gevaarlijks gevonden..." Hij had er ook nog iets over het gratis compensatie-ticket kunnen bij vermelden, al dan niet verwijzend naar de nieuwe coaster volgend seizoen. Misschien deed hij dat en is dat weggeknipt.

    Al bij al sneu voor het park, maar ze hadden dit m.i. toch enigszins kunnen voorkomen.

  13. #13

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    zo'n zaak beveiligen is niet eenvoudig. Omtrek van het terrein ca 2.000m, oppervlakte is ca 200.000 m² met veel donkere hoekjes en kantjes en planten. Ik kan mij zelfs voorstellen dat het niet moeilijk is om achter blijven bij parksluiting, en in de late uurtjes rustig uw ding te doen.

    Maar goed, men heeft waarschijnlijk vastgesteld dat er toch ergens iets verkeerds was of één of ander alarm is getriggerd; de camerabeelden die men heeft zijn bekeken en er is gezien dat er iets loos was. Voor mij is de reactie prima; is het niet veilig dan gaat het park niet open. Crisiscommunicatie op een zondag is in veel bedrijven een issue, en gelet op het gedoe met een simpele newsletter verschiet ik hier helemaal niet van...

  14. #14

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Als er al iets geïnvesteerd is, dan is dat naar mijn menig gedaan zonder info of hulp te vragen. Gewoon op eigen houtje maar wat gedaan. Zo installeren veel bedrijven camerabewaking; het meest waardeloze investeringsidee zijn camera’s. Dat weet bijna iedereen, 1bivakmuts van 5€ en al die investerigen hebben geen enkel nut meer.
    Maar sommigen zien er toch zoveel heil in.
    De kostprijs van het park te sluiten, plus al die eventuele zinloze investeringen hadden een nachtwaker makkelijk kunnen betalen.
    Maar ik vind die opmerking wel zinvol: wanneer kijkt men naar camerabewaking: als er iets is gevonden is. Dat is inderdaad redelijk louche.

    Dat het daar snachts opendeurdag is, lijkt het inderdaad.
    De beste beveiliging begint langs buiten en is de bouwkundige. Al de rest is maar oplapwerk.
    Laatst gewijzigd door chupacalabra; 16-09-18 om 19:37.

  15. #15

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Ik vind het een beetje triestig om vast te stellen dat er op oa. op sociale media wordt gepost dat degenen die voor de poort stonden niet moeten zagen want veiligheid is toch veel belangrijker. Ik stond er, een uur staan wachten. Eerst een 40-tal minuten aan de hekkens voor de rugzakcontrole (waarom is er ook maar één plaats voorzien voor dat voor zoveel volk). Daarna liet men ons toch het plein met de kassa's op maar zowel kassa's en ingangspoort bleven dicht. Op de videoschermen niks van informatie.

    Als je daar een uur, of langer, wacht begin je natuurlijk vrij gefrustreerd te geraken. Het leek alsof Bobbejaanland weer een klungelige fout had gemaakt. Veel mensen rondom ons begonnen dan ook kwaad en gefrustreerd te reageren. Begrijpelijk, wij voelden hetzelfde. Wij besloten na een uur wachten dan maar rechtsomkeer te maken en naar Toverland te gaan. Een duo jobstudenten op de parking probeerde ons te overtuigen te blijven, ze hadden net doorgekregen dat het park ging opengaan... Toch niet naar geluisterd, achteraf gelukkig maar. Wel zeer positief is dat men aan de uitgang van de parking gratis tickets aan het uitdelen was, die nog geldig zijn tot eind 2019.

    Pas in de auto hoorden we over de volledige sluiting en de reden waarom. Tja, logisch om het park gesloten te houden. Het park kan dat niet verweten worden. Maar ik vind best dat de communicatie naar al die mensen die stonden te wachten aangekaart mag worden. Natuurlijk moet je de echte reden niet geven indien je massa paniek wilt vermijden. Maar iets meer communicatie in de trend van "wegens uitzonderlijke problemen kunnen we voorlopig niet opendoen. Nieuws volgt zo meteen." kan toch best. Zeker op die videoschermen die ze hebben. Nu stonden daar héél wat mensen kwaad en gefrustreerd omdat ze van niks wisten.

