Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
Qua achtbanen verbaasd Parijs me eigenlijk. We hebben met afstand het meest thrill-georienteerde Disney park ter wereld. In Parijs vind je meer inversies terug dan in alle andere parken te samen*, maar ook een grotere en heftigere BTM, de heftigste wilde muis van enig Disney park, etc.. Iemand enig idee waarom dat zo is?
Park is ontwikkeld eind jaren 80, begin jaren 90. Toen waren er al veel parken in Europa die een inversiebaan hadden, dus meegaan met de omgeving/tijd?
Wel bizar dat bij opening enkel BTM aanwezig was. Indiana Jones is snel gezet omdat het attractie (achtbaan?)aanbod gewoon te laag was, zeker in vergelijking met andere Europese parken. Dat hebben we trouwens ook gezien bij DisneySea, Raging Spirits is daar ook 4 jaar later geopend dan het park.
Space Mountain is inderdaad een geval apart, maar ik vermoed gewoon dat dit een inversiebaan is geworden omwille van de nieuwste technieken die toen gebruikt konden worden. Rammelbakken zoals Goudurix konden vermeden worden, maar de bezoekers kregen wel een unieke attractie, in een prachtig kader. Het was dus de publiekstrekker bij uitstek, ondanks zijn inversies. Bij een 'non-inversie' Space Mountain zou dit volgens mij minder aangeslagen hebben bij de bezoekers.
Tel daarbij dat Rock'N Rollercoaster een afkooksel is van de baan in de VS, dus dat was gewoon gemakkelijk gezet en je hebt direct een aantal 'ideeën' waarom Parijs zoveel inversies telt.