Een vraag naar aanleiding van dit, maar in het topic van deze reactie was deze vraag offtopic dus dan maar hier:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
Als er één lanceerachtbaan die naam niet (meer) waard is, dan is het Psyké. Vroeger schoot die vanuit stilstand in één ruk naar de topsnelheid terwijl het nu eerst langzaam voortkabbelen is om daarna een zwakkere lancering te krijgen.
Is die lancering eigenlijk echt zoveel verzwakt? Ik heb dat nu al een paar keer gelezen, en ik heb Sirocco / Turbine nooit gedaan dus kan niet vergelijken, maar ik deed vorige zomer wel Golden Loop in Gold Reef City en met in het achterhoofd dat de nieuwe lancering van Psyké zwakker wordt genoemd dan de oude, vond ik die van Golden Loop nu niet zoveel krachtiger... Of waren de vliegwiel-shuttle-loops krachtiger dan die met vallend gewicht? (wat ik me wel kan voorstellen: een vliegwiel dat reeds ronddraait waarop de trein inhaakt versus een gewicht dat nog moet beginnen vallen lijkt me wel een verschil te kunnen geven in hoe bruusk de versnelling start). Golden Loop vertrok en accelereerde naar mijn gevoel gewoon zoals Psyké dat doet (met als verschil dat die dus wel nog vanuit stilstand vertrekt uiteraard).