    Langs de andere kant mag men zich ook eens beginnen afvragen over hoe veilig die ophopingen van mensen voor de ingang wel niet is... Een terrorist had gemakkelijk meer slachtoffers kunnen maken in die massa mensen die daar aan het wachten was dan in een open pretpark zelf. Een fenomeen van schijnveiligheid dat op veel meer plaatsen voorkomt sinds de aanslagen in Brussel, extra veiligheidscontroles uitvoeren en zo mensenophopingen vormen die eigenlijk een kudde potentiele slachtoffers vormt.

    En zo'n park kun je nooit 100% perfect beveiligen. Of je moet er al een echte gevangenis van maken. Ook nachtwakers kunnen niet overal tegelijk zijn. Volledig beveiligen en afschermen is moeilijk. Ik neem het BJL niet echt kwalijk dat er zo'n gek dat gedaan heeft. Ik hoop dat ze die gast vinden en er de gepaste straf voor krijgt! Bij ons is het idee opgekomen dat het misschien weer een domme vlogger zou kunnen zijn. Ik ben echt benieuwd naar die beveiligingsbeelden en wat ze precies gezien hebben, niet dat die beelden gaan vrijgegeven maar ik vraag het me echt af. Enorm kut voor het park, een zonnige zondag terwijl Plopsa en Walibi afgehuurd waren... die gast heeft het park pijn gedaan.

  16. #16

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Natuurlijk moet je de echte reden niet geven indien je massa paniek wilt vermijden. Maar iets meer communicatie in de trend van "wegens uitzonderlijke problemen kunnen we voorlopig niet opendoen. Nieuws volgt zo meteen."
    Eh ... jouw voorstel is eigenlijk een voorbeeld van iets zeggen (woorden) maar tegelijk ook niets zeggen (informatie). Al weet ik ook niet goed hoe je dan wel communiceert om paniek te vermijden. 'Gewoon' wat personeel tussen de massa plaatsen zou misschien al wat gerustheid creëren. Al zouden die mensen 100en keren moeten zeggen "Wij weten ook niet waarom." Met digitale borden die reclame maakten voor een abo en vrolijke muziek uit de speakers, leek het alsof het park de massa niet zag. Dat vond ik echt absurd/wereldvreemd.

    Ik snap de frustratie van de massa. Wij schoven 75 min. onwetend aan, sommigen minstens even lang en na misschien een autorit van > 2 uur. Dan wil je eigenlijk eerst en vooral een toilet en wat beweging. Wie naar voor drong, mocht onder begeleiding naar het toilet. Ik schat dat 20 mensen op > 2000 daar gebruik heeft van gemaakt.

    Die ophokplicht voor de rugzakken-partytent was behalve vanwege een potentiële bomber bovendien reëel gevaarlijk qua verkeer: op de parking, op het fietspad, zelfs op de drukke steenweg. Daar zag ik in hel de massa niemand van het personeel. En het ophokken voor de poorten tussen 10:45 en 11:00 leek me ook geen voorbeeld van safety first. Als ik het goed heb, openen die poorten naar voren en het volk stond tot tegen die poorten. Hier hadden personeelsleden een veilige perimeter moeten inleggen voor het geval de poorten alsnog zouden opengaan. Ik heb het Heizeldrama live op tv gezien, destijds.

    Door onze positie dicht bij de poorten, konden wij wel de info om 11:00 begrijpen, maar de massa ver achter ons niet. Een geluk voor ons: zo waren we één van de eersten om het park te verlaten. Al heb ik onderweg naar m'n auto wel nog enkele kinderwagen-gezinnen - o.a. Duitse - geïnformeerd. En bij het uitrijden ontstond natuurlijk een niet te vermijden chaos, maar het enige personeelslid dat ik toen op de parking zag, was vrijkaarten aan het uitdelen. Ook nog geen politie gespot, toen.

    Of het een flauwe plezante, een dief of een ontploffer was weet ik niet. Mijn idee tijdens het wachten was: geen algemene stroompanne (dat hadden we vorige maand in zusterpark Tusenfryd al meegemaakt, zij het voor 1,5 uur in de namiddag) omdat de infoborden en de speakers wel werkten. Een verdacht persoon / object leek me ook niet van toepassing, want ik zag niks van politie. Eigenlijk dacht ik aan lokale schade t.g.v. beginnende werken aan de nieuwe coaster. Conclusie: ik kan me dus ook grondig vergissen.

