X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 7 van de 7
  1. #1

    [TR] Tobu Zoo 02/06/2018

    31/05/2018: Tokyo Dome City
    01/06/2018: Sea Paradise
    01/06/2018: Yokohama Cosmoworld
    01/06/2018: Tokyo Joypolis
    02/06/2018: Tobu Zoo Park
    02/06/2018: Hanayashiki
    03/06/2018: Yomiuriland
    04/06/2018: Nagashima Spa Land
    05/06/2018: Parque Espana
    05/06/2018: Sea Train Land
    06/06/2018: Lagunasia
    06/06/2018: Higashiyama Zoo
    07/06/2018: Universal Studios Japan
    08/06/2018: Misaki Park
    08/06/2018: Universal Studios Japan
    09/06/2018: Himeji Central Park
    09/06/2018: Hirakata Park
    10/06/2018: Ikoma Skyland
    11/06/2018: Fuji-Q Highland
    12/06/2018: Tokyo Disneyland
    13/06/2018: Tokyo DisneySea
    14/06/2018: Tokyo Disneyland
    14/06/2018: Tokyo DisneySea
    15/06/2018: Toshimaen
    16/06/2018: Fuji-Q Highland

    Wanneer ik de reis aan het plannen was, zuchte ik toch vaak in mezelf omwille van het vroege uur dat ik bijna elke dag moest opstaan als ik ergens op tijd wilde zijn. Ik ben nogal een laatslaper vanwege mijn job, en zeven uur 's morgens is doorgaans al een hele opgave. Eenmaal in Japan word je toch gewoon voluit in het gezicht geslagen met het fenomeen waar ik nog steeds vergeet rekening mee te houden: de jetlag. In Japan zorgde deze ervoor dat we uitgeput waren rond vier à vijf in de middag, vervolgens redelijk vroeg gingen slapen om rond vijf uur 's nachts klaarwakker in bed te liggen. Het gevolg was dat ik steeds nog vroeger dan gepland vertrok met de trein, wat me weer tijd genoeg gaf om me ervan te verzekeren dat ik wel de juiste nam. Win-win!



    Vandaag moes ik een behoorlijk stukje reizen vanaf het centrum van Tokyo waar ik sliep. Eerst op twee metro's en vervolgens op een trein, maar ondanks de dubbele overstap duurde het minder dan een uur voor ik in Tobu-Dobutsokoen stond. Al vanuit het station zie je het park in de verte liggen. Tobu Zoo ligt dan nog een kilometer wandelen van het station.



    Net als de meeste parken in Japan, heeft Tobu Zoo meerdere ingangen en de mogelijkheid per attractie te betalen. Ik koos dit keer een all in-bandje, wat best prijzig was, maar dat is ook typisch Japans. Zoals je misschien kan raden is het park hoofdzakelijk een dierentuin, en gelukkig voor mij ging de interesse bij de bezoekers dan ook voornamelijk daar naartoe.


    De indoorzone van het park



    Het viel me meteen op dat het park veel groter was dan ik had ingeschat. Van de ene kant van het park naar de andere is een heel eind, en op veel stukken valt er nauwelijks iets te zien. Verwacht van Tobu Zoo absoluut geen themapark of uitgebreid attractie-aanbod.


    Vanwege de best grote afstanden in het park, en de drang te profiteren van het feit dat ik voor het grote volk in het park was, besloot ik naar de eerste achtbaan te gaan die ik zag rijden. De constructie van Regina valt, ondanks dat de baan nogal afgelegen ligt, vanuit bijna heel het park op. Het is één van de weinige woodies in Japan, en net als alle andere nog bestaande exemplaren gebouwd door Intamin. Wij kennen Intaminhout vooral van Balder en Colossos natuurlijk, Maar de banen in Japan neigen meer naar de klassieke woodie-feel.



