Een looping star is een fijne baan, maar ik heb er niet de affiniteit mee die iedereen schijnt te hebben. Op zich had dat ding ook plaats kunnen maken voor een degelijke baan en had er geen haan meer naar gekraaid. Het is spijtig dat de opvolger 'niet je dat' was, maar daar blijft het bij mij wat treuren betreft.

Vertigo vond ik een enorm impressionante en héél aanwezige achtbaan, maar met de hoeveelheid storingen dat die catastrofe had zou ik hem zeker niet willen terugzien in Wavre: zeker niet omdat hij heel veel ruimte in beslag nam en daardoor een stevige hypotheek legde op wat ze daar nog op een elegante wijze konden toevoegen.

Het grootste gat in het Belgische pretparklandschap vind ik toch nog steeds Los Piratas. Dat was een van de weinige degelijke darkrides in België. Hij was wat ondankbaar weggestopt in dat gebouw daar (ik heb dat park verschillende keren bezocht zonder hem tegen te komen). Maar op vlak van aanbod was dat een ideale attractie in Bellewaerde. De opvolger komt niet tot aan de hielen van de sfeer die je op een los piratas-ritje kon opsnuiven. Als ik kon toveren maakte ik die vergissing ongedaan evenals hun meest recente vergissing.