    BTW: de compensatie-tickets vermelden bovenaan in 't groot 'Ticket / Seizoen 2018' en onderaan, kleiner: 'geldig van .../04/2018 t..m. .../11/2019". Ik ga ze dus echt wel sparen voor volgend jaar, hopelijk verwijzen ze dan niet naar het verwarrend bovenschrift.

  17. #17

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Ik was ook verbaasd van de gebrekkige communicatie gisteren, maar ergens wil je natuurlijk geen grote paniek veroorzaken. Toch vond ik ook dat het park beter had kunnen informeren vanaf het begin, in plaats van gewoon de mensenmassa onwetend te laten wachten.

    Zoals velen ook aangaven, vind ik de rugzakcontrole vaak meer slecht dan goed. Je moet onnodig langer wachten en er ontstaan meer opstoppingen, waarbij iemand me slechte bedoelingen al sneller iets in zijn hoofd kan halen.

    Op vlak van compensatie hebben ze wel een mooie geste gedaan, waarbij je een gratis ticket voor dit/volgend seizoen kreeg aangeboden, alsook een kilometervergoeding kon opvragen. Het park zal inderdaad heel wat inkomsten mislopen zijn doordat andere parken in ons landje uitverkocht waren, en dit zal hen ook heel wat kosten.

    Persoonlijk dacht ik gisteren dat er een dode was aangetroffen, en dat men daarom op de politie moest wachten voor verder onderzoek. Gelukkig was dit niet het geval, maar ik vraag me toch ook af of we de ware toedracht te weten zullen komen.

    Op Facebook zag ik ook al mensen vragen of STUK TV er weer voor iets tussen zat, maar dat werd al snel ontkracht. Als het opnieuw een gestoorde wannabe YouTube ster is, hoop ik dat er eens harder zal opgetreden worden. Dit is en blijft inbraak, met gisteren een heel duur kostenplaatje!

  18. #18

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Nog enkele updates van Halloween in Bobbejaanland. Verschillende spookhuizen hebben een andere locatie gekregen.

    Sonar start recht tegenover de Oki Doki. Zou de Time Tunnel terug in gebruik worden genomen, in combinatie met het gebouw achter de horeca aan Indiana River?
    https://twitter.com/BJLCentral/statu...17002005401600

    Welp start aan de dienstingang van het depot van de monrorail, onder de glijbaan.
    Opvallend is dat er op staat dat dit spookhuis gecombineerd is met klimelementen.
    https://twitter.com/BJLCentral/statu...99378878033920

    Toch wel vreemd deze aanpassingen. Op het plattegrond van Halloween op de website, staan de spookhuizen helemaal ergens anders. Toch fijn dat ze Sonar uitbreiden en de wachtrij optimaliseren. Die wachtrij op dat pleintje van Indiana River vond ik altijd zo chaotisch. Zeker met de stijgende populariteit kan dit goed zijn.

  19. #19

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    De aanpassing van wachtrij van Sonar is zeker positief, maar ik hoop dat het dan ook wat veiliger is. Vorig jaar vlamden de golfkarretjes daarlangs, waardoor je wel moest uitkijken waar je liep.

    Welp ligt inderdaad opeens helemaal ergens anders! Iemand Welp intussen al gedaan?

  20. #20

    Re: [Bobbejaanland] 2018 - Nieuws en geruchten

    Opvallend: Welp speelt zich af in de overdekte arena achteraan het park, maar de wachtrij start achter King Kong. Als ik dit artikel van Focus knack goed begrijp worden bezoekers dus met een oude legerbus tot aan de arena gebracht, waar het echte spookhuis start.

    “In Bobbejaanland blijken je geliefde kampgenoten bloedig aan hun einde te zijn gekomen. Een laatste nog levende leider roept op de daders te gaan pakken. Wie dapper is, stapt in een oude legertruck, zoals in de film, en belandt op het domein van Kai en de stroper, waar je opgejaagd wordt door bos, bus en de put waar de climax van de film zich afspeelt, met de nodige geluiden, beeldfragmenten, props en stervende en jagende acteurs. Hier kan ik zelfs met geuren werken. Onlangs kreeg ik bijvoorbeeld een best lekkere lijklucht aangeboden.”

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •