Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
Park is ontwikkeld eind jaren 80, begin jaren 90. Toen waren er al veel parken in Europa die een inversiebaan hadden, dus meegaan met de omgeving/tijd?
Daar dacht ik eerst ook aan, maar Juist Amerika heeft altijd veel meer thrill gehad dan Europa. Toch zie je dat Disney ook daar eigenlijk nog steeds geen enkele ambitie lijkt te hebben om op te halen met Parijs. (en al helemaal niet met andere parken in de US, al is dat misschien ook maar goed zo.)

Tel daarbij dat Rock'N Rollercoaster een afkooksel is van de baan in de VS, dus dat was gewoon gemakkelijk gezet en je hebt direct een aantal 'ideeën' waarom Parijs zoveel inversies telt.
Ook dat vind ik juist eerder vreemd. RnRC staat nog steeds bekend als één van de meest extreme achtbanen bij Disney. Waarom dan nog een kopie zetten juist in het resort dat al de meeste thrills heeft?

Dat voor Space Mountain veel (voor die tijd) nieuwe techniek gebruikt is, is natuurlijk waar, maar ook dat hebben ze nooit herhaalt in andere parken. Vooral Shanghai lijkt op dat gebied erg achter te blijven.

Na RnRC was ook een andere grote Disney-Thrill een belangrijke uitbreiding voor de Studio's. Tower of Terror.

Het lijkt me dus niet iets van de tijd te zijn, maar heel specifiek voor Europa. Het kan toch niet zo zijn dat Amerikanen ons gebied als Thrill-gebied zien, terwijl wij juist Amerika als Thrill-gebied zien?