Dat hebben ze geprobeerd. In 2005, toen Six Flags Holland werd omgevormd naar Walibi World, ging men zich opeens wel focussen op families. Er is toen enorm veel geld in Walibi Holland gepompt. Er kwam een Splash Battle, er werden op verschillende plekken in het park speeltuinen neergezet, de friends van de kangoeroe speelden een prominente rol in het park en er waren zelfs shows, speciaal voor de hele familie (Walibi en z'n vriendjes, Walibi en de Plaaggeest, Los Trampoleros, Toverfeest van Merlijn, Walibi en de Ijskoning,...), maar het park trok niet bepaald meer bezoekers.
Hoe het komt dat Walibi Belgium zijn doelpubliek wél kan houden lijkt mij een raadsel. Feit is wel dat er in Walibi Belgium altijd een gezelligere en gemoedelijkere sfeer hangt dan in Walibi Holland. Misschien omdat Walibi Belgium volwassener communiceert? Je moet maar eens op Facebook kijken. De posts van Walibi Belgium zijn degelijk en direct. Maar heb je die van Walibi Holland eens bekeken? Daar gaan mijn tenen werkelijk van krullen..."Het weekend zit er op, met wie wil jij dit weekend wel eens op de Goliath gaan?" , "Durf jij Lost Gravity aan?", "Wie gilt er het hardst in El Condor?" ...toch wel een groot verschil van mentaliteit. Elke keer als Walibi Belgium iets post op Facebook, Instagram of Twitter denk ik "Ah, kijk, Walibi Belgium gaat dit of dat doen". Bij Walibi Holland denk ik "Djeezes, hoe oud denken jullie dat ik ben? Twee"?

Antwoord met Citaat
Qua coasters zijn ze beter en je moet er inderdaad niet gaan voor het thema. Maar een Challenge of Tutankhamon is toch wel een troef van WB tegenover WH. Eigenlijk moeten ze dus kiezen om verder de weg van Thorpe Park te gaan, of eerder Alton Towers. Daar hebben ze met Cbeebiesland toch wel families over de vloer tussen al dat achtbaan geweld. Maar daar heb je een echt IP voor nodig natuurlijk.

Ik vind hem geslaagd, en samen met Goliath en Xpress hebben ze toch wel verschillende coasters. Robin Hood is anders dan Weerwolf, dus het is iets. Voor de rest ben ik de afgelopen bezoeken 1x in Condor en 1x in SoS geweest, gewoon uit principe om ze gedaan te hebben, maar ik doe wel Vampire in WB en Boomerang in Bellewaerde. Robin Hood vind ik dan toch nog leuker om meerdere keren te doen, als je zorgt dat je gemakkelijk zit en je de schokken wat kan opvangen valt hij al bij al wel mee, maar er valt niet over te discussiëren dat Weerwolf beter is natuurlijk. Als ze iets zouden moeten doen aan één van hun huidige coasters zou ik daarentegen wel geneigd zijn om Xpress te zeggen en niet Robin Hood. Xpress is leuk maar ook zo geweldig pijnlijk, of ben ik de enige die dat zo ervaart? Meestal zit ik er zo genepen in om tijdens de rit te zorgen dat ik nergens mijn knieën, heup, hoofd stoot of ik kom er weer vol blauwe plekken uit.