    Ik deed drie ritjes op Regina: ik wilde graag eens vanachter, maar omdat ze de trein van voren opvulden en er totaal geen interesse was bij de parkbezoekers, is dat niet gelukt. Bij het eerste ritje flirtte Regina met mijn pijngrens, maar blijf de baan er steeds net onder. Het tweede ritje was uitstekend: hier toonde Regina dat het een topwoodie kan zijn, met zijn lange layout, tal van airtimemomentjes en puik woodie-gevoel. Ik werd enthousiast genoeg voor een derde ritje, welk totaal onverwachts vlotjes over mijn pijngrens heen ging. Jezus wat slecht. Bizar hoe een achtbaan van rit tot rit zoveel kan schelen in de ritervaring!







    Volgens mijn coaster-countgeschiedenis deed ik vervolgens eerst de Zierer Tivoli. Geen idee of het klopt, maar misschien had ik op dat moment effectief meer zin in een oude rammelbak dan die coaster die ernaast stond. Tentomushi was net zo goed als verwacht: makkelijke +1 en voor de rest niets bijzonders.





    Ik heb een mooie (maar verder nutteloze) kans links laten liggen door niet meteen naar Kawasemi te gaan bij parkopening. Regina was mijn 650ste credit, maar als ik eerst Kawasemi had gedaan, had deze Intamin Mega-lite die eer gehad. Niet zo bijzonder, maar de vorige keer dat ik een Mega-Lite deed in Djurs Sommerland, was dat mijn 150ste achtbaan. Exact vijfhonderd achtbanen ervoor. Nuja, dat is maar een mijlpaal die niemand interesseert, ik heb letterlijk je tijd verspild met een weetje dat niet eens klopt, graag gedaan. Kawasemi dus: het station was leeg en ze lieten me de eerste rit in een voor de rest lege trein vertrekken. Heerlijk.



    Piraten is al zo lang geleden dat ik niet meer wist hoe goed ik zo'n Mega-lite eigenlijk vond. Na één rit op Kawasemi wist ik het weer: die dingen zijn gewoon fantastisch. Krachtig van begin tot eind, goede airtimemomentjes, heen en weer geslingerd worden... Kawasemi doet het allemaal. Eigenlijk is Tobu Zoo een rare plek om zo'n topcoaster aan te treffen, maar de wachtrijen bleven heel de dag onbestaand, dus ik klaagde niet terwijl ik van de uitgang naar de ingang bleef lopen.





    Om van de zone rond Kawasemi tot de kinderzone te geraken, was er een extreem lange hangende monorail aangelegd. Jammer genoeg was deze bij mijn bezoek niet geopend, het andere station stond in de steigers.





    In die kinderzone vond ik de laatste achtbaan van het park,Diggy & Daggy's Tram Coaster. Diggy en Daggy zijn, vermoed ik, de molletjes die voorraan op de trein staan. Het was gewoon een Japanse namaak van één van de minst geniale modellen van Zamperla.






    Het reuzenrad had best een leuke wachtrij




    Dat moment wanneer 'super H2O' helemaal geen water blijkt te zijn...



    Ik bezocht ook even het zoo-gedeelte van het park, maar ik vond het echt verschrikkelijk. Veel dieren hadden heel weinig plek, zaten in een kleine betonnen kooi... Echt triestig om te zien. Ergens hing er ook een aapje op zijn eentje aan een ketting, echt bizar dat dit nog allemaal kan hier. Op veel vlakken loopt Japan voor op de meeste andere landen, maar op sommige vlakken lopen ze toch ver achter.


    Het ruime zwembad van de otters...







    De laatste attractie die ik deed was Galaxy Walkers, waar het paniek in de tent was omdat ik geen Japans sprak. Uiteindelijk vond de operatrice de Engelstalige uitleg: ik begreep er geen hol van, behalve dat ik iets moest doen om er terug uit te geraken. Op goed geluk dan maar door een heel simpel doolhof gelopen, Om op het einde gewoon een geopende deur aan te treffen. Raar.


