Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
Daar dacht ik eerst ook aan, maar Juist Amerika heeft altijd veel meer thrill gehad dan Europa. Toch zie je dat Disney ook daar eigenlijk nog steeds geen enkele ambitie lijkt te hebben om op te halen met Parijs. (en al helemaal niet met andere parken in de US, al is dat misschien ook maar goed zo.)



Ook dat vind ik juist eerder vreemd. RnRC staat nog steeds bekend als één van de meest extreme achtbanen bij Disney. Waarom dan nog een kopie zetten juist in het resort dat al de meeste thrills heeft?

Dat voor Space Mountain veel (voor die tijd) nieuwe techniek gebruikt is, is natuurlijk waar, maar ook dat hebben ze nooit herhaalt in andere parken. Vooral Shanghai lijkt op dat gebied erg achter te blijven.

Na RnRC was ook een andere grote Disney-Thrill een belangrijke uitbreiding voor de Studio's. Tower of Terror.

Het lijkt me dus niet iets van de tijd te zijn, maar heel specifiek voor Europa. Het kan toch niet zo zijn dat Amerikanen ons gebied als Thrill-gebied zien, terwijl wij juist Amerika als Thrill-gebied zien?
Je moet wel in perspectief zien dat de parken in de VS gebouwd zijn in de tijd voor dat er grote thrill-parken waren. En bij RnRc hebben ze ingezien dat ze zo'n baan wel kunnen plaatsen, maar toen was al duidelijk dat Disney nooit een thrill-park zou kunnen zijn/worden. Ze mikken daar op een ander segment van mensen.

In Europa (en zeker begin jaren 90) was een grote thrill-achtbaan nog echt niet bekend (Goudurix was de uitzondering) Maar de grote parken hier hadden wel al meer ingezet op thema en beleving (Walibi, Europa-Park, Phantasialand, Parc Astérix, Efteling), maar ze hadden ook wel al wat thrill staan (Python, Sirocco, Goudurix, etc.)
Misschien heeft dit Disney laten beseffen dat hier in Europa de mensen meer algemeen naar een attractie/themapark gaan, dus zowel thrill als soft attracties. Wat in de VS helemaal anders is, met die megathrill parken als SFMM en CP.