De reden dat de trein maar één station heeft is correct, de monorail wordt gezien als een transport systeem volgens de wetgeving en moet dus betalen zijn. In 2009 is het overschakelt naar een contactless systeem qua tickets. Dus volgens mij moest je wel al sinds 2001 betalen.

Pirates ben ik akkoord met Nathan, het is voor mij de beste klassieke dark ride zeker na de vernieuwingen. Die in Anaheim is beduidend anders met hier en daar gelijkaardige scenes. De opbouw is daar zelfs nog veel langer Maar het is zeker je recht om een andere leuker te vinden natuurlijk Heb je de vernieuwingen al gezien in Parijs want die hebben het niveau weer hoger gelegd wel.

Alle Disney parken zijn volgens mij qua operations een echt serieuze uitdaging. Toch lijkt het inderdaad dat het Fastpass systeem niet goed is afgesteld. Ik ben benieuwd wat er komt over Toy Story Mania van Tokyo DisneySea

Op de foto's van Toon Town zie ik de constructie van het nieuwe Fantasyland waarschijnlijk? Veel last van gehad? En was Tomorrowland ook niet echt klein? Die foto van de ingang van Roger Rabbit is ook grappig

Het loterij systeem is één van de gevolgen van de massa mensen die naar de parken wil. Als ze het niet zouden hebben dan zouden de Japanners al van 2 uur op voorhand een gigantische rij gaan vormen. Dus ik vind het juist een slim systeem, alleen heeft het zijn nadelen natuurlijk waardoor dat voor mensen die van echt ver komen het een zeer teleurstellende ervaring kan zijn... Gelukkig ben ik niet zo'n show mens Soms is er net voor opening wel nog de mogelijkheid om te gaan bij sommige shows en afhankelijk van de drukte heb ik gehoord.

Wat vind je de hoofdredenen dat je Tokyo Disneyland dan beter vind dan het hoofdpark van Parijs?