    Mooie bloembak voor deze grote boom

    Tobu Zoo was als pretpark maar Tobu zo-zo. Ze hebben een meesterlijke baan en een mooie woodie (waar wel iets mee mag gebeuren!), maar behalve dat absoluut niets waar je per se in wilt of voor terug zou komen. De kinderzones zien er nog fraai uit, maar de grote attracties hadden niet mis gestaan in Flamingoland. Langs de andere kant was bijna alles wel gewoon geopend en deden ze er niet moeilijk over om treinen te laten vertrekken terwijl ze nog quasi leeg waren. Jammer genoeg liet het zoo-gedeelte een wrange nasmaak achter. Natuurlijk is dit gewoon de cultuur in Japan: er word ook nog lustig op walvissen gejaagd en ik zou later merken dat dierentuinen gewoon bijna altijd zo gebrekkig zijn hier. Toch word je als Europeaan, na betaald te hebben, niet graag geconfronteerd met zo'n wantoestanden. Bedankt voor het lezen in ieder geval!

  2. #2

    Re: [TR] Tobu Zoo 02/06/2018

    Wow, die foto van dat aapje aan die ketting is inderdaad best wel choquerend.

    Verder is het voor mij nieuw dat dit park ook een grote woodie heeft. In mijn hoofd was dat altijd een park met één achtbaan die de naam waardig was.

    Bedankt alweer voor het TR, ik volg je avonturen met plezier

  3. #3

    Re: [TR] Tobu Zoo 02/06/2018

    Japan(se parken) zijn zo super vaag. Intamin mega-lite's zijn altijd wel de moeite, raar dat zo'n park er eentje heeft.

  4. #4

    Re: [TR] Tobu Zoo 02/06/2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Wow, die foto van dat aapje aan die ketting is inderdaad best wel choquerend.

    Verder is het voor mij nieuw dat dit park ook een grote woodie heeft. In mijn hoofd was dat altijd een park met één achtbaan die de naam waardig was.

    Bedankt alweer voor het TR, ik volg je avonturen met plezier
    Regina is nu ook geen begrip in de coasterwereld, dus echt verwonderlijk dat je de baan niet kende is het niet. De enige houten achtbaan van Japan die zowat elke coasterfan kent is waarschijnlijk (wijlen) White Cyclone. Bedankt om mee te lezen!


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Japan(se parken) zijn zo super vaag. Intamin mega-lite's zijn altijd wel de moeite, raar dat zo'n park er eentje heeft.
    Vaag is wel een goed woord voor de meeste parken! Nog vreemder is dat Kawasemi de allereerste Mega-lite was, de baan opende twee maanden eerder dan Piraten.

  5. #5

    Re: [TR] Tobu Zoo 02/06/2018

    Bedankt voor je TR alweer. Na het lezen ervan is dit parkje van mijn todo-lijstje verschoven naar het "misschien als ik tijd genoeg heb"-lijstje.
    Die Intamin mega-lite's vind ik geen slechte coasters, maar zijn ook niet helemaal mijn ding (moeilijk te omschrijven waarom). Dusja

  6. #6

    Re: [TR] Tobu Zoo 02/06/2018

    Bedankt voor dit TR. Ik vraag me af wat er dan wel in de H2O zat?

    Schrijnend om die dierenverblijven te zien. Als je dat dan vergelijkt met parken als Beekse Bergen of Pairi Daiza... En dan klagen Belgen over het sluiten van Planckendael?

  7. #7

    Re: [TR] Tobu Zoo 02/06/2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Bedankt voor dit TR. Ik vraag me af wat er dan wel in de H2O zat?

    Schrijnend om die dierenverblijven te zien. Als je dat dan vergelijkt met parken als Beekse Bergen of Pairi Daiza... En dan klagen Belgen over het sluiten van Planckendael?
    Tgoh, een leeuw vrij laten rondlopen lijkt me toch een reden tot sluiting

    Ik vermoed echter dat je het hebt over de Olmense Zoo?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •