X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Moeten attractieparken het water in hun waterattracties kraakhelder maken of mag de natuur zijn werk

Stemmers
34. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Helder water is een must

    2 5,88%
  • Helder water is geen must maar wel mooi meegenomen

    24 70,59%
  • Water moet niet gezuiverd worden, natuurlijk water is gewoon ok

    8 23,53%
Resultaten 1 tot 20 van de 28

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [Poll] Water in pretparken: troebel of helder?

    Ik heb ook niet gestemd, "water in pretparken" is me een iets te ruim begrip. Een rondvaart zoals Jungle Mission mag best troebel water hebben, als de vijver niet diep is is het zelfs een must. Hetzelfde voor de Mississippiboten in DLP etc. Bij een flume is helder water dan weer niet slecht, het zal op termijn de vaargeul niet groen maken, maar troebel water zie je beter en misschien geeft dat ook een leukere aanblik. In de bak omheen de splashstrook moet natuurlijk weer wel troebel water: waarom zou je dat opvullen met gezuiverd water, laat maar lekker natuurlijk. Pulsar... Tja. Helder water in de splashbak zou mogen, maar dan moet heel dat stuk meer helder water krijgen en dan gaat het ook weer nergens naar lijken. Prima zoals het is dus. Bij Rapids denk ik dat troebel water dan juist weer leuker is dan helder water, zo zie je bijvoorbeeld al die balken e.d. op de bodem niet. Je hoeft niet te weten hoe (on)diep het is of wat er allemaal op de grond ligt, toch?

    Kanttekening: al meermaals aangehaald maar wel echt not done is als het water begint te stinken. Ik was eens met mijn neef in Bellewaerde (2013 denk ik) en het water van Big Bang stonk echt zó verschrikkelijk...! Dat is trouwens ook een soort attractie waar ik eerder voor helder water zou gaan. Er zijn geen bodems te verbergen van grote waterpartijen of zo en helder water zal ook de attractie niet vuil maken op termijn. En of dat smalle laagje water nu troebel is of helder zal visueel ook niet zo'n verschil geven.

  2. #2

    Re: [Poll] Water in pretparken: troebel of helder?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    In de bak omheen de splashstrook moet natuurlijk weer wel troebel water: waarom zou je dat opvullen met gezuiverd water, laat maar lekker natuurlijk.
    Maar het water in de bak omheen de splashstrook is bij alle waterattracties hetzelfde water als in de attracties zelf ?

  3. #3

    Re: [Poll] Water in pretparken: troebel of helder?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Maar het water in de bak omheen de splashstrook is bij alle waterattracties hetzelfde water als in de attracties zelf ?
    Ik bedoel deze "bak":



    Ik bedoel het puur conceptueel hé. Een afvoer voor die bak voorzien en de vaargeul continu met nieuw leidingwater vullen zijn natuurlijk ook maar zotte kosten en enorme waterverspilling. Ik wou echter mijn mening zo gedetailleerd mogelijk geven over waar ik welk water verkies. Maar dat het hetzelfde water is, is wellicht uiteraard de belangrijkste reden dat het in de vaargeul ook troebel is.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •