Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
Het lijkt wel alsof iedereen je de liefde voor dat park de strot in probeert te rammen.
Bij dat zinnetje denk ik aan twee parken: met stip op nummer 1, de Efteling, maar ook Europapark. In geen van beide parken ben ik al geweest, dus beargumenteren kan ik dit niet. Dit is louter mijn gevoel, noem het gerust vooroordelen. Er wordt over beide parken veel te veel gepraat naar mijn mening, over allerlei irrelevantigheden, zodoende dat ik er zowaar een afkeer voor gekregen heb en het voor mij niet echt prioriteit (meer) is om er heen te gaan. Vooral de site met 3 o's heeft dit voor mij met de Efteling gedaan.

De som Duitsland + pretpark geeft voor mij Phantasialand, en in Nederland kan ik me in Walibi Holland ook echt perfect vermaken. Maar als je dit tegen iemand durft zeggen: nee, in Duitsland moet je Europapark doen en in Nederland de Efteling! Niet akkoord, ik moet helemaal niks, ik ga naar de parken die ik zelf wil.

De Efteling staat morgen omwille van de sloop van Python dan toch eens op de agenda, dus wie weet herzie ik mijn mening dan wel Wat ik ervan verwacht: een leuk park, zonder meer. De operations van Walibi kan echt niemand aan tippen. Evenaren kan, maar na al wat ik al gelezen heb verwacht ik hier eerder een Bellewaerde-werktempo. En die investeringen, tja, ik heb veel meer respect voor iemand die een baan als Gold Rush voor 'slechts' 5 miljoen met enorm veel herhalingswaarde kan neerpoten eigenlijk.

Nu, ik vind het wel leuk om zonder echte verwachtingen te gaan. Het doet me een beetje denken aan de tijd dat ik er nog niet zo mee bezig was, al ken ik toch de meeste attracties. Ik zou wel graag eens een pretpark bezoeken zonder dat ik er op voorhand iets van weet, zoals vroeger, maar dat is nogal moeilijk geworden tegenwoordig. Anyway; morgen meer